Baktopic #3

Ik wilde al een hele tijd een Ferrero Rocher cookie bakken, gevuld met Nutella. Vandaag kwam ik daar eindelijk aan toe:

Het is gebaseerd op een gekocht basisrecept dat ik niet mag delen helaas, maar ik kan het zeker aanbevelen. Ik wil het voor mezelf nog wel verder finetunen, kijken of het iets minder zoet kan en of het koekje iets kleiner kan eventueel, want het is best een flinke unit. :rofl:

38 likes

Ziet er heerlijk uit!

2 likes

En een curtec voerton? Is wel een ronde vorm weet niet of je dat ook bedoelt met pot.

Ik vind deze heel lekker!

5 likes

Mijn zuurdesemstarter is vandaag 8 dagen oud en bubbelt en groeit met 1/3 maar verdubbeld niet.
Ook bij de drijftest zinkt het dus hij is nog niet volwassen.
Blijf ik hem nu dagelijks voeden volgens 1:1:1?
In de meeste recepten die ik opzoek gaat men ervan uit dat na 7 dagen de starter klaar is en daar stopt het dan, dus ik ben even onzeker wat nu.

@George misschien kan jij hiermee helpen?

Ik zou je vraag hier stellen. Denk dat daar betere antwoorden komen.

3 likes

Houston :partying_face: het seems like dat het gelukt is met de raisins.

37 likes

Die ziet er heerlijk uit! Wat is de truc uiteindelijk?

1 like

Het recept van Jeroen aangehouden maar de boter niet gesmolten, gewoon 5 minuten geklopt.
Daarna de boter/suiker geen 5 minuten geklopt maar 3 minuten ongeveer. Vorige keer was m’n beslag veel te luchtig.
En de rozijnen in iets minder rum geweld, (lijkt me sterk dat ze te veel kunnen opnemen maar goed, gevoelsmatig…) daarna in de zeef met keukenpapier gedept en in een bord met zo’n 3 eetlepels bloem gemengd. Ik moet 'm nog aansnijden hoor, breng 'm naar iemand toe straks waar we een plakje nemen.

Voordeel van een tulband is wel dat de rozijnen dan naar de bovenkant ‘zakken’ :smile: doch zo te zien zitten ze mooi verdeeld. Blij :star_struck:

5 likes

Ik ben vergeten een goede foto te maken maar de earl grey chocolate orange cake met earl grey frosting viel wel in de smaak!

24 likes

Ik heb dit weekend gebakken voor een high tea, en het was allemaal goed gelukt.

81 likes

Omg prachtig

1 like

Stroomstoring terwijl ik een cake in de oven had staan :sob:. Zo zonde. Die ga ik natuurlijk nooit meer fatsoenlijk gaar krijgen.

Wat is jullie favoriete scones recept? Ik heb ze o.a. via recept van Rutger gemaakt maar vind ze zo droog en saai?

Een bakkerijtje hier in de stad heeft scones met rozijnen, zuurdesem en karnemelk en die zijn zooooooo lekker. Super lekker boterige smaak. Ik wil eigenlijk vragen of ik daar een workshop kan doen haha

1 like

2 posts boven je wordt het recept van Laura’s Bakery getipt

Nou misschien is het nog oke? Heb hem gewoon in de oven laten staan en tegen de tijd dat we weer stroom hadden kwam de testprikker er droog uit. Vind hem alleen erg bleek en vrees dat het gortdroog gaat zijn.

14 likes

Ik gebruik het recept van Paul Hollywood. Op YouTube staat er een filmpje over dat hij ze maakt en het recept staat op z’n site. Vooral zo kort mogelijk mixen en de deegsteker niet draaien bij het uitsteken.

3 likes

De cake ziet er wel mooi uit! Je kunt hem altijd nog verkruimelen en dan met een crème en/of slagroom en fruit laag om laag maken als het echt te droog is.

1 like

Ik heb die van Cupcake Jemma een keer gemaakt, waren heel lekker! Deze: https://www.youtube.com/watch?v=jMD5tQGQZao

1 like

Goed idee! Ik heb een klein stukje geproeft en het lijkt mee te vallen qua droogheid. Ik gok er maar op dat het zo blijft en ik mijn collega’s morgen iets eetbaars voorschotel :sweat_smile:.

2 likes