Baktopic (Deel 1)

Ohhh dankjewel voor je reactie!!! Heb het britse bakboek op mn wensenlijstje gezet!

1 like

Ik vind het schenkschild juist wel handig, als ik recepten heb met poedersuiker of andere dingen die stuiven. Als ik dan het schenkschild iets afdek stuift het niet.
Om te schenken gebruik ik het weinig.

@Joakim Wat fijn dat het gelukt is zeg! Mag ik vragen wat je Instagram is?

2 likes

Ik kwam mijn schenkschild laatst tegen op zolder, dus sinds dien gebruik ik hem wel, maar ik vind het niet echt een must. Als ik iets doe met poedersuiker wat kan stuiven doe ik mijn handen er even voor of leg ik er een theedoek overheen. En in de grote kom spettert een vloeibaar beslag niet overheen, de kleine kom spettert hooguit wat. De afgelopen drie jaar heb ik hem niet gebruikt, dus ik zou ook wel weer zonder kunnen.

1 like

Ik ben haar Engelse kerstcake aan het maken. 4 weken geleden gebakken, staat nu te rijpen en moet iedere week gevoed worden met cognac of rum. Als hij net zo lekker smaakt als hij ruikt dan ben ik fan!

Op welke zender is dat trouwens? Dan kan ik het dit weekend even terugkijken!

Ohh klinkt leuk zeg!!

Je kunt het terugkijken via NPO Start Plus maar het is denk ik nu iedere avond op NPO1?

1 like

Oh leuk, dank je! NPO Start maar even weer afstoffen dan. De cake was erg leuk om te maken, heel eenvoudig. Alleen aan vruchten ging er al 1750 gram in, dus hij is wel heel zwaar, maar ruikt zo lekker! Moelijk om van af te blijven, haha!

Ik ben je gelijk gaan volgen trouwens, mooie foto’s maak je, ziet er heel smakelijk uit allemaal!

Dat is lief, dankjewel!!!

2 likes

Ik vind het schenkschild zeker handig bij inderdaad recepten die stuiven, maar zoals @George zegt werkt een theedoek vast ook hartstikke prima!

@FrauHelga ik heb de afgelopen dagen alweer 2x de custardkoekjes gemaakt. Ik had een kruiwagen geleend van de buren en deze koekjes zijn zo snel klaar, ideaal als bedankje daarvoor.

Van de cadeaubon die ik als kerstgeschenk van mijn werk heb gekregen heb ik vandaag een tulbandvorm gekocht voor mijn eerste tulbandcake, zit eraan te denken de kersttulband van Rutger te maken maar mocht iemand hier een goed recept weten dan is dat ook welkom!

6 likes

Wat leuk dat je de custardkoekjes gebakken hebt!

Ik vind dit recept van Rutger het best:

@Joakim Leuk account, mooie foto’s! Krijg meteen zin om weer te bakken maar het is al laat.

2 likes

Wat zien die kaiserbroodjes er heerlijk uit :heart_eyes:

1 like

Nou ik ben meteen overtuigd dat dit hem moet worden, door de spijs en amaretto… Heerlijk :grin:. In de kersttulband van Rutger gaat cognac en ik ben normaal gesproken niet zo’n fan van drank in eten. Wie weet proef je het helemaal niet zo sterk maar amaretto vind ik erg lekker dus dit recept klinkt goed!

De custardkoekjes blijven een succes, de vriendin die hier zondag op bezoek was wilde ook graag het recept hebben dus ben nog steeds blij met je tip!

1 like

Wat leuk! Ik ben je gaan volgen met mijn kook/bak instagram!

1 like

Damn it. Net begonnen aan Bake Off Vlaanderen, en ik zocht een van de deelnemers op. Toen zag ik meteen staan “winnaar bake off 2019”. Blijkbaar ben ik met het seizoen van vorig jaar begonnen en ik weet nu meteen wie er wint :neutral_face:

Elke doordeweekse dag om 17.10 uur op NPO 2.

Hij heeft met deze tulband een wedstrijd gewonnen (pré HHB) en Robèrt was destijds ook zeer enthousiast over de tulband. Ik heb hem meermaals gebakken en iedereen vindt het lekker.

Gaaf dat de custardkoekjes ook door jou graag gemaakt worden! :smiley:

1 like

@Florence Ja die is zo lekker :drooling_face: ik heb hem ook al meerdere keren gemaakt en iedereen is telkens enthousiast.

1 like

Haha ik hier vragen of zo’n schenkschild nuttig is, zit dat ding blijkbaar gewoon standaard bij de Kitchenaid die ik besteld heb :’)

3 likes

Niet om te pochen (en zeker niet om mn sterk verwaarloosde blog te promoten want daar doe ik niks meer aan) maar deze is nog lekkerder dan die van Rutger. Beide vorig jaar gemaakt en blind laten proeven, deze kwam er als winnaar uit:

4 likes

Ziet er heerlijk uit inderdaad!

Ik hou heel erg van amandel, dus ik denk dat ik toch voor die van Rutger ga. Ik heb alleen nog geen tulband vorm. Die dingen zijn best prijzig, zit er dan ook echt verschil in kwaliteit of betaal je vooral voor de mooie vorm? En hebben jullie aanraders voor merken?

2 likes

Over het algemeen zit je wel safe met een vorm van Kaiser of Dr Oetker. Dat zijn de merken die Blokker veel verkoopt.
Maar het fijnst vind ik zelf Nordic Ware. De Heritage-vorm is mijn favoriet.
De vormen van Nordic Ware hebben een behandeling gekregen waardoor ze vrijwel altijd goed uit de vorm komen. Desondanks vet ik de tulbandvorm alsnog in. Bij Nordic Ware betaal je de kwaliteit maar ook de naam.
Vaak worden de vormen nagemaakt en voordeliger verkocht, ik weet niet of de kwaliteit dan hetzelfde is.