Baktopic (Deel 1)

Ja ik vond ze heel lekker! Vooral een combihap van vanille en chocolade :heart_eyes:

1 like

Binnenkort verschijnt één van mijn favoriete boeken (dat al geruime tijd uitverkocht was en nog wel tegen woekerprijzen tweedehands wordt aangeboden) opnieuw, in paperback! En voor een hele mooie prijs. Het duurt nog even voor het beschikbaar is. Maar dit boek is echt een aanwinst!

7 likes

:grin:

5 likes

Zeker!
Er staat wel aardig wat brood in, en dat is op zijn zachtst gezegd niet mijn sterkste punt. Maar de koekjes die er in staan, pannenkoeken en wafels zijn erg lekker. Ik moet er nog meer uit bakken maar vind het tot nu toe een fijn boek. Er staan prachtige foto’s in en veel achtergrondinformatie over de Belgische baksels. Veel dingen kende ik niet dus ik vind het heel interessant om nieuwe dingen te leren.

1 like

Jaaa dit is een hele leuke! Ik heb dit bakvoek ook in mijn kast staan. Al vind ik haar boek zoete lekkernijen nog een tikje leuker. Heb je dan ook de kleine geschiedenis van de Nederlandse keuken? Geen bakboek, maar wel met heel veel informatie over de Nederlanders keuken, misschien vind je dat ook wel leuk!

Oh en welke boeken heb je nog meer? Ben nu wel heel benieuwd.

1 like

Zoete Lekkernijen heb ik ook, en Zelfgebakken.
Kleine Geschiedenis heb ik niet, die zal ik eens zoeken in de bieb!
Dit is een gedeelte van mijn boekenkast. Foto is uit mei dit jaar, toen ik alles opnieuw ingedeeld had. Sindsdien zijn er boeken bij gekomen die er niet op staan, zoals de boeken van Stefan Elias, Kookmutsjes en het nieuwste boek van Rutger.

Die Duitse boeken rechtsonder staan trouwens niet ondersteboven. De titels staan vaak andersom op de rug van het boek. Heel ergerlijk vind ik. :joy:

30 likes

Mijn hemel, wat een droomboekenkast heb jij!!

2 likes

Oooh wauw! Wat een geweldige collectie :heart_eyes:

1 like

Haha ja dat vind ik zelf ook heel hinderlijk aan Duitse boeken. Ik heb er ook een aantal. vind het in een Duitse boekhandel ook zo niet chill kaften lezen

1 like

Als Corona ooit voorbij is wil ik bij jou op bakles :heart_eyes_cat:

Al vind ik het ook goed om in een hoekje van de kamer jouw boekenkast door te spitten, terwijl je mij je baksels voert. Mag je helemaal zelf kiezen.

Edit: @Eddie vind jouw baksels er juist megalekker uitzien. Ik houd zelf juist van eten dat er uit ziet als zelfgemaakt eten en niet perfect ‘zo uit de fabriek’ qua look. Of als het zo strak en perfect versierd is dat het niet meer op eten lijkt.

3 likes

Stom hè! Ik ben zo gewend mijn hoofd naar rechts te kantelen en zij doen het precies andersom.
Dank voor de complimenten. Ben zelf erg blij met de collectie en er ook erg zuinig op.

Dit is een derde van het totaal aantal boeken in de kast. Mijn man heeft de kast zelf gebouwd en de kast is muurvullend.

@Bunnyslippers Deal! Neem jij mij dan mee naar de fijnste plekken met taartjes in 010? :heart:
En helemaal eens met jouw mening over baksels. Ik heb duizend keer liever een rustiek ogende brownie dan een kapotgestylde fondanttaart.

2 likes

Het Wereldbakboek is echt een van m’n favoriete boeken. Ik ga in oktober 2021 een workshop doen bij Stefan Elias in Gent (is verplaatst ivm corona). Zin in!

Ik vind het zelf altijd super leuk om iemand anders z’n kook/bakboeken te zien, dus ik heb zelf ook wat foto’s gemaakt van mij collectie!

11 likes

Heeeeele gave collectie! Zo leuk hè om bij een ander te spieken.
Handboek voor desserts heb ik ook, die ligt denk ik boven. En De Banketbakker staat op mijn lijstje voor Sinterklaas.

@Ovenschaal Haha, hoe leuk dat ook staat, dat werkt niet bij mij. Ik onthoud niet welke kleur kaft iets heeft en dan zoek ik me een ongeluk. :sweat_smile:

Handboek voor desserts heb ik ooit voor 1 euro uit de kringloop gevist. Mijn boek voor op m’n verlanglijstje in sodabrood uit eigen oven van Levine van Doorne. Misschien is dat ook nog wat voor jou? Heb je een brood binnen 1 uur klaar en zit je niet met het rijstijden etc

1 like

Het liefst zou ik een nog grotere collectie hebben, maar bak en kookboeken zijn echt zo duur. Dus ik ga heel vaak naar de bieb en heb dus een hele stapel kopietjes. En nog een invul receptenboek.

6 likes

Oehh Spice Wise klinkt leuk, is dat een aanrader?

Ja vind ik wel. Er staan heel wat recepten in om eigen kruiden mixen te maken. Ook gelijk allemaal recepten waar je in toe kan passen. (Wel allemaal avond eet dingen)

Opzich zijn de recepten niet heel spannend, dus je zou ook gewoon de kruiden mix recepten kunnen kopiëren uit een biebboek. De mixen zelf zijn we echt goed en heel smaakvol! Er is ook nog een tweede deel, die staat nog op mijn lijstje.

1 like

Dank, ik ga me er eens verder in verdiepen, maar denk dat ik hem ook op mijn lijstje zet.

Ik heb recent de chocoladebijbel gekregen, nog niets uit gemaakt maar ben heel benieuwd

1 like

Echt super leuk deze foto’s.

Zie bij meerdere dat Belgisch bakboek is dat een aanrader? (Voor een Hollander)

Mijn collectie is ook vele jaren oud hoor, die boekenkast is niet in hele korte tijd gevuld.

Ik spaar altijd cadeaubonnen van Bol op, van verjaardagen, Sinterklaas, werkgever, en het invullen van online enquêtes en die gebruik ik eigenlijk alleen voor bakboeken.

@Bambam Ja vind ik wel, ik ben ook Nederlands. Een paar posts terug heb ik gereageerd op Pennylane.

2 likes