Mijn man met lemon curd, mijn dochter en ik hebben ze ‘kaal’ gegeten. Ik ga nog wel nadenken over hoe ik ze kan opleuken, tips zijn welkom!
Lekker klassiek met warme kersen en slagroom
Heeft iemand een goed recept voor gevulde speculaas?
Kruidnootjes! Met zelfgemaakte speculaaskruiden, wel leuk om te zien waar dat nu eigenlijk uit bestaat
Ik ga croissants maken dit weekend, ben erg benieuwd. Stond al lang op mijn lijstje om te proberen!
Ik ken het amandelspijs van Rutger niet maar meestal kan je amandelspijs best nog wel een tijdje bewaren doordat er veel suiker in zit.
Je kan het ook invriezen dan blijft het zo’n drie maanden goed. En in de koelkast gaat ook prima hoor maar ik durf niet te zeggen binnen hoeveel tijd het dan op moet.
Kan me wel herinneren dat we vroeger wel eens amandelspijs in de koelkast hadden omdat mijn moeder daarmee bakte en ik heb nooit meegemaakt dat het bedierf. Maar zonde om de proef op de som te nemen (zeker als groot Rutger fan) dus met de vriezer zit je sowieso goed.
Heb toch maar weer die van Rutger gebruikt, alleen dan met gewone bloem. Ruikt in ieder geval wel goed!
Mijn zelfgemaakte croissantjes, nu al zin om nog een keer te maken en mijn foutjes weg te halen(dit waren de enige 2 mooies namelijk

Dit taartje gebakken voor de verjaardag van m’n dochter:
Ging van alles mis, m’n springvorm sloot opeens niet meer goed dus moest na 1 laag gebakken te hebben een grotere springvorm gebruiken. Maar hij was wel lekker! Cake gevuld met mascarponeroom en aardbeienjam.
Lekker! En Emma Bridgewater
Ja! Weet alleen niet of deze nu echt beter is als een kenwood, maar het is een beetje de eye catcher van onze keuken. Gebruik hem wel regelmatig. Weet niet hoe het met Kenwood is, maar voor de KA kan je accesoires kopen, bv een pasta maker en spiraal snijder.
Cappuccino tulband, helaas niet goed gelezen en espresso- ipv koffiepoeder gebruikt. Maar nog steeds lekker.
Iemand nog tips voor een bewaardoos voor tulband cakes?
Thanks! Die is zelfs mooi
Ik ben juist na aanschaf van een keukenmachine veel en veel meer gaan bakken. Bak nu echt wel wekelijks iets en zeker wel 2x per week een brood.
Brood bakken wilde ik altijd al, maar niet als ik zelf het brood moest kneden. Mede daarom voor de (zeer krachtige) Kenwood Chef XL 6330 gegaan. Vind het een ideaal ding (en kan hele grote hoeveelheid deeg aan), en super veel opzet stukken ook voor (van blenders, foodprocessor, tot aan een vleesmolen, ongeveer alles is er wel in een opzetstuk).
Overigens heeft mijn schoonmoeder een goedkope Kenwood van een paar jaar geleden, die ik wel eens gebruikt hebt, en dat komt echt niet in de buurt van mijn eigen Kenwood (of die van mn moeder die ook een chef xl heeft). Dus als je een Kenwood wilt vergelijken met een kitchenaid zou ik wel naar de krachtigere modellen kijken!
—
Zondag bakdag was het hier vandaag:
Bananenbrood voor de rest van de week en chocolade koekjes! Heb maar braaf koekjes deeg ingevroren, vandaar de bolletjes koekjesdeeg in de ovenschaal. Nu kan ik elke keer als ik een koekje wil gewoon 1 vers koekje afbakken
Het is het recept wat @Joejoejoe eerder in april deelde:
Maar dan met sukrin kristalsuiker/zoetstof ipv echt suiker, en zonder poedersuiker. Maar heb ze ook wel eens met suiker gemaakt en dan zijn ze goddelijk ook.
Wat slim om het per bolletje in te vriezen. Ga ik ook doen.
Hahahaa vooral ook geen foto met een hele tulband.