Ik heb ze gisteren 12 minuten gebakken, maar mijn oven is redelijk fel. Je ziet het als ze te bruin kleuren. Die van mij kregen goudbruine randjes, op dat moment zijn ze goed.
Deze moet je niet te hard laten worden in de oven, want koekjes garen buiten de oven na en worden tijdens het afkoelen harder. Ze zijn dus nog een beetje zacht als je ze uit de oven haalt.
12 minuutjes is voor mijn oven perfect. Als ik jou was zou ik rond 12 minuten gaan checken, zijn ze dan bleek, dan steeds een minuutje toevoegen.
Druk de balletjes deeg plat als ze nog warm zijn, dan scheuren de randen minder snel. Ik weeg stukjes deeg af van 25 gram en dat is een mooie portie.
Ik heb er een snuf zout en wat extra vanille aan toegevoegd voor een iets diepere smaak. Vanille kan in de vorm van extract, een leeggeschraapte peul, of met wat druppeltjes aroma (van bijvoorbeeld dr Oetker). Ik heb voor het laatste gekozen omdat je daar minder van nodig hebt dan van extract, en ik geen te nat deeg wilde.
Dit is een gedeelte van de buit van gisteren:
De Duitse koekjes heb ik in pure Lindt-chocolade gedoopt en dat maakt ze nog lekkerder. Zonder chocolade vind ik ze gewoner, de pure chocolade geeft het echt een enorme oppepper.
De custardkoekjes van gisteren heb ik gestempeld met een whiskyglas van mijn man waar een patroontje in de bodem zit. Wat subtieler dan een echte stempel, maar makkelijker schoonmaken. 
@FredPaillet Ik ben gek op de Hummingbird Raspberry Cheesecake Brownies, dit is het recept:
Die maak ik al zo’n 10 jaar inmiddels en is echt een favoriet in mijn vrienden- en familiekring, heb hem zelfs al eens gemaakt voor de bruiloft van een vriendin.
Als je liever de Nederlandse versie hebt kan ik straks wel even een foto maken van mijn boek.