Ik vind het echt perfect dat het niet 1 rechte, platte want is maar echt een deel voor je duim en een deel voor de rest van je hand, pakt veel gemakkelijker vast!
Bij de Aldi zijn deze week draaibare serveerschaalen voor maar 4,99 te koop! Handig voor het afsmeren van taarten
https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-zaterdag-21-11/draaibare-serveerschaal-8850.article.html
Heb net kaaskroketten gemaakt en heb nu 3 eigelen en 200 ml slagroom over. Wat zouden jullie daarmee doen?
Nog 1 eigeel er bij pakken en een deel van de melk vervangen door de slagroom (of je neemt 3/4 van de ingrediënten, dan hoef je geen eitje meer te breken). Zo lekker en supersimpel!
Ik ga binnenkort voor mijn vaders verjaardag een diner koken en als dessert wil ik een tartelette met champagne maken. Ik zit alleen een beetje te twijfelen over de uitvoering, hebben jullie misschien goede ideeën?
Ik dacht eerst aan een tartelette met een champagne vulling en bovenop een mooie toef met afgebrand Italiaans schuim (wellicht nog met eetbaar goudkleurig poeder bovenop voor een feestelijk effect).
Maar ik zat later te denken aan een vulling van ganache (hij is een groot liefhebber van chocolade) en dan bovenop een soort Swiss meringue botercrème met champagne er doorheen. Ik wil vanwege het feestelijke in ieder geval iets met champagne doen. Wat vinden jullie, of hebben jullie misschien nog een ander idee?
Witte chocolade en champagne ganache misschien? Of witte chocolade ganache met een citroen champagne curd erover, en dan nog wat toefjes merengue? Ik weet niet of je vader van witte chocolade houdt haha.
Ik vond ook dit recept: https://www.google.nl/amp/s/food52.com/recipes/25588-champagne-ganache/amp
Of een soort key lime pie maar dan sinaasappel champagne ipv lemon curd:
https://www.mysequinedlife.com/champagne-orange-curd/#wprm-recipe-container-10463 met deze vulling
Thanks! Het is inderdaad ook een goed idee om een laagje curd en een laagje ganache te doen, dat ziet er natuurlijk ook weer mooi uit met het doorsnijden
@Ovenschaal die zien er heerlijk uit, welk recept heb je gebruikt?
En heeft iemand nog een lekker recept met bananen wat je ook nog in kan vriezen? Ik heb weer eens bananen over en ik heb nu al zo vaak banenenbrood gemaakt dat ik wel eens iets anders wil!
Geen recept maar lees veel dat mensen er ijs van maken en pannenkoeken
Misschien weet iedereen het al maar voor mij was het nieuw: citroenrasp kan je supergoed invriezen.
Laatst had ik een citroenenoverschot en heb ik ze allemaal geraspt en geperst. De rasp en het sap heb ik apart ingevroren. Sap wordt uiteraard hard als je het invriest, maar rasp niet. Ik had een snackbakje vol rasp, maar ook als het ingevroren is kan je het gewoon met een eetlepel er uithalen en de rest invriezen.
Het komt nu goed van pas, want ik maak vandaag lemoncheesecake en ik heb geen citroenen hoeven kopen.
Ik mocht het pakket ook al openen deze week (man zei; ah straks zit er spul in dat beperkt houdbaar is dus pak maar meteen uit joh!)
Je hebt met je foto nu wel voor mij (vooral voor mijn man eigenlijk) bewezen dat Rutger dus echt alle boeken gesigneerd heeft en het dus geen ‘stempel’ is. Echt superleuk!!
De tekst is gelijk maar de streep onder zijn tekst is anders en de R van Rutger ook. Wel duidelijk hetzelfde handschrift
Ik las vandaag dit cheesecake-recept door en de reacties eronder en heb zo gelachen:
“Ik hou niet van kaas, is de roomkaas te vervangen door iets anders?”.
Dat is toch echt in de categorie “ik wil patat / friet bakken maar hou niet van aardappels, wat kan ik dan gebruiken”.
Ik heb een cheesecake bakmix van oh my foodness. Wilde dit weekend gaan bakken, zie ik net dat het tot september houdbaar was zouden jullie dit nog aandurven? Wat kan er echt bedorven aan zijn?
Dat kan zeker, ik zou het zelfs nog een jaar na datum aandurven. Als er THT op staat (tenMINSTE houdbaar tot) dan kan je dit gewoon eten.
Pas dingen weggooien als er ‘te gebruiken tot’ opstaat.
Enige is dat je misschien met rijsmiddelen kan zitten die minder goed werken. Gist droog werkt op den duur ook minder goed.
(En gelatine is een maand ofzo na de houdbaarheidsdatum niet meer te gebruiken kwam ik achter)
Ik moet vandaag voor het toetje zorgen na een BBQ. Ik wou allemaal kleine toetjes maken maar kom er niet echt uit. Heeft iemand inspiratie?
Ik denk dat ik sowieso witte chocolade blondies wil maken. Die kun je natuurlijk wat kleiner snijden. Op internet kwam ik het recept van Laura’s Bakery tegen. Is dit een goede of is een ander recept beter?
Van de volgende taartjes kun je allemaal kleine stukjes snijden/kleintjes maken
- Blondie/brownie
- Carrot cake
- Boterkoek
- Peren crumble
- Cheesecake
Als je iets op de bbq zou willen maken is gegrilde ananas of appel altijd lekker. Je zou ook in het winterse thema kleine pepernoten cheesecakes kunnen maken en die serveren met een bolletje kaneelijs en een witte chocolade crumble.
Verder is zo’n grande dessert met meerdere kleine taartjes ook altijd leuk, ik doe dan vaak een streep coulis op het bord, een paar taartjes, een beetje crumble en wat vers fruit.
Ik zou als food blogger zo moe worden van alle domme vragen die constant worden gesteld. Er worden ook goede vragen gesteld, maar ook domme en vragen die je makkelijk kunt googelen of al 10x zijn beantwoord haha