Baktopic (Deel 1)

Ja! We hebben het dak ook moeten stutten anders stortte alles in.

En je kind kan beter versieren dan wij haha

2 likes

Ik heb vandaag koekjes gemaakt met bruine basterdsuiker en zelf geconfijte gemberstukjes. Heel lekker geworden, niet echt mooi.
Dit recept maar dan met bruine suiker.

10 likes

Haha je moet ook eigenlijk de versiering plat liggend doen en laten drogen maar daar heeft dit kind geen geduld voor natuurlijk.
Ok dus jullie dak stortte ook in :grin: Ik had de koek ook niet keihard gebakken, duurde me allemaal te lang. Dus het was wat te zacht en het dak te dik. Achja, na versieren keek niemand meer naar dat huis om en na 2 dagen tegen het hoopje ellende aankijken maar weggegooid. Zonde.

1 like

Ik wil voor kerst een lagentaart maken, met witte cake-lagen.

Heeft iemand daar ervaring mee? de white velvet taart bijv. Of zou het te doen zijn met angel food cakes? Het gaat me dus vooral om de kleur, ik wil graag dat het wit is.
Bij de white velvet recepten kom ik ‘‘buttermilk’’ en cake flour tegen. Welke flour in NL is dat en zou karnemelk een goede vervanger zijn?

En weet iemand welke roomboter (welk merk) het minst geel is?

Ben echt een beginner n00b dus Pls help.

1 like

Stop de tijd, volgens mij kan ik cacao en rode kleurstof gewoon weglaten uit gewone red velvet recepten. #weltrusten

2 likes

Ga je het met witte chocolade doen?

Ik ben er achter gekomen dat als je de frosting maakt met goed opgeklopt eiwit met poedersuiker deze echt heel snel super hard wordt en het huisje wel perfect blijft staan. Volgens mij eiwit van 1 ei met 150 gram poedersuiker. Heb zo dit huisje gemaakt afgelopen week. (Foto weg)

34 likes

Cute!

Ik ga nog niks doen, ik hoopte op tips hier eerst :stuck_out_tongue:

Wil je de roomboter gebruiken voor een botercreme aan de buitenkant? Als je hem lang genoeg opklopt wordt het vanzelf witter. (Ik gebruik zelf vaak AH huismerk) Alleen zo spierwit als op jouw foto heb ik hem nog nooit gekregen. (Zelf ook wel geprobeerd met witte/paarse kleurstof, maar echt spierwit werd het bij mij nooit.) Ik zou zelf dan eerder een merengue frosting maken oid. Succes alvast!

Ik moest aan jou denken toen ik het kerstservies zag van dit jaar!

De bordjes zijn zo beeldschoon, ook in het echt. Vanaf vandaag liggen ze in de winkel.

5 likes

Karnemelk is idd een goede vervanging van buttermilk! En zou ook zoals genoemd een merengue frosting maken want die is dan écht wit. Ik heb nog nooit een Angel Food Cake gemaakt (staat wel nog op t lijstje) dus weet niet precies waarom die zo wit wordt, maar dat lijkt me een goed idee. Gewone basic cake wordt echt geel namelijk, doe je niet zo veel aan.

1 like

Oooh wauw! Bedankt voor de tip ga straks even kijken. Zien er mooi uit! :heart_eyes:

1 like

Er zijn ook dinerborden van, maar de ontbijtborden vond ik het mooist. :blue_heart: Ik ben echt gek op deze stijl servies.

1 like

Thnx voor deze tip, ik ga ook even gluren

1 like

Schijnt dat boter in Amerika wit(ter) is en daardoor deze eindresultaten ook zo wit worden.
Gister las ik ergens dat biologische roomboter & roomboter die in de winter gemaakt is, iets lichter is.
Maar inderdaad, het wordt wel een stuk witter als je langer klopt!

Met witte kleurstof heb ik tot op heden ook geen denderende successen geboekt. Goed idee die merenguefrosting, zal ik even opzoeken (wordt dan een eerste keer haha).

@the.rebel.club Gracias!

1 like

Dit is mijn favoriet :star_struck:
Denk dat een slof sowieso tot mijn favoriete taarten behoort! Ga woensdag voor een opdracht een lemon meringue slof maken. Balen dat ik er niet van kan proeven!
2 likes

M’n angel food cake staat nu op de kop af te koelen!
Ben benieuwd. Heb er een lichtroze '‘fluff’'frosting bij gemaakt, maar die kan wel fluffy-er volgens mij. Even dooroefenen.

4 likes

Echt supermooi servies! Het meeste was al uitverkocht in onze AH’s. Weet iemand of hier ook gewoon nieuwe vracht van wordt aangeleverd later deze week? Of zijn non-food artikelen altijd op=op ?

Ik heb me laten vertellen dat dit op=op is. :slightly_frowning_face:
Online bestellen en oppikken bij een pick-up point, of laten bezorgen, is dat nog een optie?