Baktopic (Deel 1)

Ik heb net bananenwafels gebakken volgens dit recept:

En ze zijn erg lekker! Mijn dochter en man hebben er ook van gesmuld.
Uit het recept haalde ik 6 wafels en we hebben ze gegeten met Lyle’s butterscotch en maple syrup.

14 likes

Lekkerrrrrrr. Is dit het Lidl wafelijzer? Ik wil er zo graag eentje maar mag niks meer kopen voor in de keuken van mijn vriend want we hebben geen opbergruimte meer :sob:

1 like

Ja dit is het Lidl wafelijzer en ik kan hem alleen maar aanraden. Ook nu is hij weer schoon na het bakken, en hij heeft heel veel power dus na een paar minuten heb je een heerlijk verse wafel.
Ik heb veel recensies gelezen van duurdere wafelijzers en een veelgehoorde klacht was dat het lang duurde voor de wafels klaar waren. Met deze is dat echt niet het geval.
Onze keuken is ook vrij vol maar voor dit fijne apparaat heb ik toch een plekje gezocht en gevonden.
Voor mij is het echt een superaankoop geweest, zeker voor die prijs.

3 likes

Een hele andere vraag? Waar kun je een leuke koektrommel kopen? Ik heb al even gekeken bij de Blokker en de Hema, maar die vind ik niet zo leuk. Hebben jullie nog tips?

Ik vind Casa Living altijd wel leuk en ook niet te duur, denk dat ze daar wel wat moois hebben? Hou zelf niet zo van blik maar ze hebben daar sowieso wel veel glazen potten met houten deksel die ook luchtdicht zijn. Of misschien Sostrene Grene?

1 like

De kringloop?:see_no_evil:

1 like

Oh of dille en kamille?

Tiger heeft nu best leuke koektrommels, wel met kerstthema! Kost geen drol.

2 likes

Thanks allemaal! Ik ga weer even verder speuren.

Ik heb een witte chocolade cheesecake met frambozen gemaakt, daar was overigens vrij weinig bakken aan, behalve de roze meringues haha.

32 likes

Voor nu met kerst of hele jaar? Want bij de Wibra zijn hele leuke, maar wel met kerstsfeer.

Nee voor het hele jaar inderdaad! Ik doe mijn baksels nu steeds in een tupperware, maar dat ziet er niet zo leuk uit natuurlijk.

Ik heb voor Sinterklaas zo’n leuk bakboek gekregen! Homebaked van Yvette van Boven:

Er staan echt leuke originele recepten in en ze schrijft ook heel leuk. Jammer genoeg is wel net mijn combimagnetron ontploft dus ik heb niks om mee te bakken, maar dat komt wel snel weer gelukkig :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

(Sorry in verkeerde topic geplaatst! Moest in Broodbak topic)
Ik heb de focaccia gemaakt @George maar op de site die jij gaf (is dat jouw site trouwens?) stond 1 gram gist en ik dacht wel dat het een foutje was maar toch ging ik even snel googlen en kwam toen een Rutger recept tegen en heb die maar even aangehouden ook omdat die dubbel moest rijzen en het leek me dat het dan luchtiger werd. iig, ik heb nu 1 focaccia afgebakken en de ander zit nu in de oven.
Qua kleur werd hij eerst niet echt bruin van de hete lucht maar heb daarna nog even de grill functie aangezet.
Straks aansnijden en een soepje erbij. Ben wel benieuwd want qua uiterlijk lijkt het niet echt op een focaccia. Ohja er zitten stukjes olijf door het deeg.

Samenvatting

De 1e

De 2e die nu in de oven zit

2 likes

Oh nee wat stom! Het moet een heel zakje zijn zoals er achter staat, dus dat is 7 gram. Dan is die 1 gram een typefout geweest! Ga het gelijk aanpassen :frowning: Ik ben benieuwd hoe die van Rutger smaakt, olijven erdoor zijn altijd lekker natuurlijk!

(Sorry in verkeerde topic geplaatst! Moest in Broodbak topic)
Ja klopt er stond ook een zakje en 1 gram leek me extreem weinig :sweat_smile: haha dus ik wist het ook wel hoor. Maar ging toch even verder kijken. Verder verschilt het rutger recept niet echt veel hoor alleen laat hij hem nog een uur rijzen als het op de bakplaat ligt.

Edit: hmm hij was erg lekker hoor! Mijn eerste batch was wat boller en luchtiger en de tweede was wat platter en knapperiger. Er mag de volgende keer wel meer olijf in maar ik wilde nu voorzichtig zijn. Geslaagd wat mij betreft :slight_smile: Ik heb nog nooit een echte verse focaccia op dus kan het niet vergelijken, alleen van die koeling supermarkt dingen.

Samenvatting

4 likes

Prachtig!! Hopelijk smaakt hij ook lekker :slight_smile:

IKEA heeft vaak in de wintercollectie blikken die ook door het jaar kunnen.

Verder heb ik een ratjetoe van koekblikken, o.a. van Søstrene Grene, HEMA (eerdere collecties), Dille en Kamille, Pickwick, Boerenbont, Blond, en vooral veel uit Duitsland. Bij winkels als Tedi en Nanu Nana hebben ze vaak leuke, ook buiten de kersttijd.

Deze van Pickwick is sinds een tijdje mijn favoriet.

En op vakantie in het buitenland kocht ik weleens koekjes in een trommeltje zodat ik èn koekjes, èn een leuk aandenken heb.
De blikjes van La Mère Poulard vind ik bijvoorbeeld heel gaaf.

5 likes

Ik wil een taart maken maar ben de monchou vergeten. Kan ik daarvoor in de plaats Philadelphia gebruik3n?

Wat voor taart?
Over het algemeen is het redelijk uitwisselbaar maar Monchou heeft wel een iets andere smaak.

1 like

Ik heb ze ondersteboven in de glazuur gedoopt en dan een beetje uit laten druppen!

1 like