Dit ziet er ook heel erg lekker uit!
Dankjulliewel!
Voor de liefhebbers van cheesecake, Sabine heeft een pdf uitgebracht met tien nieuwe cheesecake recepten. gratis te downloaden.
Het ziet er weer mierzoet uit
Haha ja dat plus dat hele gedweep met Philadelphia. Zo raar want op haar blog heeft ze het altijd over de roomkaas van de Lidl. En nu zou daar teveel vocht in zitten jajaja
Volgens mij staan op haar website ook gewoon de basisrecepten voor no bake en name.
Nou ik heb een tijdje terug de roomkaas van de Lidl gebruikt in een van haar recepten, maar vind het echt minder fijn dan als ik met Philadelphia of monchou roomkaas maak. Die van de Lidl is echt een stuk natter, waardoor het beslag super dun wordt.
Ah oke! Dat wist ik niet. Ik heb het zelf niet getest, want ik vind cheesecake niet zo lekker. Het was meer dat het me opviel dat ze nu ineens zo praat over Philadelphia en dat normaal niet echt deed. Maar met reden dus! Goed om te weten dat het echt zo is.
Nou toen ze een cheesecake pop-up café hield, haalde ze het gewoon bij Lidl.
Wat wel belangrijk is, is dat je volvette roomkaas kiest, en niet de lightversie. Ik laat Lidl roomkaas altijd iets uitlekken omdat er inderdaad wat vocht in het bakje zit, en daarna krijg ik hetzelfde resultaat als met Philadelphia.
Monchou is echt een ander product en veel stijver. Daar maak je ook lekkere cheesecake mee, maar wel met een andere textuur.
Overigens vind ik de bakmixen best prima voor als je een keer weinig tijd hebt. Die met speculaas is lekker!
Oh chill, gewoon uitlekken dus. Dan geef ik die van de Lidl nog een kans
Stroopwafel taart
Binnekort mag ik voor een vriendin haar taarten maken op de bruiloft, ben nu dus al wat aan het maken om te kijken of het goed is. Maandag ga ik een vegan lemon meringue maken, ben nu al benieuwd!
Welk recept heb je gebruikt?
De componenten uit het boek Kookschool Patisserie, maar dan in cakerol ipv taartvorm
@Waterverf eerste keer dat ik je boek gebruikt heb, echt heel nice!
Weet iemand nog iets lekkers wat ik met appels kan maken? Het zijn een beetje zoete appels, niet lekker fris. Vind voor cake / appeltaart wat stevigere en frisse appels lekkerder. Wat zou ik hiermee kunnen doen, behalve moes of compote van maken?
Wat leuk!
Ik ben verhuisd naar een huis met een gare keuken, maar nog erger… Zonder oven
Hoe kunnen mensen leven zonder fatsoenlijke oven? Binnenkort maar eens op keukenjacht, want ik mis het gewoon random kunnen bakken enorm.
Appel crumble, appelflappen of zo’n Franse appeltaart (waarbij je hele dunne plakjes snijd en er een soort roos van maakt) met frangipane.
Hij ziet er echt enorm lekker uit!
Wat heerlijk en mooi. Heb je hier een recept van?
Ohja, crumble heb ik zin in, dankje!
Heeft iemand toevallig een recept voor een ingewikkeld gebakje? Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt ontspan als ik superprecies en gefocust moet bakken.
Misschien een recept van Hidde de Brabander? In zijn show De Brabander Bakt op 24 kitchen maakt hij vaak van die hele complexe baksels, ik denk dat de recepten wel online te vinden zijn
Dankje! Ga ik eens naar kijken, heb vanmiddag alles in huis gehaald om deze te proberen. https://preppykitchen.com/chocolate-tart/