Baktopic (Deel 1)

Niet aantrekkelijk? Ik ben aan het watertanden hoor! Heb je een recept?

Ik heb ze nog nooit gebakken, maar Rutger had afgelopen maand een recept geplaatst. Zijn recepten kloppen altijd.

1 like

@Broodrooster
Oh dat klinkt als een goede optie! Ik heb de cake nog een beetje kunnen redden en morgenvroeg even testen hoe hij smaakt en als het niks is dan ga ik de cakepops proberen!

@Eddie
Heb het volgens recept gedaan en ook temperatuur was goed, mijn oven doet het normaal echt prima. Pizza, quiche, schotels of gewoon aardappelen/groenten gaan altijd goed maar baksels daar gaat ie gewoon niet zo lekker op? Misschien binnenkort eens iets simpels proberen als appelflappen, die gaan normaal áltijd goed. Nu is mijn oven wel eentje met een eigen wil en moet ik meestal wel even uitvogelen wat de beste temperatuur/tijd is. Hopelijk ligt het daaraan en niet aan mijn talent voor het bakken :joy:

1 like

Ja! http://www.sweetpaulmag.com/food/sticky-toffee-bundt-cake
Ik vond wel dat er heel veel beslag uit kwam, dus zou dat wellicht iets verminderen.

1 like

Ik heb per ongeluk eieren maat L gekocht. Twaalf stuks. Heeft iemand een recept waarbij je zoveel mogelijk die eieren gebruikt?

Deze misschien? Heb ze niet zelf gemaakt nog, maar ze zien er goed uit en het recept zelf is duidelijk en met ‘normale’ supermarkt ingrediënten.

1 like

Ik heb een recept op mijn blog staan! De foto’s zijn in de avond gemaakt, dus het licht was niet echt ideaal, maar de broodjes zijn echt heel lekker.

@Marquez Je kan ook kijken naar recepten waarbij je uitgaat van het gewicht van een ei. Dat zijn vaak de koksrecepten waarbij ze ei uit een pak gebruiken.
Zoals @pastelzwart al zegt gebruik je bij curd vaak behoorlijk wat ei, dat kun je ook prima bewaren. Ik heb zelf heel vaak tartelettes gemaakt gevuld met passievruchtencurd en afgemaakt met Italiaans schuim, die doen het hier altijd goed!

2 likes

Volgens mij bijna alle Amerikaanse of Australische bakrecepten gebruiken L eieren! Althans ik bak bijna nooit andere recepten en heb altijd L eieren.

1 like

Nav jou berichtje wou ik ook maar eens de ricottacake met blauwe bessen maken! :slight_smile: zou ik hem in mijn tulband vorm kunnen doen denk je? (Nordic ware heritage) of is hij te kwetsbaar dat hij er nooit mooi uit zal komen? (Of iemand anders een idee?)

Aah, ik ga het gewoon proberen! Thanks in ieder geval voor je reactie. :slight_smile: Ik heb de tulband vorm onlangs gekregen voor m’n verjaardag en wil hem zo graag gebruiken. :wink: Ik laat het wel weten of het is gelukt!

1 like

Gelukt!

50 likes

Ziet er JUIST kei leuk uit zo!

2 likes

Ik gooi L eigenlijk overal door heen aangezien wij nooit M hebben. Gaat eigenlijk prima, heb nog nooit een overdreven ei smaak geproeft ofzo

2 likes

Je zou een vier vierde cake kunnen maken. Dan weeg je de eieren, en neemt evenveel zelfrijzend bakmeel, suiker en boter.
Ik heb weleens ganzeneieren gehad en verwerkte die ook in cakes. Je kan dan zelf nog naar keuze citroenrasp / fruit / cacao / andere smaakmakers toevoegen.

1 like

Het recept is van:

Maar ik heb het sinterklaas lekkers achterwege gelaten. Wel echt een heel lekker taartje is het!

2 likes

Vandaag nieuwe speculaasplank gebruiken! Zin in. Beetje te laat zo na Sinterklaas haha maar boeiend

Wat een zieke workout is die speculaasplank zeg! Ik ben op de helft van het deeg en er nu 12 in de oven (klein oventje + lamme arm) en het is echt zwoegen haha maar wel heel leuk om te doen! Respect dat jij er 45 gemaakt hebt :crazy_face:

10 likes

Die verkopen ze soms wel bij de Big Bazar en is ook online wel te bestellen, maar je vroeg natuurlijk om een alternatief, sorry die heb ik niet😅

1 like

Ik heb geen idee hoe die kisses smaken, maar misschien van die pastilles van droste?

3 likes

Ik wil dit weekend een lemon merengue taart maken. Alleen heb ik geen brander en ook geen zin om die te kopen. Hebben jullie ervaring met de merengue onder de gril oid af te bakken?

Also: wat vinden jullie het fijnste recept?