Haha gelukkig houdt een koekjes-eet limiet meestal een dag aan in tegenstelling tot een bak-limiet
Ik leef echt voor dit soort foto’s! Wat een prachtige verzameling heb je gemaakt zeg, prachtig!
Wauw wat een prachtige koekjes!
‐--------
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord zo snel niet vind. Ik heb vandaag voor morgen een appeltaart gebakken en in een plastic bewaardoos gezet. We konden ons net niet inhouden en hebben al een stukje voorgeproefd Hoe kan ik de taart nu het best bewaren zodat 'ie niet uitdroogt?
Echt heel vet dit
In de koelkast in de springvorm, met aluminiumfolie afgedekt.
Ja zeker! Ik weet niet of je dit notentaart genoeg vind, maar hier is die ^^
Ingrediënten
100 gram suiker
100 gram zelfrijzend bakmeel
100 gram boter
100 gram geraspte kokos
100-150 gram gemengde ongezouten noten
1 blikje gecondenseerde melk
Bereiding
- Boter smelten en de suiker, kokos en zelfrijzenbakmeel er doorheen scheppen.
- In een (dichte) vorm* doen en voor 10 minuten, in een voorverwarmde oven, op 180 graden.
- Taart iets laten afkoelen en de melk er over verdelen. Daarna de noten er over heen verdelen.
- Voor ongeveer 20 minuten terug zetten in de oven. Het is een beetje puzzelen of 180 graden en 20 minuten genoeg is, de bovenkant moet wel stevig zijn, niet te sticky. Volg dus goed je eigen oven/hoofd!
Daarna af laten koelen en in kleine punten snijden. Smakelijk!
*een vriendin maakt hem in een springvorm, dat had ik ook gedaan maar bij mij lekte er wat uit. Ik weet dus niet of het aan mijn springvorm lag of dat dit standaard is. Vandaar de kanttekening.
Wat is jullie beste recept voor gele room als vulling tussen twee lagen cake?
Ik kan het dankzij de kitchen aid cook processor eindelijk goed maken, maar ik ben nooit tevreden over de recepten en zoek iedere keer weer een nieuwe.
Oh wauw dit klinkt super lekker, heel erg bedankt voor het delen! Goed dat je het zegt van dat lekken, voor de zekerheid doe ik ‘m wel in een dichte vorm.
Is dat apparaat iets wat we nodig hebben in ons leven?
Had per ongeluk amandelmeel met bakpoeder erin gekocht, dus ze zijn veel te veel gaan uitlopen en niet meer in vorm. Echt lelijk Haha.
Maar ze zijn wel Fucking lekker, een beetje als brownies qua textuur maar dan met 5 kruidenpoeder en sinaasappelsmaak
Die combinatie van smaken klinkt goed, heb je een recept?
Geen amandelzelfrijzendmeel gebruiken dus lol maar verder heel lekker!
Tot zover is hij gelukt! Nu het ovengedeelte nog…
Het moet uiteindelijk een pavlova kerstkrans worden voor tweede kerstdag maar wilde nog even oefenen. Dus dit wordt voor eerste kerstdag eton mess
Ik denk dat ik hem voor tweede kerstdag iets meer naar binnen toe maak ipv nu zo’n grote lege ruimte. Dan heb ik ook meer oppervlakte om te decoreren.
Hier staat er een witte chocolade cranberry cheesecake in de oven. Wat een klus is dat altijd eigenlijk, hopelijk loont het!
Lekker op tijd maar: ik wil crème brulee maken voor morgen. Wat zijn echt succesrecepten??
Na 3u in de oven is mijn pavlova ook af! Hij is op sommige plekken wat gescheurd, maar wel blij mee! Morgen verder decoreren.
heb je een recept?