Ik heb van deze website de carrotcake cupcake gemaakt maar ze zijn mislukt??? Ze lijken wel gaar vanbinnen maar ze zijn heel plakkerig, elastisch bijna. Niet zo lekker want is echt zo’n bonk als je t eet. Boehoe… wat heb ik fout gedaan, misschien teveel wortel?
Misschien te lang gemixt? Als je bloem/meel lang mixt dan vormt het glutenstrengen en wordt je baksel taai.
Ahh shit dat is misschien gebeurd dan. Heb de mixer wel lekker laten draaien idd dacht dat je cakebeslag niet kan overmixen maar wel dus. Thanks voor de tip! Eens zien of het volgende keer beter wordt
Cakebeslag kun je zeker overmixen! De botermet suiker moet je lekker fluffie mixen, de eieren ook, maar zodra je de bloem er bij doet zo kort mogelijk mengen!
Ja klopt wat @PrincessPeach zegt! Worteltaartbeslag moet je zeker niet te lang mixen. Mengen tot het nèt gemengd is zeg maar.
Het is een bodem van gesmolten boter en (gebroken) roze koeken!
De cheesecake zelf was niet zo zoet en de topping was een roomkaas topping met een klein beetje poedersuiker @Fredje
Vegan wortel en pompoentaart met “botercreme” gemaakt van aardappel! Heb nog niet echt kunnen proeven, moet tot straks wachten

Was echt lekker! Heel “moist” (bah vies woord) en beetje zwaar, maar eigenlijk dus heel gezond!
Heb sinds maanden weer eens gebakken en het voelde zo fijn. Een jaar geleden bakte ik minstens elke week wel iets, maar de afgelopen tijd geen zin in gehad. Word er altijd helemaal zen van.
Staat nu een stroopwafel cheesecake in de oven af te koelen en heel het huis ruikt lekker
Jammer dat ik hem morgen pas kan eten.
Wat een leuk idee en wat mooi zeg
Niet fotogeniek maar wel erg lekker voor het weekend: peren crumble De oplettende kijker ziet dat ik er al wat stukjes uit hebt gesnoept hehe
Niet fotogeniek is best een understatement haha, ik dacht ff dat het aangekoekte schimmel was
misschien moet ik de boel verder bedekken met ijs en / of slagroom
Had hem al aangesneden voordat ik door had dat ik nog een foto wilde maken. Hij is echt super lekker (en mega machtig) vooral met de zelfgemaakte karamelsaus.
Ohhh dit oogt zo lekker welk recept heb je gebruikt?
Heb dit recept gebruikt voor de taart https://www.keukenliefde.nl/stroopwafelcheesecake-met-karamelsaus/ en het recept van Rutger voor de karamel https://rutgerbakt.nl/basisrecepten/karamelsaus-recept/
Heb alleen Bastogne koeken gebruikt ipv speculaas want vind deze lekkerder. Zou de volgende keer wel een theelepel vanille extract in het roomkaas mengsel doen voor wat extra smaak.
Dankjewel!! Ga het onthouden