Baktopic (Deel 1)

Passievrucht cheesecake :heart_eyes:

23 likes

Hebben jullie tips voor een kookboek om vegan te bakken, of in ieder geval zonder zuivel?

Dosia bakt vegan! Ik heb hem thuis ook en er staan een heleboel leuke recepten in. Daarnaast geeft ze ook tips over hoe je bijvoorbeeld ei kunt vervangen en wat voor effect het heeft op je baksel.

1 like

Ik heb deze, maar eerlijk, nog 0 keer gebruikt :eyes: nu ben ik ook niet veganistisch, maar toch.

1 like

Maar waarom zou je ook raw vegan dingen willen maken? Dat is altijd deceptie

2 likes

Haha nou het leek me echt heel chill, zonder oven enz. Maarja, puntje bij paaltje zijn het altijd 1000000 ingrediënten waar je dan niet zo makkelijk aan kan komen of €100 per stuk.

2 likes

Ik ben gisteren weer begonnen met een zuurdesemstarter, dus ik kan donderdag een lekker brood gaan bakken! Verder heb ik vorig weekend tarteletteringen gescoord bij Duikelman, dus ik ga morgen of zondag hartige tartelettes bakken.

5 likes

Dit klinkt heerlijk en ziet er fantastisch uit! Review morgen graag.

Wauw kun je serieus zo lang wachten? Ik zou mezelf echt zo hard moeten beheersen om niet toch te proeven. Het is zelfs zo erg dat wanneer ik tegenwoordig een taart of iets dergelijks voor een volgende dag moet maken en waar ik dus niet van mag proeven, ik een kleine mini versie maak zodat ik toch alvast even kan testen :sweat_smile:

5 likes

Ben heel benieuwd hoe die smaakt! Is die gelaagd? Zou je het recept kunnen delen?

Het ligt er aan wat je er mee wilt. Voor Patisserie voldoet een Kenwood, wil je hem ook voor brood gebruiken dan ben je echt een kitchenaid of iets vergelijkbaars nodig.

Ik heb een kitchenaid, vind dat ie standaard met de beste accessoires komt, maar wat ik nog wel heb gekocht is een deegspatel (?) met een pannelikker eraan, zodat ie de zijkanten van de mengkom goed meeneemt (via aliexpress gekocht hehe) en ik wil nog een tweede mengkom, een glazen met maten erop zodat je kan afmeten.

Ik vind het gewoon tof om een KA te hebben, maar een Kenwood oid is denk ik net zo goed hoor, en goedkoper.

Op iBood staat hij nu voor 350 euro! Ik heb hem een paar maanden geleden voor 380 dacht ik op iBood gekocht.

Ik heb de spiraliser kit, wel gekregen en vind hem super fijn. Wil ook nog het hulpstuk om hele dunne velletjes van groente te maken, deze komt na de zomer als ik weer geld aan onzin van mezelf mag uitgeven.

Ik zou trouwens ook nog wel een tweede mengkom willen, de glazen met een deksel.

Ik bak ook brood en zou nooit meer voor een kitchenaid gaan als ik opnieuw kan kiezen. Ja hij staat mooi in de keuken, maar kenwood is beter als je ook brood wil bakken. Voor patisserie is hij wel goed.

1 like

Linkje pleaseeeee. Ik irriteer me er zo aan dat er zoveel blijft kleven altijd aan die rand. En bij mij ook altijd het onderste stukje van die mengkom nog vol met bloem of boter oid :fu:t2:

Npu ja, ligt er aan welke Kenwood je kiest natuurlijk. Ik heb zelfs trouwens een Wartmann, geen ervaring met KA (maar ik zit op veel broodbakgroepen op Facebook) en daar lees ik toch veel dat de meeate Kenwoods over het algemeen het echt zware werk zoals brood kneden niet aan kan, en een KA wel.

Ik denk dat ze deze vlinder bedoelde: https://www.coolblue.nl/product/142401/kitchenaid-5kfe5t-menghaak.html?cmt=c_a%2Ccid_8856328721%2Caid_94537031652%2Ctid_aud-673165103743%3Apla-350608618967%2Cgn_g%2Cd_m&gclid=Cj0KCQiA7OnxBRCNARIsAIW53B-YJLOa5dK4KZWx27_4vrNeBOJ728Jfc-uTGYzRJx8DPBslI_23PFEaAlNqEALw_wcB

Verder wil ik inderdaad ook nog een glazen kom! Ik heb nu de deeghaak, vlinder, garde, grote kom, kleinere bekken en de set van 3 raspen. Ik zou eigenlijk ook nog de pasta opzetstukken willen, maar dat is meer een luxe artikel dan echt nodig :sweat_smile:

Ja ik zie m nu voor €8 op Ali, denk dat ik die eerst ff probeer! Thanks

1 like

Wauw ziet er prachtig uit. Deze is zo lekker :heart_eyes: heb hem zelf ook. Geveganized een jaar geleden. :see_no_evil:

@TheRock een Kenwood kan ook gewoon gebruikt worden voor brood maken, maar dan moet je wel eentje uitzoeken die krachtig genoeg is en de juiste capaciteit heeft voor jouw wensen.

Ik heb sinds vorige week een Kenwood chef XL en deeg voor brood maken ging prima daarmee. Mijn moeder heeft al een jaartje of 6 een vergelijkbare Kenwood mixer en er wordt wel een keer of 2 per maand brooddeeg mee gekneed. Maar beide apparaten zijn huge en hebben een aardige capaciteit voor deeg.

Ik heb zelf een mixhaak, deeghaak, garde, en zo een anti spat deksel als accessoires. En nog een vleesmolen voor er boven op, maar die is obviously niet voor bakrecepten haha