Baktopic (Deel 1)

Misschien is dit een handige manier? Iets naar beneden scrollen voor de ronde vorm

Edit: hier met zijkanten

Thanks, trucje met vouwen en diagonaal wel eens gezien, zal het proberen. Maar ik heb vooral ruzie met de zijkanten in een ronde springvorm. Bakpapier niet lang genoeg voor de hele vorm, en vervolgens blijft het niet plakken. Of ik ben gewoon superonhandig :sweat_smile:

Ah snap ik helemaal! Sta zelf ook altijd te klooien, maar vind deze trucs erg handig. wat die Tess doet is stroken knippen en dat is al veel makkelijker dan zo omhoog vouwen.

In elk geval ze zijn mooi gelukt je taarten! Was ke broer vast blij mee :grinning:

1 like

Ik knip altijd stroken voor de zijkanten, daarna spray ik een beetje bakapray in het bakblik en daarmee plak ik het bakpapier vast.

1 like

Ik had de randen met boter ingevet maar misschien te weinig, zal bakspray eens proberen

1 like

Hoe was die whisky cheesecake? Klinkt megalekker.

Volgens mn broer en zn collega’s heel lekker, heb zelf niet geproefd (eet geen vlees)

Misschien kan ik het maken met een appel karamel laag oid? ben ook wel benieuwd.

1 like

Yes! Deze is het, ik zie dat hij mega afgeprijsd is ook nu :star_struck: https://shop.oxfamnovib.nl/het-nieuw-afrikaans-kookboek

1 like

Ooh wat zonde! :frowning_face: Ik heb hem zaterdag gekocht, misschien lagen er bij mij dan inderdaad andere (oudere?) versies. Het was wel een hele kleine Kruidvat.

Echt bakken is het niet, maar het zijn wel hele lekkere snacks om te maken voor een high tea ofzo!
Het zijn dadel schildpadjes haha.

Benodigdheden:

  • dadels
  • pecannoten (kan ook walnoten ofzo)
  • pure chocolade

Je hakt de dadels fijn. Het prutje rol je op tot een bal en die doe je een uur in de koelkast. Rol balletjes van de dadelprut. Smelt de pure chocolade ondertussen. Duw stukjes pecan in de balletjes en smeer wat chocolade over de bovenkant. Klaar!

(Niet mijn foto, mijn schildpadden zijn eerder dinopoten)
image
en ook vet leuk om voor pasen te maken

Summary

17 likes

Ik heb 4 sites (Rutgerbakt, Kookmutsjes, Laurasbakery, uit de keuken van Fatima) waar ik vaak op kijk voor recepten en inspiratie. Op welke site of in welk boek kijken jullie graag? En wie zijn leuk om te volgen op instagram? Ik volg er 3 van de 4, maar vind Fatima het leukst om te volgen

Ik vind Kookmutsjes ook heel leuk, onder anderen omdat haar baksels vaak zo satisfying worden aangesneden :smiling_face_with_three_hearts:

Naast de accounts die jij noemt volg ik Miljuschka en Chickslovefood (maar dat is niet alleen bakken) en Zoetrecepten.

1 like

Die browniekoekjes afgebakken (had nog deeg in vriezer), zin in!

12 likes

Instagram: Thebakefeed, tutti_dolci, janespatisserie.

Boeken: de boeken van Rutger, van Dorie Greenspan, en de boeken van Brian Hart Hoffmann (Bake From Scratch).

1 like

Sluit me aan bij Half Baked Harvest! Eefsfood vind ik ook leuk om te volgen, wel te hoog gegrepen voel mij haha.

2 likes

@George ik las op je blog over mycryo, dus moest ik dat ook hebben, maar nou zie ik op de bus dat je dit bij -12 tot -20 moet bewaren? In de vriezer dus? Hoe doe jij dit, haal je wat je nodig bent uit de vriezer voordat je het gebruikt?

1 like

Die streepjes voor de getallen zijn een beetje misleidend! Het is tussen de 20 en 12 graden, er staat ook een getal in Fahrenheit achter en dat klopt ook met + 20 en + 12. Ik heb het zelf dus gewoon in de voorraadkast staan!

1 like

Oh, haha, stom zeg! Leek mij al een beetje raar, bedankt!

Haha ja ik ben ook nog even extra gaan kijken, het zou inderdaad ook super onhandig zijn!

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Baktopic (Deel 2).