Baktopic (Deel 1)

Omg dit ga ik ook een keer proberen

1 like

M’n deeghaak ziet er na 1x gebruiken en daarna in de vaatwasser (wat moet kunnen volgens de handleiding) zo uit, is dat normaal? :thinking:

Ik heb dat wel eens gedaan, maak ook tiramisu met rauwe eieren.

1 like

De mijne heeft geen beschadigingen, maar was hem altijd met de hand af.

1 like

Ik ga de 24e (test) en de 26e (voor het echie) een pavlova maken in de vorm van een kerstkrans.
Om het mezelf makkelijk te maken heb ik vandaag bij de Sligro een pak gekocht met alleen eiwit. Die is na openen maar 48 uur houdbaar (daarom ook de test versie pas op de 24e) maar ik schat zo in dat ik wel wat eiwit ga overhouden.

Iemand ideeën of tips voor recepten waarvoor je (veel) eiwit nodig hebt?

Heb nu bijna spijt dat ik 'm in de vaatwasser heb gedaan haha. Maar wel raar, het boekje zegt heel expliciet dat de deeghaak in de vaatwasser kan.

Heb de website waar ik hem besteld heb een berichtje gedaan, kijken wat zij er van zeggen.

Ik bewaar altijd eiwitten in de vriezer, misschien is dat nog een optie als je er niets meer mee kunt.

Anders een soufflé misschien?

Ik heb die van mij al bijna 10 jaar en nog nooit in de vaatwasser gedaan, maar dat heb ik ook. Slijtage. Zou ik dus wel gek vinden bij een nieuwe.

1 like

Oh wow ik had niet verwacht dat je ze kon invriezen.
Lukt het dan wel goed met het stijfkloppen?
Ik denk dat het wel een beetje te veel van het goede is om na 2 pavlova’s in 2 dagen nog meer te bakken dus invriezen zou wel perfect zijn!

Macarons :heart_eyes: dank voor het idee!

1 like

Ja, ik gebruik ze dan na het ontdooien om meringue mee te maken en dat gaat gewoon goed!
Misschien wel even op het pak kijken of er iets op staat over invriezen.

Oh top! Ga ik even bekijken. En dan hopelijk nadat de kerstzoetigheden wat zijn gezakt lekker macarons maken.

1 like

Ik doe mijne wel in de vaatwasser en heb volgens mij nog geen beschadigingen

Edit: gecheckt, inderdaad geen enkele beschadiging

Ik vervoer dit soort taarten vaak op een taartplateau met stolp. Ik heb een kleine (IKEA) en een hoge/brede. Die laatste is ook nog vekrijgbaar op bol, dat is voor de kerst nog wel binnen. Ik vind het echt een aanrader want je hebt dan ook meteen echt een leuke presentatie!

1 like

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/curver-chef-home-taartdoos-laag-35x35xh13-sneeuwwit/9200000032982281?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Doe dan altijd wel de taart op een bord en dan in de taartdoos. Werkt best goed.

1 like

Ik heb van dat taartkarton in huis, dus meestal zet ik hem op een bord met zo’n karton eronder (dan kun je hem nog makkelijk van het bord af krijgen). Het bord zet ik in een kratje of een doos en dan zet ik er een willekeurig ding naast zodat het bord goed klem staat en niet kan schuiven.

Kun je vragen voor een doos bij de bakker? Ik gaf mensen regelmatig wat doosjes mee als ze er om vroegen.

1 like

Gisteren de carrot cake uit de Bakbijbel gemaakt, hij is lekker! Volgende keer zou ik misschien wel een laag van de roomkaas in het midden doen, dan is het wat beter verdeeld dan alles bovenop.

20 likes

Ik wil vandaag koekjes bakken en versieren maar wat is jullie favoriete glazuur recept? Ik hou altijd van de basic citroensap met poedersuiker maar dat is niet stevig genoeg voor dit soort koekjes

1 like

Ik heb deze gisteren gemaakt en ze zijn echt heel lekker!

1 like