We hebben een marmercake gebakken vandaag in een siliconen vorm, maar de helft is er in blijven plakken.
M’n man die spray van Dr Oetker gebruikt.
Iemand tips om dit volgende keer te voorkomen?
Ik vet de siliconenvorm altijd in met boter. Nooit plakkende cake!
Ook late reactie, maar net als met Rocky Road, chocolade pepernoten, caramelblokjes/caramelsaus, aftoppen met ganache of heel simpel chocopasta, of een van de nieuwe bijzondere brood"stooisels" van de AH 
Ziet er goed uit!
Ik wilde morgen gaan trakteren op mijn werk, dus vandaag brownies gebakken. En vorige week alvast deeg gemaakt van die crack cookies en ingevroren, maar op een of andere manier is het afbakken vandaag mislukt
Ze voelen heel sticky en het midden is niet gaar. Heb ze juist ook langer in de oven gelaten en de randen zijn goed bruin. Iemand enig idee hoe dit kan?
Nee, heb ze eerst (grotendeels) laten ontdooien. Heb ze vaker ingevroren en afgebakken, maar toen was dat geen probleem. Maar misschien is het de oven temperatuur geweest, heb ze nu direct na de brownies gebakken dus de oven was misschien heter dan normaal. In ieder geval wel balen want durf ze niet te trakteren zo 
Heb je ze helemaal laten afkoelen na het bakken? Soms lijken koekjes niet gaar maar worden ze nog harder als ze afkoelen.
Red velvet roll gemaakt! Best goed gelukt. Recept zei 17 minuten in de oven, maar na 11 minuten er al uitgehaald. Had zelfs nog korter gemogen. En de vulling vond ik ook wat royaal. Volgende keer ietsje minder dik smeren.
Ja klopt, ze zijn inmiddels wel afgekoeld en wel harder, maar ze zijn juist een beetje plakkerig/taai geworden.
@Evert ingrediënten heb ik wel, maar absoluut geen zin meer om te bakken. Dus laat maar. Had ook niemand gezegd dat ik zou trakteren, dus ik deel de brownies wel gewoon uit aan aardige collega’s en de rest heeft pech 
Nou deze zijn vet mislukt hahaha
Ik ben helemaal geen bakwonder maar heb vandaag boterkoek gemaakt. Maar hij was best “koek”achtig en niet zo smeuïg/vet. Iemand een idee hoe dat komt? Te lang in de oven (30 min)? Te weinig boter?
Te lang in de oven? Wat waren je verhoudingen?
Ik vind het met de foto best lastig inschatten, maar het bakblik lijkt ook vrij groot. Als je hem over een groter oppervlak uitspreid bakt hij ook wat droger. Dat zou het eventueel ook kunnen zijn.
Donderdag een afternoon tea gemaakt voor vrienden wiens bruiloft al voor de tweede keer door corona is afgelast
niet alles was perfect gelukt (bij de worteltaartmuffins bijvoorbeeld was alle vulling eruit gelopen, waarschijnlijk door te lage bakvorm
) maar wel trots op het algemene resultaat
250 gr bloem, 180 gr suiker + 1 zakje vanillesuiker, 200 gr roomboter & 1 ei (en dan nog een deel van een ander ei om te bestrijken)
@George ja dat zou ook nog kunnen. Hij is nu (nadat hij dus in oven geweest is) ongeveer 1 cm hoog, dus het was best een dunne laag die de oven in ging.
Hm verhoudingen lijken wel oke. Ik gebruik het recept van Rutger Bakt, en dan gebruik ik de helft van het recept in een ovenschaaltje van ongeveer 23x16. Dan krijg ik een koek van ongeveer 5 cm dik ofzo? Of het is idd wat @George zegt!
Dat is wel laag inderdaad! Dan zou ik het volgende keer proberen in een kleinere bakvorm zodat je een wat dikkere laag hebt. Verder zou het ook kunnen helpen om witte/lichtbruine basterdsuiker te gebruiken in plaats van gewone suiker. Aan basterdsuiker is namelijk een suikerstroop toegevoegd, hierdoor wordt het wat smeuïger dan gewone kristalsuiker.
Mocht je het met deze aanpassingen proberen en je vindt hem nog niet goed genoeg kan er eventueel nog wel wat boter bij, dan zou ik iets van 20 gram extra toevoegen, maar ik denk dat de suiker en de bakvorm al een verschil zullen maken!
Wat leuk gedaan met die lepels! Wat zat daarop/in?
Ze zien er heerlijk uit!