Baktopic (Deel 1)

Ik ben er achter gekomen dat als je de frosting maakt met goed opgeklopt eiwit met poedersuiker deze echt heel snel super hard wordt en het huisje wel perfect blijft staan. Volgens mij eiwit van 1 ei met 150 gram poedersuiker. Heb zo dit huisje gemaakt afgelopen week. (Foto weg)

34 likes

Cute!

Ik ga nog niks doen, ik hoopte op tips hier eerst :stuck_out_tongue:

Wil je de roomboter gebruiken voor een botercreme aan de buitenkant? Als je hem lang genoeg opklopt wordt het vanzelf witter. (Ik gebruik zelf vaak AH huismerk) Alleen zo spierwit als op jouw foto heb ik hem nog nooit gekregen. (Zelf ook wel geprobeerd met witte/paarse kleurstof, maar echt spierwit werd het bij mij nooit.) Ik zou zelf dan eerder een merengue frosting maken oid. Succes alvast!

Ik moest aan jou denken toen ik het kerstservies zag van dit jaar!

De bordjes zijn zo beeldschoon, ook in het echt. Vanaf vandaag liggen ze in de winkel.

5 likes

Karnemelk is idd een goede vervanging van buttermilk! En zou ook zoals genoemd een merengue frosting maken want die is dan écht wit. Ik heb nog nooit een Angel Food Cake gemaakt (staat wel nog op t lijstje) dus weet niet precies waarom die zo wit wordt, maar dat lijkt me een goed idee. Gewone basic cake wordt echt geel namelijk, doe je niet zo veel aan.

1 like

Oooh wauw! Bedankt voor de tip ga straks even kijken. Zien er mooi uit! :heart_eyes:

1 like

Er zijn ook dinerborden van, maar de ontbijtborden vond ik het mooist. :blue_heart: Ik ben echt gek op deze stijl servies.

1 like

Thnx voor deze tip, ik ga ook even gluren

1 like

Schijnt dat boter in Amerika wit(ter) is en daardoor deze eindresultaten ook zo wit worden.
Gister las ik ergens dat biologische roomboter & roomboter die in de winter gemaakt is, iets lichter is.
Maar inderdaad, het wordt wel een stuk witter als je langer klopt!

Met witte kleurstof heb ik tot op heden ook geen denderende successen geboekt. Goed idee die merenguefrosting, zal ik even opzoeken (wordt dan een eerste keer haha).

@the.rebel.club Gracias!

1 like

Dit is mijn favoriet :star_struck:
Denk dat een slof sowieso tot mijn favoriete taarten behoort! Ga woensdag voor een opdracht een lemon meringue slof maken. Balen dat ik er niet van kan proeven!
2 likes

M’n angel food cake staat nu op de kop af te koelen!
Ben benieuwd. Heb er een lichtroze '‘fluff’'frosting bij gemaakt, maar die kan wel fluffy-er volgens mij. Even dooroefenen.

4 likes

Echt supermooi servies! Het meeste was al uitverkocht in onze AH’s. Weet iemand of hier ook gewoon nieuwe vracht van wordt aangeleverd later deze week? Of zijn non-food artikelen altijd op=op ?

Ik heb me laten vertellen dat dit op=op is. :slightly_frowning_face:
Online bestellen en oppikken bij een pick-up point, of laten bezorgen, is dat nog een optie?

Heeft iemand een lekker recept met weinig gekke ingrediënten of benodigdheden waar je gedroogde dadels voor gebruikt? Ik heb per ongeluk veel te veel dadels gekocht maar bak daar normaal nooit mee, en wil niet naar de supermarkt om ingrediënten te halen. Boter, eieren, melk, bloem, bakpoeder, (basterd)suikers etc heb ik allemaal in huis. Is het trouwens normaal dat een zakje gedroogde gewelde dadels eruit ziet alsof het vacuüm is getrokken? Ik heb nog een ander zakje en daarbij is dat niet het geval.

@Eendagsvlieg had laatst een recept gepost! Zag er heerlijk uit!

http://www.sweetpaulmag.com/food/sticky-toffee-bundt-cake

2 likes

Deze is geweldig lekker!

Als de dadels gewoon normaal ruiken en niet van kleur of textuur veranderd zijn, zou ik die uit het vacuüm getrokken zakje gewoon nog gebruiken.

1 like

Thanks @xMillieeee en @FrauHelga! Ik heb nooit mariabiscuitjes in huis :flushed: wel walnoten die ik kan kraken dus ik denk dat het de sticky toffee cake wordt!

1 like

Ik heb op één ontbijtbordje na, de set compleet. Dus ik probeer al mijn kennissen in NL op te trommelen om in de plaatselijke appie te gluren naar dat laatste bordje… zo zonde dat het op=op is dan pff

2 likes

Ik hoop dat je het missende bordje nog vindt! Fijn dat het grotendeels gelukt is.

1 like