Baktopic (Deel 1)

Ik heb lebkuchen gemaakt. Wel een iets simpeler recept gebruikt, maar ze zijn goed gelukt!

Haha @FredPaillet zie je post nu pas. Maar het recept lijkt er heel erg op!

16 likes

Ik reageerde 100 jaar later zonder verder te lezen. :stuck_out_tongue:

Ze zien er lekker uit hoor!!

2 likes

Zo op de foto lijkt het helemaal niet zo veel, maar uiteindelijk heb ik voor m’n christmas cookie boxes toch zo’n 500 koekjes (exact: 506) gebakken. Net alle boxen weggebracht maar maaaan wat een werk. Nu ff een maand niet meer bakken denk ik. :sweat_smile:

94 likes

Wat leuk! Voor wie doe je dit?

2 likes

Zo lief. Ik had bakspullen nodig voor Kerst. Was eerst van plan die bij een supermarkt te halen, maar ik dacht ‘nee, ga eens de lokale winkels steunen die dicht zijn’. Ik had gezien dat de lokale kookwinkel nog dezelfde dag aan huis bezorgd.

Kwam ze het inderdaad paar uur later netjes aan huis leveren, alles mooi ingepakt en zelfs een gratis spuitmondje erbij. Je voelde gewoon hoe dankbaar zij waren met een bestelling maar ook de wanhoop dat ze hun omzet hebben zien verdampen. :cry:

15 likes

Ik ga zo brunsli koekjes bakken, ben benieuwd want ben niet goed in bakken en vind het eigenlijk ook best kut om te doen alleen het idee wel weer leuk.

Wish me luck

2 likes

Heb het naar wat vrienden en familie gebracht, eigenlijk iedereen waarmee ik normaal kerst of nieuwjaar zou vieren!

10 likes

Ziet er overheerlijk uit! Ik denk dat je familie en vrienden heel blij met jou en je heerlijke koekjes zijn. Snap dat je nu even aan je baktax zit haha, tijd voor rust en lekker eten! Heb je ook nog wat koekjes overgehouden voor jezelf?

1 like

Wowww wat een berg! Alleen al die stapel rechts joh, ik ben echt impressed :sweat_smile:

Superlief gebaar ook, ik zou er als ontvanger heel blij mee zijn!

2 likes

Ik maak wel eens roomkaastopping door een bakje Violife creamcheese te mixen met Alpro Go On, poedersuiker en wat citroensap. Ik heb niet echt verhoudingen voor je want ik gooi meestal gewoon dingen bij elkaar tot ik het lekker vind (tussendoor goed proeven). :cowboy_hat_face: Het is nog nooit mislukt dus volgens mij redelijk foolproof!

2 likes

Zo lief iedereen! :pleading_face:

Ja, heb zeker een paar koekjes bewaard. Al heb ik tijdens het bakken zoveel gebroken/net iets te overbakken/lelijk gevormde koekjes naar binnen gewerkt dat ik ook voor even aan m’n koekjes-eet limiet zit. :sweat_smile:

8 likes

Haha gelukkig houdt een koekjes-eet limiet meestal een dag aan in tegenstelling tot een bak-limiet :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik leef echt voor dit soort foto’s! Wat een prachtige verzameling heb je gemaakt zeg, prachtig!

1 like

Wauw wat een prachtige koekjes!

‐--------

Ik heb een vraag waarop ik het antwoord zo snel niet vind. Ik heb vandaag voor morgen een appeltaart gebakken en in een plastic bewaardoos gezet. We konden ons net niet inhouden en hebben al een stukje voorgeproefd :face_with_hand_over_mouth: Hoe kan ik de taart nu het best bewaren zodat 'ie niet uitdroogt?

Echt heel vet dit :heart_eyes:

1 like

In de koelkast in de springvorm, met aluminiumfolie afgedekt.

1 like

Ja zeker! Ik weet niet of je dit notentaart genoeg vind, maar hier is die ^^

Ingrediënten
100 gram suiker
100 gram zelfrijzend bakmeel
100 gram boter
100 gram geraspte kokos
100-150 gram gemengde ongezouten noten
1 blikje gecondenseerde melk

Bereiding

1. Boter smelten en de suiker, kokos en zelfrijzenbakmeel er doorheen scheppen.
  2. In een (dichte) vorm* doen en voor 10 minuten, in een voorverwarmde oven, op 180 graden.
  3. Taart iets laten afkoelen en de melk er over verdelen. Daarna de noten er over heen verdelen.
  4. Voor ongeveer 20 minuten terug zetten in de oven. Het is een beetje puzzelen of 180 graden en 20 minuten genoeg is, de bovenkant moet wel stevig zijn, niet te sticky. Volg dus goed je eigen oven/hoofd!

Daarna af laten koelen en in kleine punten snijden. Smakelijk!

*een vriendin maakt hem in een springvorm, dat had ik ook gedaan maar bij mij lekte er wat uit. Ik weet dus niet of het aan mijn springvorm lag of dat dit standaard is. Vandaar de kanttekening.

5 likes

Wat is jullie beste recept voor gele room als vulling tussen twee lagen cake?

Ik kan het dankzij de kitchen aid cook processor eindelijk goed maken, maar ik ben nooit tevreden over de recepten en zoek iedere keer weer een nieuwe.

Oh wauw dit klinkt super lekker, heel erg bedankt voor het delen! Goed dat je het zegt van dat lekken, voor de zekerheid doe ik ‘m wel in een dichte vorm.

1 like

Is dat apparaat iets wat we nodig hebben in ons leven?