Baktopic (Deel 1)

Het is een recept van Rutger (sinasappelslof) maar dan met lemon curd. En ik heb dan lactose vrije ingrediënten gebruikt, gezien dat de vraag was.

1 like

Jaa ik had ze ook van hier! Erg lekker, echt keer iets anders dan de standaard koekjes.

1 like

Die kaneelkoekjes heb ik ook wel eens gemaakt, een soort snickerdoodles toch? Die smaakten bij mij heel erg naar baking soda :weary:

1 like

Ja die! Misschien is het net als met koriander, dat mensen het anders proeven :thinking:
Mijn vriend vond ze ook heel lekker namelijk (maar ik ga ze nooit meer maken).

1 like

Gingerbread! Ik moet zo nog glazuren, maar stiekem vind ik ze zo net zo lekker

14 likes

Die zien er goed uit. Ga ik vandaag ook maken, denk ik!

Iemand tips voor goed glazuur zonder rauw eiwit of eiwitpoeder?

1 like

Haha jaaa dat was ik!

@Frankie Ik had die baking soda smaak ook niet! Krijg ik alleen als ik een tikkie te veel gebruik.

1 like

Frikandellenbroodjes. Heb voor het deeg het recept voor de worstenbroodjes van Rutger gebruikt. Frikandel gewoon uit de vriezer. Avond van tevoren uit de vriezer halen om te ontdooien, anders bevriest het deeg wat erom heen zit (been there done that). Werkt ook met gehaktstaaf, maar die zijn al op. Is echt top. Man en schoonvader vonden ze lekkerder dan van de bakker.

28 likes

Ze zien er ook lekkerder uit dan die van de bakker, maar wel meer als saucijzenbroodje :see_no_evil:

1 like

jeetje krijg hier helemaal zin in worstenbroodjes van
(lust geen frikandel)

2 likes

Het recept van Rutger voor de worstenbroodjes is hier ook een hit. Kost alleen meer tijd om te maken.

1 like

Ohhh ik heb mijn Kitchenaid vandaag direct uitgeprobeerd, en wat voelt zo’n machine luxe na altijd een handmixer te hebben gebruikt! Zo raar dat ik dingen kan wegen of eieren kan scheiden terwijl dat ding ondertussen vrolijk zijn werk doet.

Heb koekjesdeeg gemaakt (ligt nu in de koelkast) en pizzadeeg. Het pizzadeeg gaan we zo direct gebruiken :raised_hands:

4 likes

Ik zie mijzelf denk binnekort ook worstenbroodjes maken hierdoor :wink:

Ik maakte Amsterdamse koggetjes, erg simpel om te maken en erg lekker.
Mijn moeder vroeg hier al een tijd om, nu komen ze op haar laatste dag van haar advent. (Moet ze versturen hoop zo dat het goed gaat en ook gezien de post momenteel :slightly_frowning_face:)

19 likes

Die zien er echt super lekker uit!

1 like

Mijn ervaring is dat pakketpost sneller gaat dan brievenbus post! (1 dag vs 4 dagen)

Ohhh die zien er heerlijk uit! Heb je de Koekjesbijbel gebruikt?

1 like

Ik heb een recept verkeerd overgenomen. Op de bastogne met boter bodem van de monchoutaart ligt nu een laagje boter, veel te veel boter gebruikt dus. Ik heb het monchoumengsel nu los in de koelkast staan, de bodem zit in de vorm. Heeft iemand een topidee om dit op te lossen? Ik kan nu niet naar de winkel nieuwe koekjes halen.

Heb ik gedaan! Het is nu wel hard geworden, had ik niet verwacht. Maar hoe smakelijk zal het nog zijn :face_with_raised_eyebrow:

Misschien het mengsel weer even zacht laten worden en dan zoveel mogelijk boter weg laten lopen/afdeppen? En dan opnieuw weer de vorm aandrukken en op laten stijven.

Ja ik doe nog meer cadeaus erin dus word een pakketje, heb de hoop dat het goed komt :crossed_fingers:

@FrauHelga idd van Rutger. Vond het recept op een site maar is precies dezelfde als zijn boek! Aanrader :smile:

2 likes