Baktopic (Deel 1)

Kopen kopen kopen! Ik heb er in maart eentje gekocht en het is zo chill! Vooral voor broos omdat je hem gewoon tien minuten kunt laten kneden en zelf iets anders kunt doen ondertussen.
Bij beslag en zo is het wel een illusie dat de opzetstukken perfect langs de rand/bodem komen, ik moet wel altijd nog wat van de zijkant schrapen met een spatel en zo.

2 likes

Ga je zeker geen spijt van krijgen! Ik vond het best veel geld voor 'gewoon een mixer’maar als je veel bakt heb je er echt plezier van. Ik heb ook de artisan.

Wat betreft brood, ik bak dat zelf ook zo nu en dan (ben geen expert dus) en het gaat prima. Ik weet niet of het echt 100% het beste is voor brood, maar ik ben er wel tevreden mee. Ik heb wel het idee dat ik langer moet kneden met de deeghaak dan in mijn recepten staan. Ik bak zelf desembroden, foccacia, kaneelbroodjes, pizzadeeg etc

1 like

Brood gaat prima met de Kitchenaid! Ik laat het meestal 5 tot 10 minuten kneden met de deeghaak en ik maak het altijd af met de hand, dan voel je ook gelijk of de gluten wel voldoende zijn geactiveerd en kun je eventueel nog verder kneden. Ik heb net als @itakepictures ook al verschillende soorten brooddeeg gemaakt en bij allemaal vind ik het goed gaan!

1 like

Kopen!

1 like

Ik heb er ook een artisan en ben ook heel tevreden! Zijn ook zo prrrretty.

1 like

Kitchenaid is elk jaar wel ergens in de aanbieding met Black Friday voor 350/400 eu, dus het loont om nog heel even te wachten voordat je hem koopt.
Voor patisserie is de kitchenaid fantastisch, voor brood bakken iets minder vind ik. De deeghaak is minder geschikt dan dat op normale spiraalkneders zit. Zoals @George al zei, begin ik vaak met kneden in de kitchenaid en maak ik het deeg af met de hand.

1 like

Voor brood is de heavy duty heel goed, die is wat sterker. Je moet iig niet minder dan de artisan nemen, want die hebben niet genoeg kracht voor brood.

Ik heb van deze website de carrotcake cupcake gemaakt maar ze zijn mislukt??? Ze lijken wel gaar vanbinnen maar ze zijn heel plakkerig, elastisch bijna. Niet zo lekker want is echt zo’n bonk als je t eet. Boehoe… wat heb ik fout gedaan, misschien teveel wortel?

Misschien te lang gemixt? Als je bloem/meel lang mixt dan vormt het glutenstrengen en wordt je baksel taai.

Ahh shit dat is misschien gebeurd dan. Heb de mixer wel lekker laten draaien idd :face_with_monocle: dacht dat je cakebeslag niet kan overmixen maar wel dus. Thanks voor de tip! Eens zien of het volgende keer beter wordt

1 like

Cakebeslag kun je zeker overmixen! De botermet suiker moet je lekker fluffie mixen, de eieren ook, maar zodra je de bloem er bij doet zo kort mogelijk mengen!

1 like

Ja klopt wat @PrincessPeach zegt! Worteltaartbeslag moet je zeker niet te lang mixen. Mengen tot het nèt gemengd is zeg maar.

3 likes

Het is een bodem van gesmolten boter en (gebroken) roze koeken!

De cheesecake zelf was niet zo zoet en de topping was een roomkaas topping met een klein beetje poedersuiker :grin: @Fredje

2 likes

Vegan wortel en pompoentaart met “botercreme” gemaakt van aardappel! Heb nog niet echt kunnen proeven, moet tot straks wachten :sleepy:

22 likes

Was echt lekker! Heel “moist” (bah vies woord) en beetje zwaar, maar eigenlijk dus heel gezond!

3 likes

Hier een hartig baksel! Hij is nu voor de 2e keer aan het rijzen. Een focaccia op recept van Rutger :upside_down_face:

29 likes

Deze mini slagroomtaartjes

En die van mijn dochter, daar was ze heel trots op :grin:

48 likes

Heb sinds maanden weer eens gebakken en het voelde zo fijn. Een jaar geleden bakte ik minstens elke week wel iets, maar de afgelopen tijd geen zin in gehad. Word er altijd helemaal zen van.

Staat nu een stroopwafel cheesecake in de oven af te koelen en heel het huis ruikt lekker :heart:

Jammer dat ik hem morgen pas kan eten.

10 likes

Wat een leuk idee en wat mooi zeg :heart_eyes:

1 like

Niet fotogeniek maar wel erg lekker voor het weekend: peren crumble :smiling_face_with_three_hearts: De oplettende kijker ziet dat ik er al wat stukjes uit hebt gesnoept hehe

12 likes