Baktopic (Deel 1)

Ja :sob: heb alleen aan het begin een beetje geroerd om de suiker op te laten lossen, toen thermometer erin en vanaf toen niks mee gedaan tot het wekkertje op 165 graden afging. I don’t know what went wrong haha, zo shit van de moeite en tijd. En kan geen nieuwe batch maken want de suiker is op :weary:

I feel your pain :frowning: had je de rest van het recept al gemaakt?

Gebeurt je dit vaker? Klinkt misschien raar, maar het kan aan je pan liggen. Als ik karamel maak in een standaard metalen steelpan zonder coating ofzo dan lukt hij altijd. Ik heb het ook een paar keer geprobeerd in een gietijzeren steelpannetje met coating: alle keren mislukt.

1 like

Ik heb het veel gegeten toen ik in Amerika woonde. Ik vind het heerlijk! Terwijl ik niet eens zoveel heb met pompoen in hartige gerechten. Ik heb geen tips om het zelf te maken helaas.

1 like

Misschien een goede vraag voor hier; de beste pannekoekpan?

22 likes

Ziet er goed uit! Wat is het en hoe maak ik dit?

Een soort cinnamon buns, maar dan als vulling sinaasappelmarmelade en pure chocolade eroverheen!
Voor de broodjes heb ik dit recept gebruikt https://www.ilovevegan.com/perfect-vegan-cinnamon-buns/, maar dan kokosolie weggelaten, laten rijzen, en toen boter in het deeg gevouwen. Oh en meer zout want met 1/4 tsp is het een beetje flauw.

1 like

Ik heb al jaren een boek van Zumbo liggen maar nog nooit iets uit gemaakt of echt goed in gekeken. Vroeg me af of het dit boek was dus ik sloeg 'm open, precies op deze pagina!
Laat je weten hoe ze geworden zijn? Misschien ga ik me er dan ook aan wagen.

1 like

Ze zijn nu gerold en in de koelkast, morgen rijzen en afbakken: will let you know!

1 like

Heeft iemand toevallig een koekjesrecept waarbij de koekjes wél in model blijven als je ze met een vormpje uitsteekt? Ik heb nu al diverse recepten geprobeerd, maar telkens veranderen mijn leuke vormpjes na het bakken in grote uitgedreven vlakken :slightly_frowning_face:

Is je deeg goed koud voor je het in de oven doet? Dat helpt al veel. Zanddeeg koekjes blijven vaak wel mooi in vorm, maar heb niet zo 123 een recept. Misschien een van de basisrecepten van Rutger?

1 like

Ja klopt die tip had ik hier al vaker gelezen. Eerst deed ik dat niet, toen was het nog erger. Maar zelfs met uren tussendoor koelen lopen ze nog zo ver uit dat de vormpjes amper te herkennen zijn. Dacht ook al dat het misschien aan de boter lag, maar die pakjes van Blue Band zijn wel goed toch?

Zal eens kijken naar de recepten van Rutger of het daarmee wel lukt. Heb zoveel leuke vormpjes gekregen laatst, zou zonde zijn om die niet te gebruiken

Is het pakje van blueband wel zekerweten pure roomboter? Als het smeerboter/margarine is stolt het niet goed idd!

De suikerkoekjes van Laura’s Bakery! Die gebruik ik altijd als ik koekjes versier met royal icing.

1 like

Ik zou het eens proberen met roomboter. Volgens mij is dat blue band gewoon harde margarine.

2 likes

Ik heb deze gebruikt:

Is geen echte roomboter, maar aangezien erop stond voor koekjes leek die me wel geschikt. Tis in ieder geval geen smeerboter ofzo. Gebruik die normaal ook altijd voor taarten en cake. Dat gaat wel goed, maargoed dat zijn geen vormpjes natuurlijk.
Ga de volgende keer echte roomboter proberen dan.

@George dat is dit recept toch?

Heb je toevallig ook een recept voor de royal icing? Wil misschien voor kerst of halloween van die icing koekjes maken. Ziet er altijd zo leuk uit en aangezien we nu toch veel thuishangen is dit ideaal om te doen

Ik heb brownies + cookies (oftewel brookies :stuck_out_tongue_winking_eye: ) gemaakt, tegen mijn principes in met een bakmix maar ik wilde lekker snel en makkelijk. Is lekker maar ik vind mijn afzonderlijke recepten voor chocolate chip cookies en voor brownies lekkerder haha

6 likes

Ja dat recept inderdaad, die blijven echt perfect van vorm en smaken ook heel lekker. Voor Royal Icing koop ik altijd een zak met mix bij Pipoos, volgens de meeste recepten online heb je eiwitpoeder nodig en dat ben ik nog niet tegen gekomen. Dus dit is een makkelijkere oplossing.

Haha jammer dat de combo niet perse bijzonder is. Ziet er wel chill uit verder!

En YAY, karamelsaus is gelukt! Weet niet wat ik nu anders heb gedaan; maar okay. Gelukt is gelukt, en lekkerrrrrrr

2 likes