Heee dit is echt top! Heb het vaak gezien op internet maar nooit aangedurfd te kopen. Dankjewel voor de tips!
Oja en dan nog een tip! Je kan dit bij amazon kopen van het merk NKD living, wat echt veeeel goedkoper is dan Sukrin en werkt ook echt top. Je hebt ook de gold variant ervan als vervanging voor brown sugar.
Heb je toevallig een linkje van de gold variant?
Oh ik zie dat deze niet meer leverbaar is, ik had het eind oktober besteld en toen was het leverbaar via deze link:
Ik heb ergens gelezen dat elk recept werkt maar alleen als je het deeg 2-3 uurtjes in de koelkast legt. In de oven zullen ze dan hun vorm behouden.
Ik gebruikte dit recept: https://sugarspunrun.com/easy-sugar-cookie-recipe/
Die korst
Dit inderdaad. Ik kan me echt zo irriteren aan recepten die als gezond worden gepresenteerd, en dan vol zitten met overrijpe banaan (= extra veel suiker), dadels (heel veel suiker), honing of kokosolie. Is niks gezonder dan gewone suiker of boter/olie. Als je dan toch wilt snoepen ga dan ook voor smaak en gebruik gewone suiker/boter.
Het enige wat ik nog wel eens doe is bloem vervangen voor (liefst volkoren)meel, gewoon voor de vezels.
Als je dadels of bananen gebruikt in je recept krijg, je niet alleen suikers binnen maar ook andere voedingsstoffen.
Ik vind er zelf dus wel dergelijk een verschil tussen zitten.
Misschien zitten er wel meer voedzame/vezelrijke/whatever dingen in maar voor minder calorien moet je het inderdaad niet doen. Ik heb eens brownies gebakken die suiker, zuivel&tarwe vrij zijn en dat lijkt dan heel gezond, maar die zaten door o.a. alle kokosolie, amandelmeel en dadels echt bomvol calorien. Dus misschien dan geen snelle suikers maar als je wil afvallen oid moet je ze gewoon niet eten.
Kan me voorstellen dat het dan meer voedzame ingrediënten bevat, maar het betitelen als gezond is misschien idd wat misleidend omdat veel mensen die zoeken op gezonde recepten dan ook denken dat het caloriearm is.
Maarja aan de andere kant ook een kwestie van inlezen…
Gezond betekend niet meteen caloriearm.
Dat klopt, dat zeg ik ook niet veel mensen gaan daar van uit.
Ziet er goed uit zeg! Mooi bol! Erg lekker hè, eet de mijne graag met heerlijke verse kaas vooral de kontjes van het brood zijn heerlijk.
Ik heb pas cream of tartar gehaald bij de toko en nu snickerdoodles gemaakt. Ze zijn echt perfect. Crunchy van buiten en van binnen super luchtig.
Is toch wijnsteen bakpoeder?
Zou kunnen, geen idee
Ja ben er stiekem ook weltrots op, mn andere broden waren heel plat gebleven maar sinds ik mn desem met roggemeel voer gaat het echt goed. Het brood was echt heeerlijk! Met verse kaas, of een beetje boter, maar ook gewoon ‘kaal’
Wauw, dit ziet er heerlijk uit!
Oeh interessant! Misschien ook eens kopen. Mijn broden zijn inprincipe goed al vind ik een mooie snee en nog boller altijd beter!