Baktopic (Deel 1)

Heeft iemand een lekker recept met weinig gekke ingrediënten of benodigdheden waar je gedroogde dadels voor gebruikt? Ik heb per ongeluk veel te veel dadels gekocht maar bak daar normaal nooit mee, en wil niet naar de supermarkt om ingrediënten te halen. Boter, eieren, melk, bloem, bakpoeder, (basterd)suikers etc heb ik allemaal in huis. Is het trouwens normaal dat een zakje gedroogde gewelde dadels eruit ziet alsof het vacuüm is getrokken? Ik heb nog een ander zakje en daarbij is dat niet het geval.

@Eendagsvlieg had laatst een recept gepost! Zag er heerlijk uit!

http://www.sweetpaulmag.com/food/sticky-toffee-bundt-cake

2 likes

Deze is geweldig lekker!

Als de dadels gewoon normaal ruiken en niet van kleur of textuur veranderd zijn, zou ik die uit het vacuüm getrokken zakje gewoon nog gebruiken.

1 like

Thanks @xMillieeee en @FrauHelga! Ik heb nooit mariabiscuitjes in huis :flushed: wel walnoten die ik kan kraken dus ik denk dat het de sticky toffee cake wordt!

1 like

Ik heb op één ontbijtbordje na, de set compleet. Dus ik probeer al mijn kennissen in NL op te trommelen om in de plaatselijke appie te gluren naar dat laatste bordje… zo zonde dat het op=op is dan pff

2 likes

Ik hoop dat je het missende bordje nog vindt! Fijn dat het grotendeels gelukt is.

1 like

Beetje laat, maar ik heb afgelopen zondag voor het eerst fudge gemaakt. Mega simpel maar het was heel erg lekker!

Dit is het recept:

13 likes

Het is hier volgens mij al vaak gevraagd, maar ik doe het toch nog eens. Ik heb een bol.com bon en wil graag een boek van Rutger kopen. Welke raden jullie aan? Ik heb wel wat bakervaring, maar niet megaveel/-ingewikkeld.

O m g dat ziet er goed uit zeg

1 like

Echt binnen een kwartiertje gemaakt! Zou het wel drie uur in de koelkast hard laten worden, anders is ‘ie echt te zacht.
Smaak is heel zoet maar door de schuddebuikjes precies goed :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Dan zou ik voor de Bakbijbel gaan of Rutger Bakt, de beste recepten. Dat is zijn meest recente boek. De eerste bevat meer recepten en is denk ik nog met korting (tijdelijk).

2 likes

Klopt, de Bakbijbel kost nu 25 euro. Ook precies de waarde van mijn bon, dus dan ga ik voor die. Bedankt, ook @Eddie

2 likes

Leuk! Ga je veel plezier van hebben!

1 like

Even pronken met mijn nieuwe servies hoor.

De koekjes bakte ik met mijn dochter (“sterretoekjes!”). Geen recept want het was een bakmix van Kathi, een Duits merk. Redelijk standaard koekjesdeeg met winterse kruiden. Erg lekker en mooi makkelijk.

19 likes

Leuk om te horen, graag gedaan! :smiley:

1 like

Oh ziet er heerlijk uit! En… ik heb een bordje en een kom gescoord vandaag! Echt zo leuk, nu heb ik al drie van die leuke ah kommen. Bedankt voor de tip!

En om on topic te blijven, deze week ga ik dit recept maken. Plus nog die cake met vier gelijke delen.

2 likes

Ik zit nu Bake Off Vlaanderen te kijken en een van de juryleden heeft ook kookboeken geschreven: Regula Ysewijn. Kent iemand haar boeken Pride en Pudding en het Britse Bakboek?

Ben benieuwd of er goeie recepten in staan!

1 like

Ik heb over haar beide boeken goede verhalen gehoord. Met Britse puddings heb ik niet veel, dus Pride & Pudding hoef ik niet, maar het Britse Bakboek ga ik kopen van de boekenbon die ik van mijn werkgever voor Kerst kreeg. :smiley:

1 like

Ohh leuk! Dan heb je weer een bakboek voor bij je jaloersmakende collectie dus, haha!

1 like

Haha, ja, betekent alleen wel dat er een ander boek moet wijken want mijn boekenkast is al vol.

Edit: OMG Bake Off Vlaanderen is dus gewoon op NPO te zien! Yay!

2 likes