Hé dat is een hele fijne, die heb ik ook! Veel plezier ermee.
Jaa ik zag hem hier al voorbij komen, dankje. Heb je al succesrecepten?
Ik heb deze 2 geprobeerd en vond ze beiden heel lekker:
Wat leuk, hier lag er ook 1 onder de boom! Nu al helemaal zin om verse wafels te gaan bakken
Oeh wafels, heerlijk!
Ik ben echt trots op mijn veel te grote pavlova die ik gisteren heb gemaakt als kerst dessert
Niet de meest charmante foto maar ik heb de cranberry cake met sinaasappel en witte chocolade ganache van Rutger Bakt gemaakt, en hij is erg lekker!

Na gisteren een keer geoefend te hebben was het vandaag tijd voor poging twee. Wel nog steeds zonder tools gedaan dus de icing liep er soms van af (geen dijkje gemaakt). Desondanks vind ik ze leuk geworden! En het belangrijkste, ze smaken goed. Ben vooral erg trots op de slingers in de boom en de foute kersttruien van de mannetjes hahaha.
Die ziet er echt heel lekker uit!
Ik heb 2 bakboeken van Rutger maar deze staat er niet in volgens mij. Of komt ie van de website?
Dit ziet er goddelijk uit.
De pavlova is ook prachtig @Elafonisi, misschien een stomme vraag maar ik maak nooit pavlova en weet eigenlijk niet hoe het smaakt. Is het erg zoet en helemaal hard?
En mmmm die koekjes @Ovenschaal en @Dombo!
Ik heb net voor het eerst witte chocolademousse a la Rutger gemaakt maar volgens mij is het helemaal mislukt. Het eimengsel moest volgens Rutger gaan dampen maar dat gebeurde maar niet dus uiteindelijk heb ik de gesmolten chocolade erbij gedaan maar het werd heel stevig en wilde niet goed mengen met de slagroom. Morgen ga ik voor poging 2 voor bij het (uitgestelde) kerstdiner en dan wordt het pure chocolademousse, hopelijk lukt het dan wel.
Yes het is heel zoet. Het grootste deel is meringue, dus opgeklopt eiwit met suiker in de oven. De buitenkant is knapperig, de binnenkant is zacht en luchtig. En er bovenop dan iets van slagroom/double cream en fruit enz.
godzijdank. nu nog onherkenbaar
Ik vergeet echt altijd foto’s van mijn baksels te maken, maar gisteren nog snel aan gedacht bij de kerstbrunch. Beiden voor het eerst gemaakt: een kerststol en chocoladebabka. Vooral de babka was een hit!
En onder de kerstboom stond gewoon een KitchenAid! Van het hele gezin gekregen Kan niet wachten om die te gaan gebruiken, maar we hebben nog veel te veel eten in huis haha.
Hier ook een pavlova kerstkrans gemaakt. Er is van alles misgegaan in de verhouding, maar toch nog redelijk gelukt
Dit is mijn favoriete topic. Zo mooi jullie baksels!
Ik bak trouwens nooit een spectaculair baksel met Kerst want ik presteer slecht onder druk, en ik wil altijd een beetje ontspannen de feestdagen in gaan. We hadden nu een prachtige kersttulband gekregen dus dat kwam mooi uit.
Het recept staat in het boek ‘De 100 allerbeste recepten’ én ook op de website: https://rutgerbakt.nl/cake-recepten/cranberry-cake-met-witte-chocolade/
Dit weekend had ik citroen meringue tartelettes gemaakt. Ze waren heerlijk, ik wil alleen nog wat netter meringue leren spuiten
Volgens mij is dit precies hoe een peperkoekhuisje eruit hoort te zien, schattig
Niet het mooist? Deze is vet mooi!