Baktopic #3

Sacher torte vind ik altijd lekker!

2 likes

Deze choco fudge taart:

4 likes

Goeie tip, ga ik onthouden! Heb de hele stad afgelopen en het helaas nergens gevonden :smiling_face_with_tear: alleen bij de Jumbo tijdens Pasen mja heb ik nu niks aan. Heb een Intratuin in de buurt en daar op internet ff gekeken maar zag ik ze ook niet staan. Goed, wordt voor volgende keer gewoon online bestellen dus! En in mijn eigen tuin laten groeien :tulip:

4 likes

Misschien nog bij een tuinder/bloemenkwekers in de buurt of bij een stadstuin? Hoewel het nu waarschijnlijk te laat op de dag is haha, maar voor de volgende keer dan.

3 likes

@appa @Bakkes @Unquestionable dankjewel! :hugs:
Ik ga voor nu de chocolade fudge proberen. Dan heb ik 2 heel verschillende taarten en allebei snel en makkelijk.
Sacher torte moest ik opzoeken, ik dacht aan schwarzwälder kirschtorte eerlijk gezegd dus ik kende het helemaal niet, haha! Maar klinkt heerlijk. Ik heb al een recept gevonden om uit te proberen

Appa, wat creatief van je zeg! Ik vind het altijd zo knap als mensen zo wat lekkers kunnen toveren, ik wilde dat ik zo creatief was in de keuken! Klinkt als een heerlijk toetje, vooral de combi van brownies met Baileys :yum:

2 likes

Ik dacht dat ohmyfoodness.nl altijd haar cheese cake maakt met zuivelspread van de Lidl. Wel goed uitlekken dan

Edit:

4 likes

Ja, doe ik wel voor een gebakken cheesecake bijv en dat gaat goed! Bij een monchoutaart gebruik ik wel Monchou.

5 likes

Het kan nog goedkoper, bij AH is de zuivelspread 99 cent (naturel, niet de light versie nemen). Bij Lidl mogelijk nog goedkoper, maar daar ben ik al even niet geweest.

4 likes

Ik heb even snel op een oude bon gekeken en zuivelspread frischa was 79 cent bij de lidl. Dat was in april dit jaar.

2 likes

Ik weet nog dat ie 55 cent per kuipje was. :smiling_face_with_tear: :older_woman:

8 likes

Dat is echt wel heel goedkoop! Bij de Aldi was zuivelspread altijd iets van 69 cent maar dat is nu volgens mij ook al meer

Monchoutaart is trouwens ook lekker met zuivelspread. Dan is het een stukje frisser.

3 likes

Dat zal circa 2007 / 2008 geweest zijn. Kort daarna werden ze 57 cent en toen steeds in kleine stapjes iets duurder. Maar altijd nog veel beter dan Philadelphia.
Pic frisch, Goldessa, Frischa, ze hebben verschillende namen gehad maar de inhoud was altijd gelijk. Ik heb ze zo vaak gebruikt dat ik tegenwoordig niet meer zo gek ben op cheesecake. :rofl:

De prijs van roomboter is ook om te huilen trouwens. Sinds mijn Koningskroon-avontuur wil ik alleen nog Kerrygold en die is zo duur.

7 likes

Haha dat aten wij vroeger weleens op brood! We spraken dat merk ook echt uit als PikFris hi-ha-ho

1 like

@Jeezlouiz en @FrauHelga super bedankt nog voor jullie tips! Zou je beide recepten van te voren in de vriezer als bolletjes kunnen bewaren enig idee toevallig?

@macchiato dat is ook een goed idee! Binnenkort maar eens proberen.

2 likes

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik denk dat het wel kan.

4 likes

Zelfde als @FrauHelga, heb het niet gedaan maar lees op internet dat het kan!

1 like

Zijn er hier mensen die weleens bakken met een wonderpan of vergelijkbare energiezuinige pannen? Deze gebruik je op het fornuis ipv in de oven.

2 likes

Ja heb ik wel eens gedaan! Met een hele oude pan van mijn overgrootmoeder. Het is nog best lastig maar het resultaat is echt heerlijk! Wel is de mijne van aluminium dus dan moet je wel goed om zure dingen enzo denken, dat is wel jammer.

2 likes

Mijn oma en moeder bakte vroeger vaak cake uit de wonderpan. Dat vond ik altijd zo lekker :heart_eyes:. Je kreeg er echt een heerlijke knapperige korst in en dan fluffy in het midden.

3 likes

Cake uit de wonderpan is zo ontzettend lekker :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes