Mocht je bestelling niet op tijd binnen zijn, dan zou je eventueel de frosting los mee kunnen nemen en taart gewoon in springvorm. Dat je hem dan op locatie nog versierd.
Raakt hij de mengkom wanneer hij aanstaat? Van de vaatwasser zou hij niet zo moeten slijten.
Ik wil voor kerst een lemon meringue pie maken maar ik zie zo veel verschillende recepten dat ik geen idee heb wat nou de beste is. Heeft iemand hier het ultieme recept?
Bij een laagjes taart vind ik het ook fijn, gezien het vervoeren, om 3 rietjes in de taart te steken zodat die iig al geen kant op kunnen.
Ik doe ze ook in de vaatwasser en zien er nog goed uit. Dat is niet normaal hoor.
Nee volgens mij niet misschien dat ik net een productiefoutje te pakken heb haha
Alweer geïnspireerd door het forum! (Ik volg het nog niet heel lang, maar kwijl elke keer weg bij al jullie baksels. )
Ze zijn heerlijk! Thanks weer voor de inspiratie.
Voor kerst maak ik ‘s avonds een merengue krans. Ik wou van al het eigeel wat ik overhoud maar banketbakkersroom maken, maar geen idee wat ik er mee wil doen. Iemand daar een leuke tip voor?
Je kan met het eigeel ook mayonaise maken, dat is misschien wat makkelijker te gebruiken! Ik gebruik banketbakkersroom altijd als vulling in een slof. Laatst heb ik een stoofperenslof gebakken en ook een beetje van het stoofperenvocht door de banketbakkersroom heen gedaan, dan krijgt het een lekker kruidig tintje.
Als ik banketbakkersroom over heb, haal ik aardbeien in huis en bak ik er een stapel pannenkoeken bij
Heeft iemand wel eens een taart ingevroren? Lees op internet dat het zou moeten kunnen, maar is het dan nog lekker als je een puntje ontdooit?
Geen idee wat ik met alle overgebleven taart van gisteren aan moet.
Ik doe dat weleens met een TGTG boc van De Drie graefjes, smaakt nog prima dan!
Nice! Dan ga ik het gewoon proberen.
Je zou er lemon curd oid van kunnen maken, past misschien ook nog wel bij je kerstkrans (kun je anders ook wel makkelijk bewaren)? Of crème brulee, maar waarschijnlijk heb je geen extra toetje nodig
Ja!
Maar ligt er aan welke taart misschien.
Ik ken iemand die appeltaarten standaard in de vriezer gooit en ze dan bevroren snijdt, zodat de punten lijnrecht, ongebroken/ongekorreld, gesneden kunnen worden. (Doen ze vast ook bij de typische horeca-appeltaarten?)
Ik doe dit wel eens met cake en cheesecake, gaat altijd goed! Wel goed laten ontdooien haha
Dat geeft hoop @FredPaillet @Kurisu!
Het is een carrotcake met roomkaas topping. Ik heb alleen gelezen dat het niet kan met taarten waar slagroom in zit, maar dit kan ik wel proberen dan.
Ik ga deze kerst weer een cheesecake maken uit het boek van Oh My Foodness! Citroen, framboos en langevingers, niet mega kerstig maar helemaal zin in!
Ik zal ze ook binnenkort maken, heb toch alles in huis! Laat je weten hoe ze lukken? Bedankt voor het delen
Ik heb deze taart van Rutger gemaakt. Zooo lekker, nieuwe favoriet Die anijsachtige smaak van de venkelzaadjes is ook echt verrassend lekker in de bodem.