Van een Amerikaanse vriendin! Die had een potje pumpkin spice als thank you gift op haar babyshower vorig jaar, met dus het recept erbij. Ik zal zo even een foto voor je maken!
Wat gaaf! Ik ben benieuwd, dank je wel alvast.
Ik heb nog een blikje pompoenpuree en dit baksel klinkt echt perfect.
Ik heb iets minder suiker in het cakebeslag gedaan en ik had geen canned pumpkin dus ik heb 'm zelf geroosterd en toen afgemeten in een leeg blikje haha. Het leek erg veel frosting toen ik het erop smeerde, maar wel een goede verhouding opzich. Als je niet zo van frosting houdt zou je driekwart kunnen pakken voor een dunnere laag.
Super, dank je wel, ik ga hem opslaan!
Hoe meer frosting hoe beter wat mij betreft.
Haha dan vooral de hele batch met frosting maken
Lievelingstaart, zo lekker!
Focaccia! Gebakken door m’n vriend (hij is een iets betere bakprinses dan ik), wel opgegeten door mij ohhh dit was zo lekker
Ik ken dat als donkere
Die van Rutger kan je ook goed maken met kinnekessuiker! Die is voor jou misschien toegankelijker.
Cassonade Graeffe met het lachende kindje op de voorkant.
Altijd als ik in België ben bij familie (inmiddels al een jaar geleden ) koop ik deze bij Delhaize, regio Achel. Mijn familie noemt het kinnekessuiker.
Ja vervelend is dat hè, dat er landelijk zulke verschillende producten zijn. Basterdsuiker is typisch Nederlands.
Andersom haal ik dus deze suiker juist in België, en ook hagelsuiker en parelsuiker.
Mijn man eet de kinnekessuiker inderdaad graag op pannenkoeken en ik gebruik het vaak in baksels. Is meestal een goede vervanger voor lichtbruine basterdsuiker, en het scheelt weer een pak suiker in je voorraadkast.
Toevallig heb ik nog wat overgebleven winterpenen liggen, ik ga ook worteltaart maken dit weekend.
Wat voorn suiker is deze Belgische? Is het heel anders dan de suikers die wij hebben?
Nu wil ik het ook Haha
De suiker is aromatischer dan lichtbruine basterdsuiker. Als je er aan ruikt stinkt het (althans, ik vind het geen lekkere geur) maar het werkt fantastisch op pannenkoeken met een lik boter.
Het is net als basterdsuiker wat plakkeriger, als je het schept valt het niet van je lepel zoals kristalsuiker. Er zitten hier en daar ook dikkere stukjes in, beetje karamelachtig.
Ik vervang in recepten voor bijvoorbeeld cake weleens een gedeelte van de suiker voor de kinnekessuiker, en dat pakt eigenlijk altijd goed uit.
Als ik het moet vergelijken met Nederlandse suiker dan komt lichtbruine basterdsuiker het dichtstbij, maar dan is het wel een geüpgrade versie daarvan.
Het wordt ook anders gemaakt geloof ik. Basterdsuiker is voor zover ik weet rietsuiker met toegevoegde siroop die anders niet bruikbaar zou zijn.
Kinnekessuiker is van suikerbieten gemaakt.
Ik was van plan dit weekend Halloween koekjes te bakken met mijn dochtertje met behulp van de halloween kit van dr oetker. Nu kwam jumbo net de boodschappen leveren en gaf de bezorger aan dat deze kit niet leverbaar was Nu maar iets anders verzinnen…
@Zemraluani Ik heb even wat suiker in een bakje geschept, hier zie je de klontjes heel goed, in het midden.
Ik zou bij basterdsuiker altijd kijken naar de kleur van het eindproduct, want het geeft ook kleur af. Wortelcake is meestal lichtbruin van kleur, dus dan kies ik ook voor lichtbruine basterdsuiker. Donkerbruin doe ik bijvoorbeeld door chocolate chip cookies met chocoladedeeg, of door stoofvlees. Wit gebruik ik bij hele lichte producten zoals suikerkoekjes.