Ik heb net een bakblik gekregen en ik vind het zo’n gaaf idee dat ik hem hier even wilde delen. Het is een cakeblik, maar je kunt ook heel makkelijk taartpunten snijden en hem dan als taart serveren. Hij is van het bakmeisje, echt een leuk idee!
Ik heb deze ook! Heel leuk idee idd. Heb hem een paar keer gebruikt omdat hij wat groter is dan mijn andere cakeblikken, maar nog nooit om cake als taart te serveren. Is wel heel leuk voor op verjaardagen! Maar als gewoon cakeblik is hij een beetje gek van vorm haha
Ik zoek manieren om koekjes die niet echt worden opgegeten in gebak of andere desserts te verwerken!
Als iemand nog leuke koek blikken zoekt. Bij KIK hebben ze hele leuke in kerstthema
Hangt van het soort koekje af
Voor simpele koekjes kan je ze bijvoorbeeld fijn maken en als bodem gebruiken bij bv een cheesecake oid
Of in brokjes als brownie of caketopping
Ook ken ik wel recepten om er zelf ijs van te maken
Misschien dit?
Oh en als je van die neutrale biscuitjes over hebt zou je kaakjestaart kunnen maken of die dadeltaart van bagels en beans. Het kan misschien ook wel met niet neutrale koekjes maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
@jigglypuff Jaaa deze manier om koekjes / kruidnootjes / etc op te maken kan ik van harte aanbevelen!
Ik heb gisteren de speculaascake van rutger gebakken, het recept gevolgd maar het is echt veel te droog. Waar zou het aan liggen? Ik heb het in 60 minuten gebakken om het een beetje smeuïg te houden maar dat heeft dus niet geholpen.
Welke koekjes gaan jullie dan allemaal maken voor in de kerst trommels? Ik vind het wel een leuk idee, maar ik ken niet zoveel koek recepten. Op mijn werk neemt iedereen eten mee, maar ik zag dat het al aardig wat is. Dus ik dacht misschien kan ik een zakje meegeven aan iedereen. We zijn met 8 a 10 personen. Is dat te doen? Of moet ik dan mega veel bakken?
Inspiratietip: mijn moeder had vandaag dit toetje gemaakt in één van haar bakvormen. Heel simpel yoghurt met gelatine. Dit was perzik maracuja yoghurt met maracuja bovenop. Heel lekker en super makkelijk.
Kookmutsjes heeft wel recepten voor een deeg waarmee je verschillende soorten koekjes kan maken, dat scheelt tijd en werk.
Verder staan er in de openingspost diverse heerlijke koekjesrecepten, met name recepten van Dorie Greenspan kan ik aanbevelen (world peace cookies, espresso shortbread, de jammers die ik vorige week deelde).
Koekjes bakken is over het algemeen wel iets wat tijd kost, maar je kunt verschillende degen ook goed voorbereiden of invriezen.
Ohh goeie! Ga kijken bij de bieb of ik die ook kan lenen.
Staan de roze koeken (en/of gangmakers) daar ook in? Weet ik ff niet uit m’n hoofd maar die vond ik mega leuk om te maken
Nee dat is prima te doen! Beetje afhankelijk van hoeveel koekjes je iedereen zou willen meegeven. De truc is vooral om een passende verpakking te geven. Als je een flink blik geeft met 6 koekjes is het net een beetje lullig, maar als je een leuk cadeauzakje koopt waar die koekjes mooi in passen geeft dat ook veel leuker.
Ik heb wat recepten van mijn cursus ingescand, wellicht dat daar iets voor je tussen zit. Koekrecepten zijn op basis van zetdeeg, wrijfdeeg of roerdeeg.
Zelf ga ik voor het volgende:
- Goudse moppen (zetdeeg)
- Jan Hagel (zetdeeg)
- Spritsen (wrijfdeeg)
- Koggetjes (roerdeeg)
- Arnhemse meisjes (korstdeeg → bladerdeeg)
Ik heb wat meer recepten in het documentje gezet, dat zijn allemaal leuke koekjes om te maken. De uitleg is wellicht wat ouderwets, dit boekje komt ook uit het jaar kruik haha. Maar de recepten zijn wel goed! Laat het maar weten als je ergens vragen over hebt.
Koekrecepten.pdf (6,8 MB)
Wow superlief! Ik ga er later even goed naar kijken. Ga voor aankomend weekend eerst 3 taarten bakken en daarna de koeken bekijken!
Bedankt voor deze tip! Heb zojuist voor de 2e keer gebakken. Vorige keer had ik ook een deel ingevroren en die mislukten een beetje (een beetje underbaked maar who cares). Ga ze zeker vaker maken, nu ook weer een deel in de vriezer
Leuk om te horen! Ik vind ze ook erg lekker en je kan fijn variëren met verschillende vullingen.
Ja heb ik ervaring mee. Hij is oké, maar ik koop hem niet opnieuw. Ik had er wisselende resultaten mee.
Mijn favoriete bakspray blijft de blauwe Pam met bloem.