Baktopic (Deel 1)

Oh top zo’n “kant&klaar” zak is al helemaal makkelijk. Dan ga ik dat gewoon bestellen!

@Totoro thanks. Gingerbread is nog toepasselijker voor kerst. Ik heb volgens mij wel ergens van die mannetjes, maar andere vormpjes zijn net zo leuk. Huisje al helemaal. Je brengt me op ideeën! Nu al zin om helemaal los te gaan met versieren (en bakken natuurlijk)

2 likes

Nou ja de combo is wel lekker haha maar ik denk dat de combi van “mijn” cookies en “mijn” brownies nog lekkerder zou zijn :sweat_smile:

1 like

Heb je ook al eens gekeken op proteïne/sport sites? Ik snap dat je geen proteïnepoeder nodig hebt maar ik zag vandaag op myprotein Dit en dat is volgens mij letterlijk poeder van eiwit

Ja daar heb ik toen inderdaad ook al tussen gezocht, maar ik maak het niet heel vaak en je hebt maar iets van 10 gram nodig. Meestal moest je dan zakken van een kilo of een halve kilo kopen eiwitpoeder kopen haha, dus dat werd me wat te veel. Maar alsnog thanks voor de tip!

1 like

Een brownie 40 minuten op 220 graden zetten in plaats van 160 graden is geen goed idee. :see_no_evil:
Vanmiddag maar opnieuw bakken mét de juiste temperatuur.
Iemand nog tips om brownie uit een pakje een beetje op te leuken? Ik heb er een keer oreos in gedaan, maar vond dat niet heel bijzonder, proefde het bij niet terug.

Witte chocolade stukjes, pecan/pistache noten

2 likes

Hahaha ja goed punt dat je dan wel met heel veel komt te zitten :joy:

1 like

:o ik heb nog nooit ietz met kastanjes gemaakt, heb je een recept?

Ik ga morgen een red velvet cakerol maken met dit recept. Nog nooit gedaan. Iemand een pro-tip nog? Iets wat mijn leven beter maakt als ik dit maak?

1 like

Miljushka’s crack cookies zitten nu in de koelkast te rusten om straks de oven in te gaan, kan niet wachten om vanavond widm te kijken en koekjes te eten :heart:

4 likes

Beste ever :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Pumpkin pie. Hij ziet er niet perfect uit, maar is wel goed gelukt! Recept van Cupcake Jemma

26 likes

Ja, best vaak zelfs! Ik vind het erg lekker!

Maar je vind get dus ook lekker? Mooi zo :slight_smile:

1 like

Ik vind het wel lekker, maar het is niet mijn favoriete taart haha. Was te verwachten, want ik heb liever caketaarten en ben geen mega pompoenfan, maar toch blij dat ik het nu eindelijk een keer heb geprobeerd. De korst was wel echt perfect gelukt trouwens! Super flaky en geen soggy bottom

We hebben een marmercake gebakken vandaag in een siliconen vorm, maar de helft is er in blijven plakken.
M’n man die spray van Dr Oetker gebruikt.
Iemand tips om dit volgende keer te voorkomen?

Ik vet de siliconenvorm altijd in met boter. Nooit plakkende cake!

1 like

Heb vanmiddag deze pecan-kaneelkoeken van Rutger gebakken. Super easy en heel lekker!

12 likes

Ook late reactie, maar net als met Rocky Road, chocolade pepernoten, caramelblokjes/caramelsaus, aftoppen met ganache of heel simpel chocopasta, of een van de nieuwe bijzondere brood"stooisels" van de AH :see_no_evil:

2 likes

Ziet er goed uit!

Ik wilde morgen gaan trakteren op mijn werk, dus vandaag brownies gebakken. En vorige week alvast deeg gemaakt van die crack cookies en ingevroren, maar op een of andere manier is het afbakken vandaag mislukt :sob: Ze voelen heel sticky en het midden is niet gaar. Heb ze juist ook langer in de oven gelaten en de randen zijn goed bruin. Iemand enig idee hoe dit kan?

Nee, heb ze eerst (grotendeels) laten ontdooien. Heb ze vaker ingevroren en afgebakken, maar toen was dat geen probleem. Maar misschien is het de oven temperatuur geweest, heb ze nu direct na de brownies gebakken dus de oven was misschien heter dan normaal. In ieder geval wel balen want durf ze niet te trakteren zo :frowning: