Oh helder, dan moet ik misschien toch maar voor de artisan gaan. Niet dat ik veel brood wil bakken maar zo hier en daar een foccacia of wat kaneelbroodjes oid zie ik wel zitten.
Ik ben bezig met het bakken van 2 sloffen, maar wat een werk eigenlijk zeg haha.
Ik bak normaal altijd koekjes of cakes maar hier ben ik toch wel echt veel langer mee bezig.
Nee, ik ben bang dat ik nooit een lekkerder koffiebroodje kan bakken dan ik zelf ben geworden.
Ik heb op Instagram een enorm groot pakket met bakspullen gewonnen. Een dood simpel iemand zonder enig bereik op Instagram.
Wat leuk zeg! Wat zit er allemaal in?
Hoe zijn ze geworden, of moet het beslag heel lang in de koelkast?
Dit
Deze staat in de oven. Ricotta marsepein cheesecake en er zitten pijnboompitjes in?? Heel benieuwd.
Zit ook nog toefjes slagroom op maar daar geen foto van. Wat een werk trouwens, ben er echt lang mee bezig geweest. Heb nog wel aardig wat spijs over, dus dat vries ik nu in, scheelt volgende keer weer.
Ik heb de recepten uit de bakbijbel gebruikt. Zou er volgende keer denk ik wel voor kiezen om geen (of minder) citroen door het deeg te doen, want omdat er ook citroenrasp door het spijs zit, krijgt het wel echt een citroensmaakje.
Ziet er heerlijk uit! Heb je een favoriet? Ik heb net een sloffenring besteld dus ik ga binnenkort ook aan de slag. Toen ik een tijd terug uit de bakbijbel het gevulde speculaas heb gemaakt vond ik de citroenrasp ook niet echt nodig in de spijs, die frisse smaak komt best sterk naar voren dus dit is goed om te weten.
Dankje! Ja ik zou er denk ik voor kiezen om bij 1 van de 2 het citroenrasp weg te laten, vond het nu best overheersend en dat is zonde want de banketbakkersroom is echt heel lekker en die proef je nu minder.
Denk dat ik volgende keer een maak met verschillende soorten bosvruchten, bramen, frambozen, besjes. Dat kijkt me heel lekker.
Haha, ik moet me iets beter inlezen volgende keer!
Ah leuk zeg! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
Browned butter madeleines, had nog geprobeerd de boter te infusen met Earl Grey maar dat was niet gelukt

Ze zijn al bijna allemaal op

Wat een plaatjes
Oef madeleines zijn zo lekker. Echt een dooreet-koekje/cakeje
Ja! En ook het lekkerst als je ze net gebakken hebt. Scheelt wel dat je het beslag een paar dagen in de koelkast kan bewaren, als ik ze maak maar geen visite krijg bak ik er gewoon een paar per dag (en dan een paar dagen achter elkaar) om gelijk op te eten
Deze
Kan nog wel, een jaar na dato, toch?
Echt hè. Al vind ik madeleines met een framboos erin en in de framboos lemon curd echt het allerlekkerste
Nou, een normale cheesecake vind ik lekkerder. Hij was niet zo vol van smaak als verwacht en een beetje waterig ofzo?? Wellicht smaakt hij morgen beter.