Over worteltaart gesproken (vies hè…), ik heb die van Rutger gemaakt vanavond. Ik vind alleen een frosting met roomkaas altijd zo… heftig? Ik doe ook altijd maar 1/3 ofzo, maar misschien heeft iemand een recept voor iets lichtere frosting?
Is de cheesecake nog gelukt?
https://rutgerbakt.nl/cake-recepten/recept-sinaasappel-maanzaadtulband/ —> deze staat nu in de oven. Om de cake iets ‘herfstiger’ te maken heb ik een theelepel 5 spices toegevoegd. Ben benieuwd
Ik heb van een goede vriendin van mijn moeder een bakboek van Adriano Zumbo gekregen!!! Zo leuk. Wilde al heel lange tijd een boek van hem maar in Nederland heel slecht verkrijgbaar of tering duur. Maar nu dus vanuit Australië speciaal mij gekocht door haar, zo lief! Ben meteen aan de slag gegaan, zit helemaal in dit recept
Lekker weer met deeg (net zoals de Babka), maar net iets complexer recept met ook banketbakkers room en karamel (suikerthermometer jay!!!).
Haha sorry ben erg enthousiast zoals jullie merken
Oeh dat klinkt goed! En superlief van haar
Ik ben nu sinaasappel marmelade buns aan het maken, heb van het brood deeg een soort rough puff gemaakt, heel benieuwd hoe het uit gaat pakken! Marmelade heb ik ook zelf gemaakt. Morgenochtend de oven in En dan nog een pure chocolade drizzle erop
Oeee lekker! Fotootje morgen?
Hebben jullie wel eens pumpkin pie gemaakt of gegeten?
Het intrigeert me al jaren, maar ik houd helemaal niet van pompoen dus twijfel of ik het ga maken.
Oh dit ziet er heerlijk uit! Smaken ze ook zo goed als dat ze eruit zien?
Jaa zeker! En ik heb ze in een kwartiertje gemaakt.
Ah nee maar het lijkt me zooo lekker. Ben wel pompoen fan maar weet niet zo goed hoe zo iets hartigs lekker is in iets zoets? Hoewel er natuurlijk genoeg voorbeelden zijn waarbij dat lekker is. Ga je t proberen dit jaar?
Ja, ik denk dat ik inmiddels te benieuwd ben om het niet te doen haha. Misschien dit weekend zelfs nog haha
Heb een pompoen cheesecake gemaakt een keer, die was lekker!
Ja ik heb er eens eentje gemaakt! Was echt een succes, super lekker en lekker romig
Maar het is juist zoet en kruidig! Heel lekker vind ik zelf. Beetje in de categorie carrot cake en speculaas.
Grrrr mijn karamelsaus is mislukt. Gekristalliseerd. Heb t nog wel met de suikerthermometer gedaan and all. Karamel is echt iets wat ik niet goed onder de knie heb
Oh wat irritant, zo jammer van de moeite altijd. Had je ook de pan met rust gelaten dus niet geroerd?