Baktopic (Deel 1)

Haha we kunnen helaas niet allemaal vrouwelijke Rutger @FrauHelga zijn :’) ik wil al maanden iets bakken door dit topic maar vind het dan ook weer eng want mijn baksels gaan nooit zo mooi zijn. Misschien dat ik het in de vakantie toch eens probeer :joy:

3 likes

Hahahaha I wish! Als ik echt de vrouwelijke Rutger was gebruikte ik geen koekjesmix.
En voor sloffen en brood ben ik ook bang (om te bakken, niet om te eten :wink:) dus ik vind eerder @George hier een kanshebber voor die titel. :smiley:

En wat je op de foto ook niet ziet is dat ik met een satéprikker heb zitten pielen om de oogjes etc los te krijgen omdat de vorm zoveel hoekjes en gaatjes heeft. Ik kan mijn weg vinden in de keuken maar ben beslist geen pro.

2 likes

Ik ga dit weekend een christmas cookie box maken voor wat vrienden en familie, heb net alle recepten opgezocht en een heel plan uitgeschreven, het wordt nogal een project :sweat_smile:.
Morgen maar even een bestelling bij de supermarkt plaatsen.

4 likes

Wat vinden jullie een goed recept voor koekjes om met uitstekertjes te werken? Ik heb al een paar weken van die gingerbread mannetjes in de kast liggen als uitsteken maar weet niet zo goed wat een goed recept is. Sommige lijken me te bros en anderen weer gewoon wat te simpel van smaak.

Oke ze zijn echt smerig geworden. Heeft iemand nog tips voor koolhydraatarme baksels? Mag alles zijn.

2 likes

Het icoon op 3 uur zeg maar (waar het puntje van de knop nu bij staat) lijkt mij inderdaad boven- en onderwarmte! Ik denk dat je die moet hebben.

@anon18225511 Deze van Laura en Rutger:

Je kan misschien nog experimenteren met specerijen of cacao etc om het meer naar je zin te maken. Of decoreren met suikerglazuur of chocolade.

1 like

Ik kreeg te horen dat de lemon meringue slof zo goed in de smaak valt dat er in maart en in mei deze ook nog besteld gaan worden bij mij. Dus in dat geval koop ik die 3 boeken wel 1 voor 1​:clap::partying_face:

15 likes

En @FrauHelga ik kijk er nu al naar uit om hem te maken, hopelijk komt de vorm op tijd hier aan voor de kerstdagen!

2 likes

Heeft iemand hier een tip voor een recept voor cake wat je kunt uitsteken/snijden? Dus echt een beetje mals en smeuïg, en niet droog en korrelig.

Ik heb vaak dat het de droog en korrelig is. Ben niet zo thuis in cakes en biscuits!

Suiker is koolhydraten haha

3 likes

Suiker = koolhydraten

@Bambam Een stukje hierboven ging het over manieren om je cake smeuiger te krijgen

1 like

Goeie! suiker is wel koolhydraten. Kan ik wel vervangen voor stevia, maar moet even proberen of het dan nog wel te nassen is.

Jaa doen en mocht het niet zo mooi worden uiteindelijk is vooral de smaak het belangrijkste :grin:. Vind ik in elk geval de beste beloning van het bakken + dat het leuk is om mensen blij te maken met je baksels.

1 like

Ja dat had ik gelezen, dankje!

Maar ik dacht Mssn heeft iemand een recept hier voor dat goed werkt voor cake die je echt goed uit kan steken of op vorm kan snijden!

1 like

Misschien is dit wat?

Edit: je hebt er wel allemaal van die aparte dingen voor nodig. Maar er staan nog meer recepten op die site, misschien staat er iets tussen met meer gangbare ingrediënten.

1 like

Ja gut, het is allemaal smerig haha. Denk dat ik beter een cake kan maken.

2 likes

Haha ik ben dus jaloers dat jij dit niet weet. Lijkt me heerlijk je daar niet bewust van te zijn.

2 likes

Wat goed! Het is een sloffenbodem met lemon curd en dan merengue of heb je nog een geheim ingrediënt? Als je dat wil delen natuurlijk

https://www.laurasbakery.nl/chocolade-suikerkoekjes/ deze basic chocolade suikerkoekjes houden bij mij heel goed hun vorm. Ik denk dat je er ipv cacao ook prima andere kruiden in kunt gooien.

Klinkt echt mega lekker eigenlijk

1 like