Baktopic #3

Grappig idee om cornflakes erin te doen. Hoe ben je daar op gekomen? Blijven de cornflakes knapperig? Kan me namelijk ook voorstellen dat ze wat soggy worden in het deeg?

Dank je wel voor deze uitleg!
Ik heb zelf geen tulbandvorm en ook al heel lang niks gebakken helaas. Maar omdat het zo vaak hier over tulband en al die mooie NW vormen gaat en eigenlijk weinig over bakken in een gewone cakevorm vroeg ik me af of, behalve dat het er leuk uitziet, ook nog echt iets veel lekkerders aan de smaak was waarom het zo populair is. Maar nu weet ik het.

3 likes

Ik heb deze vandaag ook weer gemaakt, voor het eerst precies het recept gevolgd omdat ik lemon curd had gemaakt vorige week voor tartelettes en na de scones van gisteren nog een half potje over had.

Zo’n zin om hem morgen te eten :drooling_face:

2 likes

Tartelettes met frangipane en appel, of met een amandelcrème die je meebakt. Appelmoes/compôte, hasselback appels, appel crumble. Tarte tatin, clafoutis, een appelslof. En van het restant sap persen!

1 like

Ooo goede tips, ook dingen die ik nooit zelf gevonden zou hebben. Kan weer ff vooruit, dankjewel

3 likes

En vergeet ook de Apple butter niet, lekkerder dan appelmoes. Dankzij @FrauHelga op het spoor gekomen en sindsdien maak ik het in de herfst. Heerlijk!

5 likes

Wow klinkt heerlijk!!

2 likes

Oh dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ze gebruiken daar wel veel producten van Custers dus misschien geldt het idd alleen voor die mix? Ik gebruik zelf andere dus zal het binnenkort eens testen.

3 likes

Jaaa cornflakes in koekjes zijn echt lekker. Zitten ook echt in veel recepten a la Texas Cowboy cookies/ kitchen Sink cookies. Geven een heel lekkere smaak en zijn vaak ook zonder vooraf roosteren bij de uitstekende stukjes knapperig.

3 likes

Appeltaartje

Deeg niet heel mooi gedaan maar ach, wel heel lekker :yum:

20 likes

Mijn oma, zusje en nichtje vierden samen hun verjaardag! Ik had die van mijn zusje gemaakt en het is een vegan Japanese strawberry spongecake.

43 likes

Plaatkoek met caramel en vier verschillende toppings. Melk/bresillienne, melk/gepofte rijst, puur/kokos en puur gevriesdroogd fruit :slight_smile:

52 likes

Dat ziet er lekker uit zeg, welk recept heb je hiervoor gebruikt?

5 likes

Heb je een recept van de taart? Ziet er echt super lekker uit!

Morgen jarig en ik heb een vergadering dus een goede gelegenheid om eens te trakteren op werk. (Is geen gewoonte bij mijn werk.)
Sinasappel-tulband van Rutger maar hazelnootstukjes ipv maanzaad. Heb deze afgelopen weekend ook gebakken en die deze werd zo goed ontvangen dat ik hem maar weer heb gemaakt.

58 likes

Wat een mooie!

4 likes

Die ziet er lekker uit! :blush:

2 likes

Wauw!

2 likes

Dankje! De koekbodem is van dit recept: Snickers-shortcake - Chickslovefood maar daar vond ik de verhouding van caramel en chocolade niet goed. Had dat eens eerder gemaakt en de chocoladelaag was echt veel te dik. Voor de caramel gebruikte ik het recept van Laura’s bakery Zelf Twix maken - Laura's Bakery.
Toppings is ‘eigen’ inspiratie :slight_smile:

2 likes

Chai cookies gemaakt, lekker hoor. Ze zijn niet knapperig maar echt chewy.

41 likes