Baktopic #3

Zeker!

4 likes

Ik ben mijn vierde brown butter pecan cookie van de dag aan het eten, ze zijn echt te verslavend :joy:

13 likes


Dit weekend billionaire’s shortbread gebakken (met zeezout dus blijkbaar billionaire ipv millionaire) van de Hairy Bikers. Heel lekker geworden, vooral heel tevreden over de karamel!

43 likes

Ik heb onlangs Snacking Cakes van Yossy Arefi gekregen én ik had lemon curd over dus nu heb ik voor het eerst die swirly jam cake met het originele recept gemaakt. Blijft zo lekker, ik maak ook vaak curd en dan heb ik weer te veel over en niet op tijd ingevroren, dan is dit zo’n lekker en snel recept.

En ook meteen scones erbij voor het allerlaatste restje lemon curd.

Ik vind Snacking Bakes trouwens een nét iets leuker boek, voor mensen die tussen die twee twijfelen.

5 likes

Ik zoek me echt helemaal suf naar een heel basic starter stappenplan (zuurdesembrood). Ik zie zoveel verschillende. Ik wil gewoon een basic schema😭 Iemand de tip? Deze heeft voor mij niet gewerkt: Zuurdesembrood en zuurdesemstarter - Food From ClaudNine

2 likes

Hier gaat het soms wel over zuurdesem

3 likes

Deze, maar ik heb hem zelf alleen met een mix van volkoren, rogge en patentbloem gemaakt, of alleen met patentbloem. Mijn advies: na dag 3 houd je het heel simpel: elke dag 60g overlaten in je pot, 60g handwarm water en 60g bloem. Volkoren leek wel het makkelijkst te werken. Een druppeltje honing kan ook een boost geven als je geen activiteit hebt. Het is nu veel te koud nog dus dat duurt langer dan ze in alle tutorials vertellen. Het kan dan wel 2/3 weken kan duren voor het echt goed actief is

1 like

Ik woon in een vrij koud huis en heb de verwarming ook weinig aan, maar ik zet mijn starter altijd in onze meterkast met de deur dicht, dat is redelijk warm (lopen ook de verwarmingsbuizen naar buren doorheen) en dat gaat heel goed! Misschien ook een tip voor mensen die struggelen met zuurdesem in de winter

2 likes


Zweedse klassieker, een Prinsesstårta. Maar met een twist, omdat iemand hier thuis heeeeeel graag chocolade taart wilde. Dus heb m nu gemaakt met chocoladecake, chocolademousse met stukjes Daim erop. En dan wel gewoon nog met de frambozen jam en room. Ben benieuwd morgen. Niet een hele strakke taart, maar ik heb voor het eerst met marsepein gewerkt en had ook niet mega veel tijd :sweat_smile:

43 likes

Klinkt echt heeeeeeel lekker!!!

2 likes


Hij was heel lekker! Cake was smeuïg, volgende keer doe ik wel meer chocolade mousse erin (of iets anders) want die was er net iets teveel ingetrokken.

44 likes

Mijn bakdag is al volop bezig. De twee vanille confetti biscuits zijn klaar. Die ga ik morgen opbouwen en versieren. Nu staat de witte chocolade cheesecake in de oven. Beslag is echt al heeeel lekker :heart_eyes: daar komt morgen nog passievrucht op.

14 likes

Oh heerlijk! Als we in Zweden zijn haal ik altijd een bij de bakker, in mei weer, kan me er nu al op verheugen! Hij ziet er heel mooi uit!

5 likes

Pfoe, dat taarten bakken is toch een werk! We maken hem nu, eten hem zaterdag.

Biscuit met jam en banketbakkersroom. Dit is het tot nu toe. Niet perfect maar voor een eerste keer niet slecht denk ik. Hoop dat onze peuter er blij mee is zaterdag, als hij helemaal gedecoreerd is! Er komt nog een taarttopper op en een aantal poppetjes in spiderman thema.

Misschien dat ik nog cupcakes maak. Er komen 10 mensen maar ben bang dat dit te weinig is. Al zal dat niet :joy:


47 likes

Ik heb weer eens koeken gebakken.
Deze zijn van @nurhkasim. Met gebruinde boter, koffie, cacao en chocoladechunks. Ben zelf niet heel dol op koffie, maar het zijn hele lekkere koeken.
Volgende keer maak ik ze toch wel wat kleiner, dat vind ik zelf altijd wat lekkerder.

45 likes

Wauw die kunnen zo op de cover van een bakboek. :heart:

3 likes

Mn cheesecake is echt perfect gelukt. Mn confettitaart helaas niet. Uitvoering is vrij rommelig geworden en de smaak is meh. Baal enorm. De taarten die ik met fondant maak zijn vaak zo mooi en goed gelukt, nu schotel ik mn eigen dochter iets voor waar ik helemaal niet blij mee ben. Kan wel janken.

4 likes

Ah dat is balen, helemaal omdat het de taart voor je dochter is en je er niet helemaal tevreden over bent. Wil je anders een foto delen? Misschien kunnen we met je meedenken om te zien of we nog iets kunnen bedenken om het nog wat mooier te maken? Je dochter zal vast heel blij zijn met een eigen taart gemaakt door haar mama! Kinderen vinden hun tekeningen ook prachtig terwijl alle kleuren door elkaar gekrast zijn, dus ze zal vast dolblij zijn met de taart.

10 likes

Is ook zo. M’n schoonmoeder kan ook goed bakken dus die appte ik net en ze belde me al. Ze zei wat jij ook zegt. Het gaat enorm dat m’n dochter er wel blij mee zal zijn. Wilde een cijfertaart maken (dus uitsnijden als een 1), maar moest dan zoveel cake weggooien bedacht ik me. Had ook niet de ingrediënten voor cakepops, dus heb het zo gedaan. Laat het maar zo, maar ga volgende keer toch maar weer voor creatief met fondant. :sleepy:


32 likes

Wat jammer dat je niet tevreden bent, ik vind hem wel al heel leuk geworden!
Misschien kun je de randen er voor het serveren af snijden? Dan wordt hij iets strakker en bij zo’n taart vind ik zo’n open rand altijd wel mooi.
Je zou ook de amandelen nog even kunnen aanzetten met een crème brûlée brander, dan krijgt dat vlak al iets meer kleur. En heb je wellicht nog tijd om wat zacht fruit te halen? Iets van frambozen/blauwe bessen doen het altijd goed als versiering.

16 likes