Woooo ik ken dit helemaal niet. Iedere week voeden met rum?! Dat wordt gezellig na een stukje cake
Ik wil graag een keer slagroomtruffels maken, maar moet dan chocolade smelten au bain marie. Ik heb niet zo’n inzet, maar zou het ook met een gewone glazen schaal kunnen of zal die barsten?
Als ik au Bain Marie moet smelten dan pak ik een pan met een laagje water, daar hang ik zo’n zeef boven en daar zet ik dan een kom in. Gaat prima!
Dat kan wel hoor, glas kan behoorlijk wat hitte hebben! Ik gebruik zelf altijd een metalen kom, maar aardewerk volstaat ook.
Lekker trouwens slagroomtruffels, ik ga ze binnenkort ook weer maken!
Ja, dat dacht ik eerst ook,maar ik neem eigenlijk aan dat de alcohol wel vervlogen is na een week. En anders wordt het een heel gezellige kerst
Het lijkt me allebei prima! Ik heb het even opgezocht en als ik het goed begrijp is de suiker van jouw plaatje rietsuiker met toegevoegde melasse voor de kleur/smaak en wordt kinnekessuiker /Cassonade Graeffe van suikerbieten gemaakt in plaats van rietsuiker. De Nederlandse basterdsuiker komt ook van de suikerbieten, hier wordt dan ook karamel/melasse aan toegevoegd om het de bruine kleur en rijkere smaak te geven.
Ik zou zeggen dat kinnekessuiker dan kan worden vergeleken met lichtbruine basterdsuiker en de kandij cassonade met donkerbruine basterdsuiker. Ik bak zelf ook regelmatig sloffen en lichtbruine basterdsuiker smaakt daar ook erg goed in, dus ik denk dat je met beide opties veilig zit!
Ik doe gewoon heel simpel een kleine kookpot met twee oren in een grotere kookpot. En in de onderste een laagje water. De oren zorgen er dan voor dat de kleine kookpot boven de grote ‘zweeft’. Ik durf glas ook niet echt aan.
@Eddie Ja dit klopt! Bovenstaande donkerbruine suiker kan je zeker gebruiken. Ik heb die suiker weleens gekocht uit nieuwsgierigheid en die is heel goed als vervanger voor donkerbruine basterdsuiker.
Ik heb dit wafelijzer besteld! Al een tijd zocht ik naar een wafelijzer voor dit soort ronde / hartvormige wafels, maar ik vind die van Cloer te duur. En bij goedkopere exemplaren waren de recensies niet zo goed (in tegenstelling tot deze).
Nu zoek ik nog een fijn, makkelijk recept, voor luie zondagochtenden waarop ik nog niet heel scherp ben. Heeft iemand van jullie misschien een foolproof recept?
Zo nee, dan ga ik deze denk ik als eerste proberen: https://foodquotes.nl/2016/11/21/zachte-hartjeswafels/ (maar dan wel gedeeld door 3).
Kijk ons allemaal op dat wafelijzer klikken hahaha
Maar lijkt me een prima recept toch.
Ik denk dat dat recept wel goed moet gaan inderdaad. Als ik ze geprobeerd heb, post ik hier een review van de wafels en het wafelijzer.
Hoeveel rozetten schat jij in per persoon?
Durf ik niet te zeggen. Het hangt denk ik af van hoe zoet ze zijn (hier zit aardig wat suiker in) en wat je er eventueel op doet. Met fruit / room / jam etc eet je er denk ik minder van. Voor mij is eentje wel genoeg als ontbijt, ik eet liever hartige ontbijtjes. Maar ik weet dat ik mijn man er een groot plezier mee doe.
Mijn man eet van dit soort baksels meer dan ik, dus ik ga proberen om er 10 te maken of zo. Mijn dochter is 2 dus die eet ook nog niet superveel. Wat er overblijft bewaren we dan wel, dan kan ik meteen zien of ze ook een dag na bakken nog lekker zijn.
Oh zoiets had ik ook in gedachten, 1 met fruit en kwark oid. Mijn moeder vriest zoiets ook soms in! Wellicht handig om te hebben voor de kleine
@FrauHelga ik weet dat lottelo.vesbeuty laatst in een vlog wafels bakte in zo’n ijzer, alleen dan waren het langwerpige. Recept was met havermout geloof ik. Ff zoeken brb
Edit:
Vanaf 04.53 min.
Ik steek ze de dag / dagen na het bakken gwn even in de broodrooster, net vers weer
Ik ga vandaag de crack cookies van Miljuschka maken, maar hou nooit zo van all chocolate. Hebben jullie leuke varianten geprobeerd? Met witte choco en cranberries of iets anders leuks, wat exotischer? Ben beetje inspiratieloos.
Met nootjes misschien?
Het wafelexperiment is geslaagd!
Ik heb het eerder genoemde recept gekozen en alle hoeveelheden gedeeld door 3. Uit het (vrij dikke) schepbeslag haalde ik 8 wafels. De smaak is goed, maar ze mogen nog iets zachter / luchtiger. Er zit geen rijsmiddel in het beslag dus daar ga ik nog mee experimenteren.
Het wafelijzer is fantastisch. De anti-aanbaklaag is zo goed dat je geen vetmiddel nodig hebt, en wafels komen uit het ijzer zonder resten achter te laten. Het wafelijzer zag er schoon uit na bakken dus als 'ie straks afgekoeld is, volstaat afnemen met een doekje of keukenpapier.
Wat mij betreft zeker een aanrader!
Ziet er lekker uit hoe hadden jullie ze belegd?