Ik had hetzelfde haha maar als tijdelijke oplossing houten spatels gebruikt om te klemmen🤡
Haha, als tijdelijke oplossing probeer ik zoveel mogelijk op de randen neer te leggen. Ben je nog steeds met houten spatels bezig of heb je inmiddels een andere oplossing?
Ik plak het vaak vast met een heel klein beetje bakspray!
Ah ja, dat zou ook nog kunnen. Maar zie nu dat ik m’n vraag niet helemaal goed heb verwoord. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen met bakmatten!
Dat wat in de airfryer kan doe ik daar maar in zo vaak bak ik nou ook weer niet
Bakmatten zijn best handig, maar ik vind persoonlijk bakpapier toch fijner. Bakmatten blijven altijd een beetje vettig, ze zijn wat minder makkelijk om schoon te maken en ze trekken ook alles aan (kruimels, pluisjes etc).
Ik heb mijn bakmatten bij Sligro gekocht, maar mocht je daar geen pas van kunnen krijgen zou ik even bij Bouwhuis kijken, zij verkopen online alles op het gebied van bakken.
Overigens zou ik ook even bij je oven kijken of je de sterkte van de fan kunt aanpassen, dan waait het papier wellicht niet meer weg. Als ik iets lichts zoals meringue wil afbakken plak ik het bakpapier altijd even vast met wat eiwit, dat werkt ook makkelijk.
Ah, hoe zou dat eventueel kunnen? Of is dat sowieso met een knop of iets (dat zit er niet op).
Ik heb een Sligropas, had ze daar inderdaad ook al zien liggen maar er zijn zoveel verschillende merken dat ik even twijfelde waar ik voor moet gaan.
Nu het toch toevallig over Sligro gaat: heeft die qua bakspullen meer/leukere dingen dan Makro? Ik heb van beide geen pasje maar volgens mij kan je er nu ivm corona weer tijdelijk zonder pasje heen…
Ja dan zou dat in het menu moeten kunnen! (Als dat kan haha) Maar die zit er dus niet op?
Mocht iemand nog twijfelen over KitchenAid, koop hem. Gisteren 3 keer gebruikt. Voor het maken van deeg voor de worstenbroodjes en voor het mixen van het gehakt voor de worst erin. Daarna nog het beslag voor brownies en poffertjes. Vandaag voor het het “stampen” van aardappelen en andijvie voor de stamppot. Had hem ook voor het mixen van het gehakt voor mijn gehaktballen kunnen gebruiken bedenk ik me net.
Heb ook een echte keukenmachine met zo een hakker en raspen etc maar deze gebruik ik eigenlijk alleen voor het maken van pesto en het raspen van wortels voor worteltaart. Vind het altijd net teveel werk om dat hele gevaarte af te wassen, terwijl de kom en menghaak van de KitchenAid zo gedaan is. Doekje over het apparaat en klaar.
Haha nee, helaas!
Hoe heb je je kitchenaid hiervoor gebruikt? Heb je een speciaal opzetstuk of gebruik je gewoon de mixer ofzo?
Gewoon de menghaak die erbij zit, niet de ballonklopper/deeghaak.
Haha love dit enthousiasme. Ik sta nooit in de keuken maar door dit bericht wil ik nu ook een KitchenAid
Hierdoor realiseer ik me dat ik mijn keukenmachine nog vaker kan gaan gebruiken. Nu al zin om aardappels ermee te stampen, terwijl ik stamppot haat.
Haha ja had een bakdag met mijn nichtje, toen besefte ik dat dit ding zo ontzettend makkelijk dat ik het even moest delen. Niet goedkoop, maar hij is echt zijn geld waard.
Je kan ook heel goed aardappels stampen voor wat anders
Rosti, pommes duchesses, aardappelwafels/pannenkoekjes…
Wow die stamppottip is echt top! Zit altijd te knoeien met een gewone stamper. Vanavond stamppot op t menu, ga het direct uitproberen!
Ik bak steeds wafels met zo’n goedkoop ijzertje uit de al.di die intussen echt niet meer zo goed werkt. Welke wafelijzers gebruiken jullie? Mag best wat kosten gezien we het vaak gebruiken. Bij voorkeur met afneembare platen.