Baktopic (Deel 1)

Zonnebloemolie is prima! Gebruik ik ook altijd. Hoeft ook echt maar een dun laagje te zijn. Succes vandaag met hem.opnieuw maken

1 like

Mijn eerste baksel uit de Bakbijbel staat in de oven! De ricotta cake met blauwe bessen :grinning_face_with_smiling_eyes:

26 likes

Wow kan je schuim invriezen?

1 like

Kaneel pecan koekjes van Rutger.
Lekker hoor, niet heel bijzonder natuurlijk maar prima weg te eten :laughing:

20 likes

Hij is heeeerlijk!

24 likes

En? Hoe zijn ze geworden?

1 like

Zonet de red velvet cupcakes van Rutger te bakken alvast voor Valentijn, zijn heerlijk! Eerste keer overigens dat ik met kleurstof heb gewerkt, maar het leek wel een bloedbad toen ik de lepel afspoelde en uiteraard net verkeerd hield waardoor ik en de vloer er helemaal onder zaten :joy:

54 likes

Geen technische hoogstandjes hier vandaag. Maar een old school appeltaartje.

49 likes

Wauw mooi! Gefeliciteerd nog!

Ik ben ook van plan om morgen een hummingbird taart te maken, wat heb jij op de bovenkant gedaan? Ziet er fancy uit!

1 like

Wow heb net geschaatst, warme choco op en helemaal zin hierin nu. Ga denk ik zo spulletjes halen om ook een appeltaartje te bakken!

Great minds… de slagroom en chocolademelk staan al klaar voor vanavond!

2 likes

De browniekoeken van @Maestoso staan in de oven! Ik heb browned butter gebruikt ipv gewoon gesmolten boter, ben benieuwd of je dat terugproeft. Deeg was idd heel vet bij het draaien van de bolletjes, ik ben benieuwd wat voor effect dat heeft op de ‘korst’. Heb verder geen bloem meer gebruikt tijdens het rollen namelijk

Edit:

oefff die zien er goed uit

Edit 2: ze zijn heerlijk! echt een combinatie van een cookie en een brownie. Ik denk dat het ook heel lekker is om er een beetje epressopoeder door te doen

25 likes

Zijn gelukt, maar niet zo mooi als die van het recept. Heb ze platgeslagen maar ze bleven wat dikker, geen idee wat ik fout doe. Ik proefde geen baking soda dus daar ben ik blij om, mss ook door de cacaopoeder die ik had toegevoegd. Mijn ouders en vriend vonden ze heerlijk, ik vind ze wel lekker maar ook weer niet wow. Ben er nog niet over uit haha, denk wel dat ik ze nog een x ga maken. Maar nog niet mijn favo kaneelkoekje.

16 likes

Mijn eerste slof. Moet alleen nog slagroom op.

foto zonder jam

54 likes

Wow wat heb ik hier zin in

1 like

Lief, dankjewel!
Die is gemaakt van ananas! Je snijdt de ananas in hele dunne plakken die je vervolgens goed droog dept. (Hoe minder vocht hoe korter ze in de oven moeten)

Daarna gaan ze de oven in op 100 graden. Hoe lang ze erin moeten is dus lastig te zeggen maar zou ze wel elke 30min even omdraaien. Bij mij heeft dit precies een uur geduurd. :grin:
Om ze in deze vorm te krijgen heb ik ze daarna in een eierdoos gestopt haha en de hele nacht laten drogen.
Je kunt ze daarna zo op de taart leggen en lijkt het op een soort bloem :heart_eyes:
Best simpel eigenlijk maar ziet er wel heel leuk uit!

Samenvatting

16 likes

In ieder geval wel een thermometer, want je moet weten wanneer hij 118 graden is namelijk. Je schenkt de suikersiroop op 118 graden bij de stijf geklopte eiwitten. Ik heb zelf een keukenthermometer van de Action en die werkt prima!

@Kurisu Italiaans schuim kun je invriezen ja! Het luistert wel vrij nauw, als de suiker 118 graden is wordt het mooi, maar bij bijvoorbeeld 121 ging het scheiden.

1 like

Mooi! Ik was van plan om die morgen te maken. Ze zijn mooi rood geworden, waar heb jij je kleurstof vandaan?

Het is de gel kleurstof van Baktotaal

1 like

Ik ben alleen met mijn vriend en hij houdt niet zo van koek en gebak (??). Ik had vorige week havermoutkoeken van Rutger gemaakt, die vond hij wel lekker omdat ze niet mierzoet waren, vond hij.
Heeft iemand een idee voor een baksel dat niet te zoet is? Mag wel suiker in zitten en hoeft niet gezond te zijn, als het maar niet mierzoet is. Dat snelle notentaartje wat hier ergens staat, vindt hij bijvoorbeeld te zoet en boterkoek ook. Iemand een tip wat ik kan bakken?
Anders maak ik gewoon iets wat ik zelf lekker vind en goed kan bewaren / invriezen.

1 like