Baktopic #3

Laatst zag ik op de Facebook pagina van ‘Nordic Ware bakt’ dat iemand dit had gedaan. Dus daarvan mijn inspiratie! Ik wist het hiervoor ook niet, maar het werkt precies hetzelfde als met gewone soezen.

Jouw cake ziet er ook heel lekker uit! Leuk om te zien dat iedereen weer aan het bakken is vandaag!

1 like

Ik had nu een recept met oplos gelatine dus mogelijk ook voor agar agar te gebruiken?

Het is natuurlijk een kwestie van proberen net als ik deed haha. Ga binnenkort wel een keer boltaartjes maken en dan verschillende mirror glaze recepten proberen. Het kan ook echt zijn dat mijn kleurstof gewoon ruk was. Maar goed!

Het is verder een witte chocolade mousse met frambozen cremeux, pistache biscuit en een krokantje van pistache. Zal morgen nog wel een foto van de binnenkant laten zien :slight_smile: @Nashville

Tof zo je soezen, zou ik niet op zijn gekomen om daar in te bakken!

4 likes

Bruine boter & walnoot cupcakes met gezouten karamel

44 likes

Dit klinkt echt heerlijk! Heb je hier een recept van?

1 like

Ik heb het amandelmeel en extract vervangen door fijngemalen walnoten

5 likes

Ik zou letten op bijvoorbeeld een veganistisch keurmerk, dan zou er ook geen koemelkeiwit in mogen zitten.

Ik vermoed eigenlijk dat je meer succes hebt bij het vinden van geschikte supermarktbroden dan geschikte broden, omdat die laatste toch vaker wat meer ’bewerkt’ zijn.

Er is trouwens ook een topic over brood bakken: Brood bakken

1 like

Ah balen is dat! Volgens mij kan dat dunne aan de temperatuur liggen, dus dan is je taart niet voldoende bevroren en/of de spiegel nog te warm. Dan kan hij niet direct opstijven als je hem er overheen giet en loopt hij door.

Nee joh, het meeste supermarkt brood is vegan en dus melkvrij. Sommige supermarkten zijn heel voorzichtig in het afgeven van vegan logo ivm kruisbesmetting, maar zolang er geen melk in de ingrediënten zit ben je safe. Voornamelijk bij tijgerbrood is het oppassen. Vrijwel al het AH brood is in ieder geval vegan.

1 like

Ja stom he, ik kom op google allerlei waarschuwingen tegen voor brood icm koemelkallergie maar dat valt dus allemaal wel mee. Ik denk/hoop dat hij wel tegen sporen kan maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben sowieso van plan om brood te gaan bakken, dus als iemand nog een lekkere broodmix weet dan hoor ik dat ook graag!

1 like

Ik ben net begonnen met broodbakken, maar ik zou zeker geen broodmix doen. Gewoon bloem of meel kopen, dan weet jij precies wat erin zit. Het is een wonderlijk proces, 4 ingrediënten (meel, zout, gist, water) en voila, je hebt brood. Zie dus het Brood bakken topic!

1 like

Heeft hier iemand een goed recept voor havermoutkoeken (zoals die verse koeken van de AH bijvoorbeeld zijn). Vind die echt superlekker haha

1 like

Ik heb nooit havermout koekjes van de Ah gehad, maar dit recept is hier altijd een succes

2 likes

Dit klinkt als een leuke afwisseling op wat ik normaal maak, maar heb jij toevallig een idee welk vegan alternatief hier goed zou werken als vervanging voor het ei? Appelmoes wellicht qua smaak?

Ik maak nooit vegan baksels, maar rozijnen en appels is een graag geziene combinatie normaliter. Zeker met kaneel

Ik zie hier een vegan recept. Ik heb er zelf geen ervaring mee

1 like

Deze zijn vegan en lekker en makkelijk.

1 like

Thanks voor jullie vegan tips, ik ga zeker een van de twee proberen komende week!

Voor mijn mini verjaardag viering een bloedsinaasappel ricotta tulband gebakken. :heart_eyes::heart_eyes:

37 likes

Vraagje aan de baksters die weleens iets verkopen op jaarmarkten etc; hebben jullie helemaal uitgezocht hoe het zit met vergunningen, belasting, HACCP, etc?
Ik zou best weleens op een jaarmarkt iets willen verkopen maar ben een beetje huiverig voor alles wat er bij komt kijken.

1 like

Vegan chocolade hazelnoot praliné taart uit Taart ende Koeck! Echt een fijn bakboek

36 likes

Gelukt! Heerlijk.

16 likes