Baktopic #3

Dit wist ik niet. Ik houd wel van iets meer natte cake, dus bedankt voor de tip!

3 likes

En is het een heel andere cake geworden of valt het mee?

Ik ga nu de witte chocolade saffraan kladdkaka maken die @Nori ooit heeft gedeeld maar ben even helemaal kwijt in hoe grote springvorm die moet. Iemand die me kan helpen?

2 likes

Donderdagavond heb ik deze kaneelbroodjes gemaakt, vrijdagochtend afgebakken ze waren echt super lekker en zacht

Geen foto gemaakt met de frosting erop.

12 likes

Ik weet niet of je vriendin al iets heeft maar bake my day in Groningen maakt ook mooie taarten, en volgens mij kan dat ook wel vrij last minute.

2 likes

23-24 cm.

2 likes

Thanks!

3 likes

Ik zat net op de IKEA website voor opbergmandjes voor in de badkamer en zag toen toevallig dat de koekblikken er weer zijn! Hele leuke.

Set van 3

Set van 2

Een grote vierkante

12 likes

Bij Wibra hebben ze ook regelmatig grote ronde blikken

2 likes

Ik wilde dus amaretti maken, maar toen kwam ik erachter dat ik niet meer genoeg amandelmeel had. Het zijn pepernoten geworden, qua smaak ok:

Banketbakkersroom broodje:

En red velvet truffels. Morgen maak ik een tulband cake

11 likes

Heb je precies zo gedaan als in het recept dus de eerste rijs in de koelkast of juist de tweede rijs door de nacht gedaan?
Ik wil ze graag maken voor donderdagochtend maar dan zo min mogelijk werk in de ochtend zelf want heel vroeg weg.

1 like

Nee valt wel mee! Ik vond hem wel beter gelukt maar het is ook al twee jaar geleden dat ik hem voor het laatst heb gemaakt, dus kan het me niet precies herinneren.

Ik eet hem vaak in koffiezaakjes maar ik vind het dan altijd zo droog en overpriced, dus wilde het echt weer eens zelf maken. Kun je drie cakes bakken voor de prijs van één plak cake in een koffiezaakje.

5 likes

Sorry voor de half opgegeten foto, maar ik heb de apple crumble van Laura’s Bakery gemaakt en hij is echt net zo lekker als hier steeds gezegd wordt!

Supermakkelijk, snel, en echt een heerlijk toetje of snack!

10 likes

Ik heb de eerste rijs in de koelkast gedaan de avond ervoor. En om eerlijk te zijn de tweede rijs overgeslagen omdat ik ze die ochtend wilde afmaken en wilde meenemen naar familie. Ze zullen vast na de tweede rijs nog zachter en fluffier zijn maar vond ze dat nu ook.

1 like

Ooooo ik wil je hier zó voor bedanken!
Ik heb de bakvorm net besteld, en zag dat deze vorm dat ook nog op mijn wishlist stond in de aanbieding was bij bakwinkel

Dus deze ook gelijk besteld🥰

Kreeg overigens zojuist een mail van baktotaal dat daar alle nordic ware vormen 15% korting hebben! :shopping:

10 likes

Voor de liefhebbers: ik kreeg net een mail dat ze 15% korting op nordic ware bakvormen hebben.

2 likes

Is dat een goede deal? Of zijn ze verderop in het jaar nog voordeliger afgeprijsd?

Voor Baktotaal denk ik wel. Als zij een actie hebben, is het vaak 15% korting. Andere winkels geven soms meer, maar soms zijn dan de prijzen ook hoger zoals bij Bijenkorf. Het is een beetje geluk hebben en ook vooral goed uitzoeken waar de vorm die je wil het goedkoopst is.

1 like

Weet iemand nog lekkere en ietwat gezonde bakrecepten voor ontbijt? Liefst iets dat je gewoon op voorhand kan maken.

1 like

Wauw, supermooi!

1 like