Baktopic #4

Ze zien er heerlijk uit!

3 likes

Ziet er heerlijk uit! Wat is die oranje kleur op de achtergrond prachtig zeg! Mijn man is allergisch voor kleur :upside_down_face: Dus de kleur in mijn keuken/huis zit vooral in accessoires.

3 likes

Hij is echt goed en easy. Zag vandaag rabarber bij de Dirk liggen en heb 't meteen meegenomen en gemaakt vanmiddag. Dank voor de tip!

1 like

Lekker hè! Inderdaad goed en easy haha.

Ooooooh ik heb bananen-espresso-cocoanib koekjes gemaakt en wat is dit deeg al lekker zeg. Zitten nu in de oven dus zal straks verslag uitbrengen van een gebakken koek maar oh oh oh nu al favoriet

3 likes

Grappig ik kom er net achter dat ik deze koeken al eens eerder gemaakt heb maar toen vond ik ze niet lekker?? Nu wel! Helemaal niet bitter. Heb nu wel de pure chocola weggelaten en niet meer bananenpoeder maar ook stukjes banaan erdoorheen gedaan. Misschien waren ze vorige keer echt aangebrand? Nu met pan-banging 14 min en dat is prima; mag ook wel een minuutje minder

1 like

Mijn zoontje wilde vandaag alvast de cakejes oefenen die we gaan maken voor zijn vierde verjaardag volgende maand. Hij wil een bloementhema op zijn feestje. Dit zijn chocolade koffiecakejes met een chocoladelaagje. Ik heb niet eens zo heel veel hoeven helpen.

59 likes

Prachtig!! Je hebt dit geloof ik al eens uitgelegd (iets met de vriezer??) Maar hoe krijg je deze nou zo strak?

1 like

Eerst de cakjes bakken. Daarna de vorm goed schoonmaken en chocolade smelten (als je geen zin hebt in tempereren kun je ook decomelts gebruiken). In de vorm gieten, cakejes voorzichtig terugduwen en dan een klein half uurtje in de vriezer. Dat laatste hoeft niet per se. Als je het niet doet moet je gewoon wat langer wachten want de chocolade moet goed uitharden.

8 likes

Ahh top dankjewel! Ziet er echt mega profi uit!

Voor het eerst sinds een lange tijd toch weer een taart gemaakt voor mijn neefje. Hij had een cars thema dus dit was mijn poging tot lightning McQueen :joy: en die stroopwafels moeten bergen voorstellen haha. Gelukkig was mijn neefje er wel blij mee

45 likes

Ik vind hem eigenlijk heel goed gelukt! De ogen en de vorm etc.

3 likes

Fantastisch Otzi!! Als je dit voor mn zoontje zou maken, zou ie jou als mama willen ipv mij. Kan me helemaal voorstellen dat je neefje er blij mee was. Groetjes, terwijl ik uitkijk op dit:

Samenvatting

3 likes

@Bunnyslippers @chachaloco Ahhh dank jullie wel! :blush: Ja ik vond het op een gegeven moment wel welletjes hoor haha. Sowieso had ik echt weinig tijd dit keer. En ik ging mezelf ook niet wijsmaken dat ik een perfecte lightning McQueen in elkaar kan draaien :joy: haha

Weer eens wat (voor mij) nieuws geprobeerd, een slof:

54 likes

Prachtig gedaan, maar ben echt gefascineerd door dat harige ding op de achtergrond. Is dat een enorme kat ofzo? Of hebben jullie een beer thuis.

12 likes

Hihi, nope, het is gewoon een stukje (harig) decoratie stof!

2 likes

Is dat witte slagroom of wat anders?
Ziet er goed uit. Ik heb een sloffenring die ik ook wel wat vaker wil gebruiken.

1 like

Haha same ik dacht dat het een trui was van iemand die de taart vasthoudt maar het klopte niet

1 like

Het is een mousse van mascarpone, slagroom en rode vruchten jam
Het recept komt uit het boek van Rutger bakt, de 100 allerbeste recepten

2 likes