En de monchoutaart mix van dr oetker is ook erg lekker!
+1 voor de monchoutaart van Dr. Oetker, erg lekker.
Mocht je nog de mogelijkheid om online te bestellen (of een bakwinkel / molen / etc te bezoeken), dan kan ik de cakemixen van Custers ook van harte aanbevelen. Zitten veel verschillende smaken tussen en zijn net weer anders dan de klassieke smaken. Mango Passie is een goeie.
Hier zie je ze.
Verder heeft AH nog kant en klare taartbodems en mix voor banketbakkersroom. Vers fruit naar keuze er op (of bijvoorbeeld karamelsaus en plakjes banaan): voilà, taart.
Ohmyfoodness.nl had een cheesecakemix volgens mij is die er niet meer vna haar, maar nog wel van huismerken. Ik dacht dat die ook wel goed was.
Klopt, zo jammer! Haar speculaas cheesecakemix was heerlijk. Helaas is die er maar kort geweest.
Mijn bijdrage voor de tulbandmaand!
Qua smaak wat frisser dan ik normaal bak in oktober, maar ik had nog wat citrusvruchten liggen die op moesten.
Ik heb dit recept aangehouden, maar heb enkele dingen veranderd.
In plaats van 1 eetlepel sinaasappellikeur gebruikte ik 2 eetlepels mandarijnlikeur, en ik heb rasp en sap van citroen en limoen gebruikt in plaats van sinaasappel. Wel gebruikte ik sinaasappelsap.
Al met al 4 citrusvruchten dus.
Het groene bovenop het glazuur is limoenrasp. Ik heb ook 30 gram minder suiker genomen dan in het recept stond. Voorheen bakte ik deze tulband altijd met de aangegeven hoeveelheid suiker, maar ik denk dat het wel minder kan en ga voorzichtig minderen.
Het glazuur heb ik op gevoel gemaakt. Enkele eetlepels citroensap, met 2 eetlepels roomkaas en genoeg poedersuiker tot ik een spuitbare textuur kreeg. Dat spuitwerk kan overigens een stuk netter, maar ik heb niet echt een vaste hand en dus nog wat oefening nodig.
De bakvorm heet Kaiser Inspiration Twister en is vanwege de vorm vrij eenvoudig te versieren met glazuur, chocola, en decoratie naar keuze. Als je hem via de Duitse Amazon bestelt is 'ie een stukje voordeliger.
Wat een pracht
Mooi hoor! Maar wat een joekel! Dat valt me op bij veel van die vormen, dat ze zo gigantisch groot zijn. Heb jij ervaring met de small-varianten van de Nordic Ware vormen? Zijn die iets kleiner en dus behapbaarder (pun intended)?
Wat lief, dank je!
@TanteBetje Zeker, ik heb vormen in alle soorten en maten en heb ook meerdere kleinere. Zo heb ik pas de Solera gekocht van Nordic Ware, een prachtige vorm maar heel klein. En de Brilliance had ik al. Allebei 5 cups. Ter vergelijking, mijn grootste vorm is de Braided (12 cups).
Die kleine vormen zijn ideaal als je een groot recept door 2 wil delen en wil variëren met smaak, of als je gewoon niet zoveel wil bakken.
Het is per vorm en per recept een kwestie van experimenteren hoeveel er in past. Dat doe ik regelmatig met bakmixen of met vier-vierdencake (recept op basis van 4 gelijke delen bloem, suiker, boter en eieren). Soms is het wat weinig en is een cake toch wat klein / laag, en soms onderschat ik het en heeft een cake een flinke bult.
En ook de baktijd is natuurlijk heel anders. Deze cake had 63 minuten nodig bij mij, maar in een 5 cups-vorm gaat het een stuk sneller.
Mocht je een kleine vorm overwegen, dan zou ik op de site van Nordic Ware kijken naar de inhoud en eventuele recepten voor die vorm. Dan krijg je een aardig beeld van hoeveel er daadwerkelijk in gaat. Zo is dit recept voor de kleine Brilliance best klein, met maar 2 eieren en de hoeveelheid suiker en bloem vallen ook mee. Heel prettig dus als je niet met teveel cake wil blijven zitten.
Overigens eet ik nauwelijks cake, het gaat mij echt om het bakken. Meestal neem ik van een plakje een stukje van de korst en een stukje van de binnenkant, om goed te kunnen beoordelen of hij goed is qua gaarheid en of er eventueel dingen anders moeten de volgende keer. Maar de rest eten mijn man en kind en/of geef ik weg.
Deze cake is echt boterzacht en mals, en ondanks de fikse hoeveelheid citrus is de smaak heel subtiel. Hij is lekker fris maar niet overdreven zuur.
Ik weet niet of het hier hoort, maar ik heb een vraag voor een vriendin.
Ze heeft taarten voor een verjaardag besteld maar nu heeft diegene die ze zou maken afgezegd. Weet iemand in de omgeving van Arnhem of Groningen iemand die op korte termijn (zaterdag 15 oktober) een mooie verjaardagstaart kan maken? Inspiratie is zoiets als dit:
Ik ben helaas niet bekend in die regio’s. Wat rot van die afzegging!
Mocht je vriendin niemand kunnen vinden, dan is het misschien nog een optie om een dripcake bij Hema te bestellen en deze zelf te versieren.
Die worden geleverd zoals op het plaatje, en die kan je zelf vervolgens versieren en precies maken zoals jij het wil.
Mijn dochter heeft afgelopen zomer haar verjaardag in delen gevierd, en voor voor 1 gelegenheid heb ik toen zo’n dripcake van Hema besteld, en haar de boel zelf laten versieren.
Ze wilde graag een kaars èn een taarttopper èn chocolaatjes, hartjes, vlinders en bloemetjes , dus het is een beetje hysterisch geworden. Maar ze had er enorm lol in. En hoe hysterisch je hem maakt, bepaal je natuurlijk zelf. Een taarttopper zoals op jouw plaatje is online te koop, macarons en / of chocolaatjes zou je kunnen kopen in de winkel.
Decoratie is ook te koop bij winkels als De Leukste Taartenshop of Baktotaal.
Ook niet onbelangrijk: de smaak was dik in orde. Hij had van mij iets minder zoet gemogen maar de textuur was heel goed. Smeuïg en lekkere botercrème, en hij is tot de laatste kruimel opgegaan. Diverse mensen namen een tweede stuk.
Als je google’t op plaatjes van “Hema dripcake”, zie je veel leuke voorbeelden van mensen die de taart al hebben versierd op verschillende manieren.
Klopt. Ik hou meer van de bakvormen dan van cake eten.
De lol zit voor mij in die zachte plof die je hoort als je de bakvorm omdraait, het beheersen van een recept, en het blij maken van anderen. Mijn man en kind zijn dol op cake maar mij maak je blijer met een koekje of iets hartigs.
Wat een ontzettend goed en creatief idee is dit! Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga het aan haar doorgeven als optie mocht ze geen bakker meer vinden. Dankjewel!
In de facebookgroep ‘taarten tips&tricks’ zitten veel bakkers uit verschillende regio’s. Een taart zoals jouw voorbeeldfoto wordt heel vaak gedeeld en er zijn ook mensen die ook een verzoek zoals jij plaatsen. Daar wordt ook veel op gereageerd, ongeacht de regio. Je kunt daar dus ook proberen iemand te vinden.
Het is geen echte taart dus ik weet niet of het precies is waar je naar op zoek bent, maar een heel makkelijk en snel dessert is in kleine glaasjes (of in een grote schaal waaruit iedereen zelf kan scheppen) bastognekoekjes verkruimelen, griekse yoghurt erop doen en aftoppen met vlaaifruit uit blik. Smaakt naar monchoutaart maar dan nog simpeler.
Ik wil graag zo een taart maken voor mijn zus, alleen vraag ik me af hoe ik die tekst er op kan doen… iemand ideeën?
Ik heb dit vroeger wel eens gedaan. Omdat ik bang was dat het zou mislukken rechtstreeks op de taart deed ik het volgende: ik heb de tekst in de gewenste grootte en lettertype geprint, in een plastic mapje gestoken en dan de letters overtrokken met een klein spuitzakje gevuld met chocolade. De letters worden hard en kan je dan heel makkelijk van het plastic hoesje halen en op de taart leggen.
Wat leuk met die bloemen. Heb je die ook zelf gemaakt? En gefeliciteerd natuurlijk😄
Nog mensen aan het bakken dit weekend?
Ik heb nu carrotcake in de oven staan, had veel beslag (vooral teveel wortel geraspt haha) dus straks ook nog lading carrot cupcakes.
Ik heb twee recepten gecombineerd (speculaascake en carrotcake beide door Rutger), geen idee waarom maar leek me lekker haha ben benieuwd!
Deze vorm blijft leuk
Oehh, ben heel benieuwd naar 50x koekjes. Denk dat ik die ook aan ga schaffen. Koekjes komen hier altijd makkelijker op dan taarten / cakes, dus lijkt me leuk om daar wat vaker wat van te maken.
Nee helaas niet zo goed gaan mijn bakskills nog niet.
En dankjewel