Baktopic (Deel 1)

Haha dat was me nog niet eens opgevallen. :joy:

Hi! Na een tijd meelezen op dit forum/topic maar eens mijn 1e post. :slight_smile: Vanochtend de custard koekjes samen met mijn zoontje (3j) gebakken en ze zijn top! Dankjewel voor het recept!

44 likes

Wat leuk, welkom! En wat een prachtige koekjes heb je gebakken zeg!

Ik heb ze afgelopen weekend toevallig ook weer gemaakt.
Al een tijdje geleden ben ik begonnen met een notitieboekje met daarin familierecepten voor mijn dochter, en deze koekjes moeten er ook echt in vind ik.

9 likes

Nice! Bij mij is een cake ook eeeeindelijk eens heelhuids uit deze vorm gekomen hahaha:

Napolitaanse pondscake met glazuur, van Ottolenghi

26 likes

De crackcookies van miljuschka is nu te zien op rtl4!

1 like

Ik krijg er meteen trek in

De simpele kwark bolletjes van Francesca kookt staan hier nu in de oven. Ben benieuwd!

Ik ga na heel lang meelezen ook maar weer eens meeposten! Hierbij mijn best wel goed gelukte zebrakoekjes (al zeg ik het zelf). Recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194424/zebrakoekjes

43 likes

Oehh thanks, die ga ik kijken! Bij mij zijn ze laatst mislukt, dus binnenkort weer een nieuwe poging :relaxed:

Ik vind alles er juist heerlijk uitzien!

3 likes

Snap ik hoor. Ik kan ook niet zo supernetjes werken.
Maar ik vind het juist het mooist zoals je het op een verjaardag bij een vriendin aantreft. Niet te gepolijst maar gewoon lekker.

Ik heb nog wat rijpe bananen over. Heeft iemand tips voor iets lekkers? Ik ben niet zo gek op bananenbrood. Of heeft iemand een lekker recept voor bananenpannenkoekjes?

1 like

Dit is echt mijn ultieme bakrecept, ik bak dit echt heel vaak en het blijft zoooo lekker: https://cookiesandcups.com/banana-blondies/. Iedereen die het ooit heeft geprobeerd vindt dit ook een enorme aanrader haha.

9 likes

Oh wauw. Met gebruinde boter zelfs. Dit lijkt me heel erg lekker!! Dank!

1 like

Graag gedaan! Ben benieuwd wat je ervan vindt als je ze gaat maken haha. Ik bak ze wel iets korter trouwens. Is natuurlijk per oven afhankelijk maar ik bak ze meestal 22 of 23 minuten. Dan zijn ze net iets lekkerder. Maar daar ben ik achter gekomen omdat ik ze al zeker 15 keer heb gemaakt haha.

1 like

Mijn oven is vrij fel dus ik ga jouw baktijd aanhouden. :smiley:

2 likes

Ohhhh ziet er goed uit!!!

Iemand wel eens mergpijpjes gemaakt? Het lijkt me zo takkeveel werk maar ook een leuke uitdaging. En ik heb er al weken trek in.

2 likes

Ja ik! Het was inderdaad een heel karwei, maar uiteindelijk erg lekker :). Ik vond het wel leuk al die afzonderlijke dingen te maken en het was minder moeilijk dan ik op voorhand dacht. Pas trouwens op dat je ze niet te groot maakt, ze zijn erg machtig.

1 like

Zien er heerlijk uit. Vooral de bokkepootjes :heart:

1 like

Ik heb dit ooit meegenomen naar @Botsautobob en ik durf wel te zeggen dat zij sindsdien dit vaker heeft gebakken dan de foodblogger in kwestie zelf :joy:

Ik denk dat ik volgende x ook gewoon jouw instructies volg ipv die van haar.

2 likes

Haha ja ben je nog altijd dankbaar daarvoor :heart: heb ze sindsdien echt vaak gemaakt. Als ik naar een verjaardag of spelletjesavond ofzo ga en ik neem ze 'n keer niet mee, krijg ik standaard de reactie: waar zijn je blondies?!