Vanmiddag viel eindelijk dit boek bij mij op de deurmat:
Ik wilde het al voor mijn verjaardag in de zomer, maar precies die week dat mijn man het wilde kopen was het uitverkocht en moesten we wachten op een nieuwe druk. Tussentijds was er nog een paar keer een nieuwe voorraad maar steeds was ik te laat helaas.
Maar nu heb ik hem!
En het boek overtreft qua inhoud alle verwachtingen. De schrijfster is Amerikaans en blogt ook, en alle recepten die ik tot nu toe van haar heb geprobeerd zijn fijn en werken goed. In dit boek besteedt ze aandacht aan zachtere koekjes maar ook aan knapperige koekjes dus er is voor elk wat wils. De gewichten staan er ook in grammen bij. 
En zij heeft een techniek ontwikkeld om koekjes qua textuur aan te passen: pan banging. Kort gezegd komt het er op neer dat ze tijdens het bakken een paar keer de bakplaat laat vallen (op een ovenrek of het aanrecht). Daarmee sla je de lucht uit de koekjes, worden ze wat knapperiger en krijgt het koekje rimpels. Dat klinkt niet heel aantrekkelijk maar ik vind het prachtig om te zien:
Hier is nog een video:
Je kan qua pan banging zo ver gaan als je wilt, je kunt het een paar keer doen zodat de koekjes helemaal knapperig worden, of 1 keertje.
Ik heb het al een paar keer bij Miljuschka’s cookies toegepast, door ze direct nadat ze klaar waren met bakken, een paar keer op het aanrecht te slaan, en toen waren ze iets knapperiger. Heerlijk was dat! 
Het liefst zou ik de rest van het weekend een gigantische lading koekjes bakken maar helaas ben ik aan het lijnen.
Ik denk dat ik dus een half recept ga proberen van iets en dan op 1 koekje na alles weggeef of zo.
Oh de huidige prijs van het boek bij Bol is echt ridicuul, het zou ongeveer 26 euro moeten kosten. Bij diverse boekenwebsites is er inmiddels weer voorraad en is de prijs lager als het goed is.