Baktopic (Deel 1)

Dank! Heel leuk om te weten hoe het er uit ziet.

@Sugarbear Vaak kan dat wel. Wat helpt is een zuur ingrediënt om de baking soda een kick te geven, ik doe het meestal in combinatie met yoghurt.

@JeMoeder Zijn het noten die dit jaar geraapt zijn? Dan moeten ze volgens mij eerst nog een jaar drogen, dat verbetert de smaak.
Ik vind dit recept heel erg lekker:
“Carolines blog: Chocolade - walnotentaart” http://carolinebrouwer.blogspot.com/2012/09/chocolade-walnotentaart.html

Oliebollenbeslag staat te reizen, mjammmmmmm!

11 likes

Ik wil bakken weer oppakken, maar wat doen jullie met al jullie baksels?

Van de week een no bake stroopwafel cheesecake gemaakt (Laura’s bakery), super leuk/lekker maar met z’n twee krijg/wil ik zo’n taart niet eten. Dus ik heb 3x ergens een kwart van de taart gebracht en zelf een kwart gehouden. Dat weerhoudt mij echt van het bakken. :sweat_smile:

3 likes

Invriezen! Pas ontdekt dat dat met sommige taarten gewoon kan.
En bakken zo timen dat ik in ieder geval een deel weg kan geven, als ik ergens heen ga of er iemand langs komt.

Ik ben wafels aan het maken uit Rutger zijn bakbijbel. Zooo benieuwd! Staat nu te rijzen.

1 like

Ik geef ook veel weg. Mijn vriend zeurt of ik niet wat kleinere hoeveelheden kan maken maar da’s vaak net niet zo leuk

Ik heb ondertussen een hele goede relatie met mijn (bejaarde) buren. Altijd als ik iets bak, dan geef ik de helft aan hen. Soms neem ik ook wel iets mee naar mijn werk, maar dat is én onhandig in de trein én niet zo geschikt met corona.

Ik had voor kerst een wafelijzer gekregen en ben nu wafels aan het bakken volgens oma’s recept :heart_eyes:

2 likes

Toen mijn nog op kantoor werkte was het heel makkelijk en gaf ik gewoon alles aan hem mee. Sinds de lockdown geen ik veel aan de buren en een deel vries ik ook in.

@Rilah @the.rebel.club @betty @Puzzelmeiske
Thanks! Kijken wat ingevroren kan worden is ook een optie ja! Anders maar kijken aan wat/wie ik kan weggeven, zonder ergens koffie te moeten drinken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Struvor / Rosetten zijn klaar!

Ik heb dit recept gebruikt maar nog wel wat vanillesuiker toegevoegd.

48 likes

Voor de eerste keer suikerwafels gemaakt:

33 likes

Ik lees hier af en toe mee en zie zoveel lekkere baksels voorbij komen! Welke boeken gebruiken jullie graag? Ik wil er nu ook eentje aanschaffen.
Niet voor mooie dingen maar vooral gezellig en lekker om mijn vrienden en familie ook mee te verwennen.

De boeken van Rutger van den Broek zijn stuk voor stuk geweldig, maar het hangt een beetje van jezelf af welke het meest geschikt is.
Als je weinig ervaring hebt met bakken zou ik deze aanraden:

Heb je wel ervaring met bakken en heb je al eens wat verschillende cakes / koekjes / etc gebakken, dan is de Bakbijbel leuk. Die kan echter wat intimiderend zijn als je nog nooit gebakken hebt.

3 likes

Het makkelijke bakboek is precies wat ik zocht!!! Dankjewel :two_hearts:

1 like

Ik heb empanadas gemaakt als snack voor vanavond! Uit Rutgers 100 beste receptenboek

33 likes

Oh ziet er heerlijk uit!

1 like

Oh wat leuk! Had er nog nooit van gehoord maar volgens mij is dit echt lekker. Waar haal je zo’n ijzer vandaan?

1 like

Ik kocht mijne bij Oldenhof in Hilversum, het merk is Westmark.

1 like

Wat een prachtige kookwinkel is dat :heart_eyes: Ik kan daar uren rond scharrelen.

2 likes

Dankjewel nogmaals voor het delen van je recept, ik heb je notentaartje gister gemaakt! En het ziet er misschien niet super fancy uit, maar WOW dit is zooo lekker. Die chewy kokosbodem, die laag gekaramelliseerde melk die op sommige plekken een lekkere crunch heeft, die noten… Ik ben echt fan haha. Zelf heb ik er nog wat zeezoutflakes overheen gedaan, dat was ook een groot succes. En zo gauw klaar! Echt binnen een kwartier stond het in de oven. Deze ga ik vaker maken!

32 likes