Ik heb cups liggen haha, gewoon een setje zoals deze. Ik vind het handig!
Nog even terugkomend op deze koekjes. Mijn man heeft me gesmeekt nieuwe te maken nu ze op zijn.
Ik vind koekjes bakken leuk om te doen omdat het zo makkelijk deelt. Ik was in de veronderstelling dat mijn man echter vooral blij werd van cake en cheesecake, maar dat bak ik vanwege de hoeveelheid niet supervaak. Maar nu blijkt hij deze koekjes ook erg lekker te vinden. Volgens hem zijn ze ideaal omdat ze bros en boterig zijn, en een zachte, warme vanillesmaak hebben.
Vandaag ga ik op zijn verzoek de koekjes nogmaals bakken.
Mochten mensen ze ook gaan bakken, hou de baktijd in de gaten, de 18-20 minuten uit het originele recept was voor mijn koekjes veel te lang.
@JaneWhiskers Jouw taart ziet er heerlijk uit zeg! Mag ik vragen welk recept je hiervoor hebt gebruikt?
Ik snap jouw man wel, dat hij die koekjes zo lekker vind. Zelf vind ik koekjes bakken ook een stuk leuker want dat weet ik echt graag een taart etc. Is vaak het veel en toch met voor en speciale gelegenheid. En ik word er niet perse gelukkig van. Maar koekjes Koekjes zijn echt ondergewaardeerd in de thuisbak wereld heb ik altijd het idee. Maar het is zo veelzijdig en lekker! Mocht je nog meer koekjes recepten willen, hierbij ongevraagd een blogtip
En er is net echt een heel tof boek uitgebracht zag ik
Cookie Companion kende ik niet, dank voor de tip! Die ga ik doorspitten.
Het boekje van Natascha heb ik! Ik zag het op Insta voorbij komen en het is echt een superleuk boek. Ik vind de geschiedenis van Nederlandse koekjes heel interessant en zij heeft het heel toegankelijk gemaakt. Ik moet er nog uit gaan bakken.
Gevuld speculaas vandaag gemaakt. Vind het altijd erg lekker en koop het altijd 1x per seizoen in de winkel, dit keer mocht het niet van mezelf want vond dat ik het zelf moest maken. Ik ben erg benieuwd

Ahh ziet er zo lekker uit! Heb er meteen trek in🤩
Eindelijk HET recept gevonden voor lekkere, bakery style chocolate chip cookies (handle the heat, voor wie ook wil) 2x gemaakt afgelopen weekend so lekker! Dik, van binnen zacht en chewy, klein beetje krokant aan de randjes. Echt perfectie.
Ziet er fantastisch uit!! Ik wil het binnenkort ook gaan bakken en dan voor het eerst zonder kant en klaar pak. Heb je een recept dat je kunt aanraden? Volgens mij staat het ook in de bakbijbel van Rutger.
Geniet ervan
Deze toelichting maakt het nog aantrekkelijker om ze te maken, hoewel ik al bijna om was bij het lezen van custard omdat het mij doet denken aan de lekkerde custard cakejes uit de supermarkt. Leuke koekstempel heb je ook gebruikt!
Ik heb de lemonbars gemaakt van het recept wat ik hier in het topic voorbij heb zien komen. Mijn vriend is niet zo enthousiast, hij vindt ze te zoet. Zelf vind ik ze wel lekker, maar ook niet het lekkerste qua zoete baksels.
Dank, van Søstrene Grene! Die hebben een hele fijne maat. Van Nordic Ware heb ik ook een verzameling koekstempels, maar die zijn veel groter, echt Amerikaanse maten. Voor deze koekjes zijn de stempels van Søstrene Grene qua grootte beter.
Ik heb vanmiddag nog 20 van de custardkoekjes gemaakt. Mijn dochter van 2 werd wakker na haar middagslaapje en zei toen meteen ‘mama toekjes ebakken!’. De geur trok door het hele huis blijkbaar.
Daarna heb ik ook nog Duitse koffiekoekjes gebakken:
Aangezien de chocolade er net op zit en nog niet gestold is, kan ik nog geen foto maken, ik kijk morgen even of dat lukt. En daarna proeven.
Bedankt voor de tip, dan ga ik snel eens een kijkje nemen in hun webshop voor de koekstempels. Goed excuus om ook naar de andere leuke spullen van Søstrene Grene te kijken.
Wat schattig, toekjes😍. Ze boft maar met een moeder die dit soort lekkere koekjes (en nog veel meer lekkers) bakt, veel lekkerder dan Sint Maartensnoep!
Deze is inderdaad ook van Rutger. Denk wel dat ik echt het spijs zelf had moeten maken, ik dacht zal vast het zelfde wel zijn, gezien ik bij een slof ook die van dr Oetker gebruik. Maar ik vind hem echt te vastig het spijs. Ben benieuwd als jij hem maak geheel met zelfgemaakte spijs hoe hij dan is. Wel zou ik volgende keer 1/4 minder spijs gebruiken denk, vind het net iets teveel.
Ga morgen nog een keer goed proeven. En anders volgend jaar met zelfgemaakte spijs
Hier iemand toevallig eens een kerststol gemaakt of een apfelstrudle? Dat zijn mijn volgende bak plannen. Ben benieuwd naar goede recepten… en anders weet ik Rutger vast te vinden
Ik ga ze ook maken vandaag, en helemaal eens met koekjes bakken! Ik doe dat heel graag, echt een koekjesmens. Gemberkoekjes en shortbread zijn oa favoriet. Deze vind ik ook heerlijk:
Heeft iemand deze recepten (of 1 ervan) wel eens gemaakt en is het een aanradert?
Of is er een andere aanrader als het gaat om brownie en cheesecake combi?
Hoeveel korter had jij ze gebakken? En hoe zag je dat ze klaar waren? Ben echt een baknoob, en zit er aan te denken om een half recept te maken haha
Ik heb ze gisteren 12 minuten gebakken, maar mijn oven is redelijk fel. Je ziet het als ze te bruin kleuren. Die van mij kregen goudbruine randjes, op dat moment zijn ze goed.
Deze moet je niet te hard laten worden in de oven, want koekjes garen buiten de oven na en worden tijdens het afkoelen harder. Ze zijn dus nog een beetje zacht als je ze uit de oven haalt.
12 minuutjes is voor mijn oven perfect. Als ik jou was zou ik rond 12 minuten gaan checken, zijn ze dan bleek, dan steeds een minuutje toevoegen.
Druk de balletjes deeg plat als ze nog warm zijn, dan scheuren de randen minder snel. Ik weeg stukjes deeg af van 25 gram en dat is een mooie portie.
Ik heb er een snuf zout en wat extra vanille aan toegevoegd voor een iets diepere smaak. Vanille kan in de vorm van extract, een leeggeschraapte peul, of met wat druppeltjes aroma (van bijvoorbeeld dr Oetker). Ik heb voor het laatste gekozen omdat je daar minder van nodig hebt dan van extract, en ik geen te nat deeg wilde.
Dit is een gedeelte van de buit van gisteren:
De Duitse koekjes heb ik in pure Lindt-chocolade gedoopt en dat maakt ze nog lekkerder. Zonder chocolade vind ik ze gewoner, de pure chocolade geeft het echt een enorme oppepper.
De custardkoekjes van gisteren heb ik gestempeld met een whiskyglas van mijn man waar een patroontje in de bodem zit. Wat subtieler dan een echte stempel, maar makkelijker schoonmaken.
@FredPaillet Ik ben gek op de Hummingbird Raspberry Cheesecake Brownies, dit is het recept:
Die maak ik al zo’n 10 jaar inmiddels en is echt een favoriet in mijn vrienden- en familiekring, heb hem zelfs al eens gemaakt voor de bruiloft van een vriendin.
Als je liever de Nederlandse versie hebt kan ik straks wel even een foto maken van mijn boek.
Ik heb deze al een aantal keer gemaakt, die is altijd lekker geworden: https://www.smulweb.nl/recepten/1380315/Brownie-frambozen-cheesecake
Die van Rutger wel eens gemaakt. Lekker, na 1 stukje had ik het wel gezien. Wel leuk voor een verjaardag!
Heb laatst ook cheesecake brownies met een laagje chocolate chip cookiedeeg bovenopgemaakt. Ook uit die categorie: zoet, veel, lekker, maar niet OMG maak mij hier snachts voor wakker