Baktopic #3

Wauw mooie vorm!
Ik heb veel keukencadeautjes gekregen haha. Kookboek, cocktailglazen. Maar voor hier het meest relevant: een nordic ware vorm. De heritage :heart_eyes:
Dus kom maar op met jullie lekkerste tulband recepten!

4 likes

De rand van bakpapier maak ik veel hoger, zodat ie goed kan omhoog kan, meestal zakt hij erna ook wel weer wat in!

2 likes

@Bakkes @itakepictures Ennn, de kaiser vormen zijn bij Blokker deze week met 20% korting. Toch weer een leuke korting!

@FrauHelga sinterklaas alleen voor de kindjes gedaan, ik ben morgen wel jarig en heb oa het cheesecake boek gevraagd. Krijg van familie vaak een gevulde envelop, dus ga er zelf denk ik ook wat nieuwe/fijne springvormen halen van kaiser.

@DrWrenKingston ik doe bijna nooit bakpapier aan de zijkanten :no_mouth: hahaha. Maar hij was in ieder geval super lekker!

M’n speculaascake was nu veel lekkerder! Vandaag de restjes aan collega’s/leerlingen gegeven en die vonden hem ook super. Ik doe dus de volgende keren Griekse yoghurt ipv gewone yoghurt en de toegevoegde nootjes waren ook erg lekker.

6 likes

Mijn favoriete recepten die ik o.a. voor werk, feestjes en de kerk heb gemaakt:

Deze amandeltulband van Rutger vind ik geweldig. Die heb ik al vaker gemaakt dan ik kan tellen, en altijd willen mensen het recept hebben.

Ook deze bitterkoekjestulband met chocola is een aanrader.

Of advocaattulband met chocolade.

Wat ik ook regelmatig doe is gewoon een viervierdencake, en dan een gedeelte van het beslag apart houden waar ik dan een scheutje melk en wat cacao bij doe. Dat meng je met een vork door het naturel beslag en dan heb je marmercake. :drooling_face:

3 likes

Vonden jullie de forumkoekjes (boterpecankoek) ook zo zoet? Zo zonde, want het overheerst de smaak terwijl ik toch het recept en jullie tips goed heb gevolgd.

1 like

Ik heb net een tulband in de oven geschoven en ik was een beetje impulsief :joy: Ik ben een carrotcake aan het maken en toen zag ik mijn tulbandvorm staan die ik nog nooit gebruikt heb. Dus die heb ik even snel ingevet met zonnebloemolie, beslag er in en hup in de oven. Nu lees ik dat je hem heel precies moet invetten met boter en dan moet bestuiven met bloem. Ehh op hoop van zegen dat er een hele cake uit gaat komen straks :sweat_smile:

*gelukkig heb ik frosting!

5 likes

Zo niet, wordt het uitlepelen :spoon:

1 like

Ook lekker :joy:

4 likes

Gewoon een hele grote mugcake

3 likes

Mijn vriend heeft een pollepel kapot geslagen, maaar hij heeft hem er wel uit gekregen. Best goed gelukt :eyes:

Het is dus het beslag van een carrotcake, maar dan in een tulband.

40 likes

Ziet er heerlijk uit! Soms helpt het om de vorm in warm water te zetten. Dat doe ik zelf met oa poffert, werkt heel goed. Misschien voorkom je daarmee voor een volgende keer een stukje lepel.

1 like

Wat slim! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Is wel een stuk duurzamer dan steeds nieuwe pollepels kopen idd :sweat_smile:

1 like

Ja, ik vind ze ook wel zoet. Ik heb toevallig vorige week het deeg met 50 gram minder suiker gemaakt.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een enigszina makkelijk te maken gluten- en lactose vrije taart waar ik niet 1001 ingredienten voor moet kopen?

1 like

Deze misschien met glutenvrij bladerdeeg?

1 like

Meringue is glutenvrij. Misschien met lactosevrije slagroom een pavlova maken? Of een ander soort schuimtaartje.

4 likes

Een moulleux, oftewel een Franse chocoladetaart. Is van zichzelf glutenvrij. Als je deze met vegan roomboter maakt?

4 likes

Vijgen-dadelplaatkoek uit de delicious van deze maand. In de vijgen- en dadelsmurrie (dat eruit ziet als hondenkots, maar ruikt naar kerstkruiden) zit onder meer chai thee in. Het staat nu af te koelen

24 likes

Oohh dit lijkt me echt veel smakelijker dan dat de vulling eruitziet :smile:

3 likes

Ja het lijkt net draadjesvlees

3 likes