Ik heb vorig jaar deze van AH gemaakt: Witte chocoladecheesecake met bosvruchtensaus https://www.ah.nl/r/972672
Hij was erg lekker, maar verder kan ik me er weinig van herinneren
Ik heb vorig jaar deze van AH gemaakt: Witte chocoladecheesecake met bosvruchtensaus https://www.ah.nl/r/972672
Hij was erg lekker, maar verder kan ik me er weinig van herinneren
Haha wow jullie zijn snel!! Thanks voor alle tips en @Applepie hier in BE noemen we het zowel kaastaart als cheesecake maar klinkt idd wel vies nu ik er bij stilsta haha
@bonfire Ik had zelf trouwens de bodem van bastogne gemaakt, maar het lijkt me dat je dat gewoon kunt vervangen door speculoos als je dat wil
Ik heb ooit taart met geraspte kaas erboven op gegeten op een verjaardag. Het overtrof mijn verwachtingen. Zeker niet vies.
Oehhh welk recept heb je gebruikt? Dit zijn klaaskoeken toch?
Vandaag voor het eerst soezendeeg gemaakt:
Heeft iemand een goed recept voor lebkuchen? Kom van alles tegen online maar ze hebben allemaal te weinig reviews om er iets zinnigs over te zeggen.
Ik zou dit gewoon 1 op 1 vervangen inderdaad
Zo heb ik dat laatst ook gedaan bij het maken van spijs, in plaats van gemalen amandelen heb ik toen ook 1 op 1 meel gebruikt, smaakte prima!
Ik heb net het deeg gemaakt voor Dorie Greenspan’s espresso chocolade shortbread koekjes. Morgen bak ik ze af.
Dorie is één van mijn favoriete bakkers, ze heeft een geweldig bakboek geschreven dat geheel gewijd is aan koekjes. Deze koekjes heb ik al vaker gemaakt en elke keer als ze op zijn is mijn man weer een beetje teleurgesteld, omdat hij ze zo lekker vindt.
Foto van eerder dit jaar:
Je kan ze uitsteken maar praktischer is het om gewoon vierkantjes te snijden.
@unglaublich Jij postte net in een ander topic over lebkuchen, heb jij een succesrecept?
Ik heb jaaaaren geleden weleens lebkuchen gemaakt maar dat recept heb ik niet meer. En daar gingen ingrediënten in die in Duitsland vrij makkelijk te krijgen zijn maar hier (destijds) niet. Potassche en Hirschhornsalz.
Beetje jammer dat Helga me niet kan helpen 🥲
Ik wacht geduldig af! En anders ga ik mijn beste Duits van stal halen en Google.de eens gebruiken.
Chefkoch.de is nog een fijne site. Daar zie je ook beoordelingen.
Mocht je hulp nodig hebben bij de vertaling van iets, roep dan maar.
“Lebkuchen Rezepte | Chefkoch” https://www.chefkoch.de/amp/rs/s0/lebkuchen/Rezepte.html
nee helaas! liep vanavond door de supermarkt en stuitte op een oostenrijkse lebkuchenmix. hoefde er zelf alleen 200ml melk en 120gr honing aan toe te voegen! kan wel een foto sturen van de mix als je dat wil? misschien kan je die bij jou in de buurt ergens krijgen?
Oh wat lief! Maar het is niet voor mezelf hoor, voor @KipTokTok . Zij vroeg om een recept.
Ik heb een aantal weken geleden kant en klare lebkuchen gekocht en laten versturen naar NL, vond ik makkelijker.
Ik ga voor t kerstdiner voor het eerst soesjes bakken, maar ook voor het eerst macarons God sta me bij. Iemand heilige tips?
Edit: Oh zie net dat @MENDOWN hierboven voor het eerst ook prachtige soezen heeft gemaakt! Wauw hoop dat die van mij ook zo mooi lukken. En @Serendipity ook! Jeetje wat een soezenmakers hier
Ik heb echt een toprecept voor lebkuchen gevonden! Hangt er wel vanaf wat voor lebkuchen je zoekt, maar ik bak deze nu al voor de tweede jaar op rij voor mijn Duitse schoonmoeder en het is echt een hit. En ik ben niet eens een ekte bakker.
Maar hangt er dus vanaf wat voor je zoekt, dit zijn echt die Nürnberger Elisenlebkuchen.
Edit: shit vergeet ik @KipTokTok en @FrauHelga te taggen
Dank! Die ga ik bewaren.
Cool! Even kijken of ik alles hiervoor kan vinden
Het amandelmeel goed zeven zodat er geen klontjes in komen, verder trok ik een steekring met potlood op het bakpapier over zodat je mooie gelijke macarons maakt. En met een rond spuitmondje krijg je een mooier resultaat dan wanneer je alleen een stukje van de spuitzak afknipt.
Weer een boek voor mn eeuwig groeiende verlanglijst! Ik ga voor de kerst een plank met allerlei koekjes en kleine hapjes als toetje maken, deze gaat er bij. Bedankt voor de tip!