Baktopic #3

Gewoon een hele grote mugcake

3 likes

Mijn vriend heeft een pollepel kapot geslagen, maaar hij heeft hem er wel uit gekregen. Best goed gelukt :eyes:

Het is dus het beslag van een carrotcake, maar dan in een tulband.

40 likes

Ziet er heerlijk uit! Soms helpt het om de vorm in warm water te zetten. Dat doe ik zelf met oa poffert, werkt heel goed. Misschien voorkom je daarmee voor een volgende keer een stukje lepel.

1 like

Wat slim! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Is wel een stuk duurzamer dan steeds nieuwe pollepels kopen idd :sweat_smile:

1 like

Ja, ik vind ze ook wel zoet. Ik heb toevallig vorige week het deeg met 50 gram minder suiker gemaakt.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een enigszina makkelijk te maken gluten- en lactose vrije taart waar ik niet 1001 ingredienten voor moet kopen?

1 like

Deze misschien met glutenvrij bladerdeeg?

1 like

Meringue is glutenvrij. Misschien met lactosevrije slagroom een pavlova maken? Of een ander soort schuimtaartje.

4 likes

Een moulleux, oftewel een Franse chocoladetaart. Is van zichzelf glutenvrij. Als je deze met vegan roomboter maakt?

4 likes

Vijgen-dadelplaatkoek uit de delicious van deze maand. In de vijgen- en dadelsmurrie (dat eruit ziet als hondenkots, maar ruikt naar kerstkruiden) zit onder meer chai thee in. Het staat nu af te koelen

24 likes

Oohh dit lijkt me echt veel smakelijker dan dat de vulling eruitziet :smile:

3 likes

Ja het lijkt net draadjesvlees

3 likes

Was hij met Griekse Yoghurt beter? Ik vond hem ook nogal droog inderdaad, volgens mij de eerste keer dat een recept van Rutger tegenvalt.

Edit: laat maar, al gelezen!

2 likes

@Tamara had afgelopen week elders op het forum gepost dat ze wat mooie boeken had besteld voor een prikkie bij Boekenkraam. Toen ben ik ook gaan neuzen op de site en heb ik ook een bestelling gedaan:

Mijn bestelling bestaat uit boeken die licht beschadigd zijn en ramsj, maar de beschadigingen zijn niet of nauwelijks zichtbaar dus ik ben erg blij.
Het boek van Ellouisa vind ik het allerleukst, maar ook de andere boeken zijn leuke toevoegingen voor mijn collectie. De twee basisboeken zal ik vooral met mijn dochter gebruiken; omdat die nog jong is, is het fijn om dan met simpele dingen te beginnen. En de andere boeken bevatten lekker veel nieuwe inspirerende recepten.
In totaal betaalde ik 61€ voor 7 boeken.

Ik ben echt positief verrast door de kwaliteit. Enkele jaren geleden had ik ook eens bij Boekenkraam een ‘licht beschadigd’ boek besteld, maar die was zwaar beschadigd en had zelfs losse bladzijden. Sindsdien had ik er dus niets meer gekocht want dat vond ik geen succes. Maar deze bestelling is echt een schot in de roos. Een fijne manier om voor weinig geld goede boeken te scoren.
Dank voor de tip @Tamara !

15 likes

Haha wat leeeuk!! Mooie boeken heb je gekozen. Ik voel me helemaal een influencer door iedereen die nu boeken besteld heeft :joy:

4 likes

Wat leuk. Ik kende de website niet eens, dus ga eens kijken. Ik ben al een tijd op zoek naar een tweedehandsboek van Fatima of Kookmutsjes

2 likes

Laatst stond er trouwens ook een bijbel uit de kookbijbel reeks op en ik heb zo’n spijt dat ik die toen niet besteld heb :pleading_face: Hij staat er inmiddels niet meer op. Volgens mij was het de borrelbijbel.

Fatima en Kookmutsjes staan er beiden nog op! :smiley:

1 like

De kookbijbels vind ik qua inhoud fijn, maar qua formaat minder. Ze zijn dik en klein waardoor ze niet lekker in de hand liggen. Dus dan is een e-book ook fijn inderdaad! Ik heb 2 fysieke kookbijbels (koekjesbijbel en bakbijbel) en enkele digitaal.

3 likes

Ik wil vandaag bananenbrood van miljushka maken. Alleen heb ik geen boter in huis. Beïnvloedt ik de smaak als ik het met olie doe ipv boter? Ik heb geen zin om boodschappen te doen