Dqt snap ik, dat je hier wel even over hebt gedaan! Ik heb ook op die manier van jou al aardig wat boeken in de loop van de jaren verzamelt, maar vind het gewoon te sloom gaan, haha. Gelukkig bestaat de bieb
Echt fantastisch <3
Ik vind het Belgisch bakboek ook heel leuk! Er staan allerlei recepten in van dingen die je veelal bij de Belgische bakker kan kopen. Het is echter wel veel brood en viennoiserie, dus dat moet je aanspreke. Ik heb geen enkel bakboek dat op het Belgisch bakboek lijkt en vindt hem vrij uniek qua recepten. Het is trouwens een heel populair boek onder de wat gevorderde bakker en hij is ook lange tijd niet op voorraad geweest. Als je het niets vindt, dan is het ook een goede investering voor de toekomst hehe (stond op een gegeven moment. voor 100 eu op bol). Ik kom trouwens ook uit NL en mij spreekt hij ook aan.
@Marquez in de kringloop vind je ook nog wel eens mooie kookboeken, net als op marktplaats.
Ik bak ook vrijwel alles op hetelucht. Zal wel niet ‘zoals het moet’ zijn maar met boven en onderwarmte heb ik meer ‘missers’.
Morgen ga ik een roze eenhoorn dripcake maken voor mijn dochter die jarig is. De smaak moet vooral zo ‘vanillecake’ en niet-spannend mogelijk zijn als maar kan, maar met de buitenkant kan ik me een klein beetje uitleven. Ik denk dat ik nog een andere taart ga maken voor de volwassenen
Deze vanille cupcakes met monchou topping. Botercreme vind ik vaak toch te boterachtig maar dit is echt heerlijk!
Wow de consistentie van de topping is echt perfect!
Ik baal enorm. De crack cookies van miljuschka zijn echt niet lekker. Ik heb het recept helemaal opgevolgd. En het koekjesdeeg is heerlijk. Maar zo gebakken is het niet te jassen. Zo zonde
Wat is er mis gegaan? Bij mij lukken ze ook nooit. Heb het nu 3 keer geprobeerd met verschillende temperatuur en baktijd, maar ik eindig altijd met aangebrande randjes en de binnenkant nog bijna vloeibaar.
Ik krijg hem niet mooi op de foto, maar een funfetti birthday cake met witte-chocolade-botercreme. Peuter heeft geholpen, dus ziet er niet zo strak uit als gehoopt, maar hij is heerlijk!
Precies hetzelfde als bij jou eigenlijk. Ik vind het enorm zonde van de ingrediënten.
Dan zou ik experimenteren met de temperatuur van de oven. Iets langer bakken op een lagere temperatuur bijvoorbeeld.
Koelen jullie je deeg wel?
Het heeft 2 uur in de vriezer gelegen… is dat voldoende? Of moet het langer? Ik voel me echt een noob.
Dat zou wel voldoende moeten zijn inderdaad. Dan zou ik toch kijken of een lagere temperatuur iets doet.
Wauw!! Wat is het recept voor de topping?
Wat een mooie dingen hier allemaal de laatste dagen
Ik wil dit weekend een cheesecake maken met sinaasappel en pepernoten. Maar ik wil er ook nog iets overheen drizzlen, bijvoorbeeld witte chocola of karamel. Wat combineert denken jullie lekkerder? Of hebben jullie nog andere ideeën?
Ja, ik las ergens dat ze goed lukken als je ze eerst invriest, dus zelfs dat heb ik een keer gedaan. Mocht ik ze toch nog een keer willen proberen, dan doe ik ze inderdaad op lagere temperatuur.
Ik heb na maaanden weer eens wat gebakken. Was benieuwd naar de koopmans mix voor de slof. Vind hem lekker geworden. Al proef je natuurlijk wel dat het niet vers is. Vooral de room. Wil hem ook nog een keer helemaal zelf maken maar dat doe ik als ik iets meer tijd heb.
Hebben jullie tips voor fijne spuitzakken + mondjes? Heb zowel wegwerp als herbruikbaar gekocht maar loop er toch altijd mee te klooien. Lekken langs de schroefdop en nog meer gehannes. Wil graag een keer een fijne hebben.
@hanson Ik heb voor 6 cupcakes 100 gram monchou, 50 gram ongezouten roomboter en wat poedersuiker naar smaak gebruikt. De monchou en roomboter (kamertemperatuur) gemixt en een klein beetje poedersuiker erdoorheen op het laatst. Ik vind het persoonlijk lekker als je het iets zurige van de monchou nog proeft dus heb er niet veel poedersuiker bij gedaan.
Ik ga dit weekend ook een taartje bakken met sinaasappel. Ik ga voor de versiering (melk)chocolade ganache maken. Ik denk voor jouw cheesecake witte chocolade ganache, melk of puur alle drie super lekker zijn!
@DahliaDavin Ik vind de spuitmondjes van Wilton heel fijn. En wegwerp spuitzakken van de Hema vind ik echt prima!
Bedankt!! Ik denk dat de poedersuiker bij mij dan het “probleem” kan zijn, mijne wordt altijd net iets te vloeibaar en ik hou juist wel van zoet dus doe best veel poedersuiker . En thanks voor de tip!
Wat dan wel kan helpen is om de frosting na het maken minimaal een uur in de koelkast te zetten voor gebruik, dan heb je een wat meer stevigere frosting.
Ik vind wegwerp veel fijner werken! Ik heb normaal altijd spuitzakken van Sligro, maar laatst bij Bouwhuis besteld en die zijn ook prima! Spuitmondjes haal ik bij de plaatselijke kookwinkel, maar ik heb er ook een paar van Ali en die zijn ook goed. Ze hebben dan alleen geen nummer.
Afgelopen weekend spontaan een gebakje gemaakt met spullen die nog in de koelkast/vriezer lagen. Een sloffenbodem met witte chocolade-yoghurtcrème, Italiaans schuim en frambozen