In de categorie oploskoffie vind ik zelf deze nog best te drinken
Die hebben ze niet decaf
Ik zou deze koffie niet gebruiken, niet lekker. Kun je niet zo’n simpel filterding kopen dat je op een kan zet. Zo een van plastic
Ja misschien moet dat maar als ik m’n eigen decaf espresso martinis wil maken hahah. Dan heb ik tenminste meer keuze voor de koffie
Ik heb ooit voor een euro een French press bij de kringloop gehaald, en een zakje goede gemalen decaf koffie bij een lokale koffiezaak. Daarmee maak ik mijn decaf kopjes voor ijskoffie en esma’s, werkt top!
Nog een lekkere manier om ijskoffie te maken is om snelfiltermaling gemengd met water voor 12-14 uur op kamertemperatuur te laten staan. Daarna het door een koffiefilter halen of zeef. De verhouding is 40 gram koffie op 450 ml water.
Doe dan een deel extract in een kopje en leng aan met water naar smaak en eventueel melk, suiker of honing. IJsblokjes erbij en klaar.
We hebben een philips bonenmachine met automatische melkopschuimer.
Ik gebruik altijd gewone melk of soms havermelk om schuim te maken, maar de schuim vind ik te luchtig/grote bellen en verdwijnt ook bij bijvoorbeeld roeren.
Ik houd juist van die compacte romige schuim erop. Wat is daar de beste melk voor volgens jullie? Of ligt het aan de manier van opschuimen van het apparaat?
Ik gebruik houdbare melk, heb het idee dat dat wel een groot verschil is met ‘normale’ verse melk.
Ja ik ook houdbaar inderdaad!
Gebruik je volle melk? Volle houdbare melk geeft bij mij het beste schuim. Ik gebruik wel een losse melkopschuimer
Oatly barista! Ik krijg daar altijd heel mooi, vol schuim mee dat lang blijft zitten.
Is dit dan eigenlijk cold brew? Ik drink dat nu op vakantie heel graag en merk dat het af en toe best zuur is. Is er een cold brew expert in de zaal die me kan vertellen hoe je dat voorkomt?
Welke bonen gebruik je?
Ik gebruikte voorheen eigenlijk gewoon rode snelfiltermaling, ik heb nu arabica bonen voor in de bonenmachine. Zouden die een beter resultaat geven als ik ze vers maal?
Ik ben zeker geen cold brew expert maar koffie die aan de zure kant is komt eigenlijk altijd door underextraction (sorry, kom niet op het Nederlandse woord). Ik zou dus eens proberen om nog wat fijner te malen!
Ja cold brew en volgens het recept verder zou het juist niet zuur moeten worden en zijn alle bittere tonen enzo er ook uit. Ik zie dat @Dazed weet hoe het kan want ik heb verder ook echt geen idee, haha. Ik ben benieuwd wat je er van vindt
Ik was laatst bij iemand die had een piccopresso. Iemand ervaring met dat ding? Was echt serieus de beste thuis koffie die ik heb geprobeerd!
Oh wat leuk! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar toevallig een paar dagen terug deze video gekeken, daar zit ie ook in en hij was er ook heel enthousiast over!
Oh nice! Die ga ik eens kijken
Het kan ook liggen aan je bonen, Keniaanse en Ethiopische bonen hebben altijd een zuurtje. Braziliaanse bonen hebben dat minder. Vers malen zal weinig verschil maken