Baktopic (Deel 1)

Ik zou beginnen met dat laatste. Als dat niet genoeg is rustig even ietsie opwarmen in de oven (op 50 graden om te beginnen)

1 like

Dat is vaak wel het leukste haha. Ben benieuwd hoe die wordt!

1 like

Ik zou het vooral nog proberen!!

1 like

Poging tot noga. Het lijkt goed gelukt, maar ik had geen glucosestroop dus ben benieuwd of het goed blijft :sweat_smile:
Morgen in blokjes snijden en de helft omhullen met chocolade

12 likes

Ik moest de nieuwe oven even uittesten en vond het custardkoekjesrecept van queen @FrauHelga wel een mooi begin. Ze zijn goed gelukt (denk ik) en de oven is fijn :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Oh tof! Geniet er van! :heart:

1 like

Komt op de foto niet helemaal tot zijn recht helaas. Straks proeven!!!

46 likes

Misschien te laat, maar je kunt hem ook iets dunner maken met ei. Ik kluts meestal een eitje en doe dan telkens een klein beetje er bij tot de spijs echt goed te verdelen is. Dan wordt hij ook niet te droog door het bakken.

1 like

Oh wouw, hoe heb je dat met die peer gedaan?

Je moet er chips van maken. Heb geblancheerd in suiker/citroen water en daarna 3 uur op 90 graden in de oven “gedroogd” :grin: zijn na het opplakken wel weer wat zachter geworden

1 like

Het is inmiddels vast al gelukt maar ik stond laatst ook met zo’n harde bal spijs uit de koelkast een vork en wat ei en wat is het dan fijn dat je het in de KitchenAid kan mikken, die mixte het meteen mooi soepel. Dacht te lezen dat jij er ook sinds kort eentje hebt :grinning_face_with_smiling_eyes:. Post je een foto van het eindresultaat van de slof?

1 like

Ah zo tof! Ben heel benieuwd hoe die smaakt want hij leek mij ook erg lekker!

1 like

Het is inderdaad zoiets als de thermomix, zoals @Jeg zei.
Alleen snijdt de thermomix alles kapot. Met deze kun je hakken, roeren, kloppen etc. Dus je kunt bijvoorbeeld vlees eerst aanbakken en dan stoven. Of er mee stomen, soep koken, puree maken en dus ook supergoed gele room maken.
Gele room lukte mij nooit, maar met dit apparaat is het zo mooi van textuur.

Maar het is wel een duur apparaat. Dus ik raad hem wel aan, maar zonder is ook goed te leven :sweat_smile:

1 like

Was errrrg zoet. Maar zeker geslaagd! Mijn vriend is altijd super kritisch op zoete toetjes haha maar mijn pa vond t heerlijk.

Ook wel leuk geworden: ‘dessert’ trio van zalm, dus wel allemaal hartig maar wel een toetjes basis

Soesje met zalmmousse
Macaron met zalmpuree
Zalm’bonbon’ met avocado en garnalen

32 likes

Oh wat tof ook! Is wel een idee voor een keer om ook te doen!

1 like

Hoe is het geworden?

Dit is die van mij :blush: Ik vind hem echt kerstig smaken!

29 likes

Yes m’n eerste cake!
Dit is het recept (marmercake lauras bakery dat ik heb gebruikt maar ik had een kleiner cakeblik dus moest verhoudingen verminderen maar hij is er!
Mijn dochter vond het leuk om het te glazuren dus dat maar even gemaakt van wat boter, poedersuiker en chocola.

Meer

25 likes

Voor het eerst een slof gemaakt. Erg leuk om te doen!

70 likes

Wauwwwww

1 like

Lijkt zo net bevroren/winters :innocent:

4 likes