Baktopic (Deel 1)

Hahahahha net als een slowcooker gewoon een dag lang aanstaan.

Weet niet welke je gebruikt. Ik gebruik crisco en bio alsan

Ohh, ja ik heb echt geen idee meer eigenlijk wat het verschil is met boter qua bewerking.

Ik gebruik wajang of bio alsan en crisco dus. :sweat_smile:

Oeeehhh zou je het geveganizete (help hoe spel ik dit niet-bestaande woord) recept willen delen?

Ik kom daar van de week op terug oké? Heb het ergens los op een blaadje geschreven en mijn niet zakelijke administratie is niet zo netjes. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik weet niet of je hem al hebt gekocht, maar ik heb een KA classic en hij past bij mij wel goed en heb 'm in de vaatwasser gegooid en dat overleefde ie ook, dus ik ben blij!

1 like

Wij hebben thuis een kitchenaid (de classic, echt al jaaaaren), en daar bakken we ook gewoon brood mee. Ding werkt als een trein. Zou zo weer investeren in een kitchenaid.

Ik heb al jaren een Kenwood en kan er geweldig brooddeeg mee maken! Destijds bewust voor Kenwood gekozen omdat ik niet zeker wist hoe vaak ik 'em gebruiken (en vond Kenwood als student al duur) en de accessoires waren geheel van aluminium (klopper) en keramiek in plaats van (deels van) plastic/siliconen.

Volgens mij is het deze:

image

Deze citroenmaanzaadcake staat nu in de oven, en alleen het beslag was al zo lekker! Ik ben benieuwd!

4 likes

Ik krijg door jou helemaal zin om te bakken haha.

1 like

Wil vandaag iets bakken en liefst beetje uitpakken, maar mijn vriend wil graag dat ik een boterkoek maak. Lekker, maar beetje saai. Iemand een leuk recept voor een boterkoek deluxe of zo iets?

Misschien kun je er noten in verwerken bijvoorbeeld geroosterde amandels, pecannoten of piastache? Of misschien met extra caramelsaus?

Deze vind ik er ook wel lekker uit zien: https://www.bowlofdelicious.com/dutch-butter-cake/

1 like

Met appel, kaneel en amandelspijs erin is ook lekker.

1 like

Heel lekker! De citroen proef je echt supergoed en daar hou ik van. De cake is ook lekker luchtig gebleven

2 likes

Oeh, ik had gister een heerlijke, maar vooral makkelijke ham/salami/kaas quiche!

Bladerdeeg in de vorm, dan een laagje salami, een laagje ham, een laagje kaas en dan 3 geklutste eieren met paprika poeder en bieslook. Viel hier goed in de smaak!

2 likes

Maar man had al 1/3 deel koekjesdeeg op :sweat_smile:

7 likes

Ik heb vandaag tijgersoezen met mokkaroom gemaakt, ze zijn echt lekker gelukt!

40 likes

Heel cool

1 like

Super vet! Waar heb je het recept vandaan?

Deze twee heb ik gemaakt dit weekend. Appelslof (recept van rutgerbakt) en aardbeienbavaroisevlaai

46 likes

Dit is het soezenrecept van mijn vriend en het kruimeldeeg en de vulling heb ik zelf gedaan, maar voor soezen en kruimeldeeg gebruik je eigenlijk altijd vaste verhoudingen. Dus die zijn overal hetzelfde! Ik ga hem deze week ook even uittypen voor mijn blog :smile:

1 like