Baktopic (Deel 1)

Ja gewoon vanuit de pan in de kom. Snij grote van tevoren wel door de helft omdat ze dan sneller gaar zijn.

1 like

Wij hebben deze contactgrill met wisselbare platen, niet heel goedkoop, maar ik haat al die losse apparaten. De platen zijn anti-aanbak en kunnen allemaal los in de vaatwasser.

2 likes

Ja dat kan wel! Je moet er alleen op letten dat het deeg niet te nat wordt, maar dat hangt ook een beetje af van hetgeen je bakt. Ik heb bijvoorbeeld appel crumble gemaakt met chai siroop. De appels heb ik toen gewoon gemengd met de siroop en wat suiker.

@Eddie Ik heb laatst kleine stoofperenslofjes gebakken. Ik vul mijn sloffen meestal met banketbakkersroom en ik heb toen ook wat van het vocht door de room geklopt. Verder de stoofperen gewoon in dunne plakjes gesneden en als een waaiertje op de taartjes uitgespreid.

Mocht je stoofperen maken kun je het vocht ook heel goed gebruiken om rode kool in te garen, aanrader!

5 likes

Deze is lekker:

1 like

Had even drie kwartier over, dus muffins gemaakt.

12 likes

Wat leuk! Mijn dochter is 3 en vindt het net zoals haar oudere zus (7) heel leuk om te helpen bakken en proeven :grin: veel plezier!

Edit: Oh, besef me nu pas dat het weekend al voorbij is. Hebben jullie nog gebakken, hoe vond ze het?

1 like

Niet aan toegekomen helaas. Ik had het ingepland voor de zondag, maar uiteindelijk lag ik de halve zondag op de bank met buikpijn. Komend weekend gaan we een nieuwe poging doen.

Ik mag een boek bestellen en wil graag een kook- of bakboek. Welke vinden jullie heel fijn?

De Koekjesbijbel of Bakbijbel van Rutger. :heart:

2 likes

Zojuist een plakje van gisteravond gebakken chocolade babka afgesneden: beetje droog :frowning: Had meer briochestructuur verwacht. Iemand een idee of dit hoort? Meer boter? Twee keer laten rijzen?

https://thegreatbritishbakeoff.co.uk/recipes/all/paul-hollywood-chocolate-babka/

Ja maar heel weinig siroop, te lang in laten koken en versuikerde (?) helemaal toen ik het erop deed. Dat zou het smeuïger kunnen maken, probeer ik dat volgende keer

Ik wil deze taart maken; https://www.bonappetit.com/recipe/salted-caramel-chocolate-tart zou ik de karamel vulling ook kunnen vervangen door zelfgemakte dulce de leche karamel?

1 like

Ik denk het wel, uiteindelijk is die laag gewoon een dikke karamel pasta en dat is dulche de leche ook

1 like

Laat je weten hoe hij is geworden en of je eventuele dingen zou veranderen? Lijkt me super lekker, misschien dat ik hem dan van het weekend maak.

Ja tuurlijk! Ik maak de taart voor vrijdagavond dus laat het je daarna weten.

1 like

Heeft iemand een tip voor een lekkere meringuevulling voor taarten?
Ik ken wel een meringuebotercreme, maar wil liever iets meer echt meringue. Alleen ik denk dat echte (Italiaanse) meringue het niet lang genoeg houdt.

Deze van de Ikea zijn heel fijn!

Het is heel verschillend per merk, ik heb handschoenen gehad waarmee ik 10 jaar deed (Hema dacht ik), maar mn laatsten waren binnen 2 jaar af. Die had ik gekregen maar ik weet het merk niet meer.

1 like

Ik heb zo rode siliconen van ikea. Vind ik handig omdat je die ook kan afwassen / in de vaatwasser doen.

1 like

Ik vind dit model ook erg fijn en zou geen ander model meer willen. Mijne zijn van KitchenAid gekocht bij tkmaxx van binnen zit dan antislip wat ook erg fijn is!
Ik verbrande mezelf namelijk ook nog vaak en deze zijn echt top.

2 likes

Ik zit al de hele week aan nougat te denken en wil het nu graag dit weekend zelf maken. Heeft iemand toevallig een succesrecept of do’s/don’ts?